(Για όποιον δεν θέλει να κουράζεται διαβάζοντας πολλά http://kyprianoscy.blogspot.com/2012/02/blog-post_07.html)
Στην εποχή μας τα ορθά Δόγματα της Πίστεως αμβλύνονται προς ανάδειξη της προσωπολατρείας. Τούτο κατέστη δυνατόν έπειτα από συστηματική και εντελώς διάστροφη ανάδειξη του "προσώπου". Περιττό να επισημάνω ότι το "πρόσωπο" ανέλαβαν να το αναδείξουν γραφίδες με πιστοποιητικά επιστημονικής θεολογικής εγκυρότητας. Δήλον ότι εγκυρότητας κοσμικής, από την οποία δεν έλειπε η ένδειξη : "Προς ορθοδόξους". Παρέλειψαν να γράψουν "του οικουμενισμού και της παγκοσμιοποίησης".
Εμφατικά σημειώνω το ανωτέρω εισαγωγικό σχόλιο να εκληφθεί σαν μια γενική και εντελώς αόριστη τοποθέτηση, χωρίς ουδεμία πρόθεση να προκαταλάβει τον αναγνώστη γι΄ αυτά τα οποία ευθύς θα διαβάσει.
Κυπριανός Χ είπε ...
Εγράφη ότι :
- "Ο κ. Σωτηρόπουλος θεωρεί αίρεση την αντίληψη κάποιων παλαιοημερολογιτών που τοποθετούν τo θέμα του ημερολόγιου στα δόγματα της πίστεως".
Δόγμα πίστεως δεν ήταν οι άγιες Εικόνες, αλλά έγινε. Δεν ισχυρίζομαι ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στο ζήτημα της ημερολογιακής καινοτομίας. Αυτό θα το έλεγα μόνο αν γινόταν Οικουμενική Σύνοδος. Αλλά δεν πρόκειται να υπάρξει. Ή αν κάτι τέτοιο συμβεί - όπως όλα δείχνουν θα γίνει - τότε φοβάμαι ότι :
Πρώτον, ο κ. Σωτηρόπουλος θα κριθεί ότι δικαίως αφορίστηκε.
Δεύτερον, θα αποφασισθεί ότι δικαίως οι Μοναχοί της Εσφιγμένου διώκονται.
Τρίτον, δικαίως οι παλαιοημερολογίτες κρίνονται σχισματοαιρετικοί και,
Τέταρτον, δικαίως όσοι προβάλλουν φραστικές ενστάσεις κατά του οικουμενισμού, θα κρίνονται σαν δυνητικά αιρετικοί ή κάτι χειρότερο.
Θα παραδίδονται εις χείρας των ψυχοθεολόγων και στην καλύτερη των περιπτώσεων θα υφίστανται ό,τι ακριβώς υφίσταντο οι διαφωνούντες κατά τα έτη της σοβιετοκρατίας : Εγκλεισμός σε ψυχιατρική κλινική δια την αναμόρφωση και ανάπλαση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Προβλέπω οι απόφοιτοι της ακαδημίας Βόλου και οι μαθητές-διάδοχοι του π. Β. Θερμού, θα έχουν λαμπρό πεδίο επιστημονικής έρευνας και εργασιών.
- Πρόδρομος είπε ...
Αγαπητέ κ. Χριστοδουλίδη ευχαριστούμε για τις απόψεις σας.
Αν εννοείτε πάντως ότι όποια Πανορθόδοξη Σύνοδο λάβει απόφαση υπερ του Νέου Ημερολογίου, είναι Σύνοδος ψεύτικη και όχι ορθόδοξη τότε πλανάστε.
Διαφωνούμε και με την χρήση του ονόματος του π. Βασιλείου Θερμού. Ο π. Βασίλειος Θερμός δεν γνωρίζουμε γραπτώς τις θέσεις του για τον αφορισμό του κ. Σωτηρόπουλου και για την Ι.Μ.Εσφιγμένου και ούτε σημαίνει ότι είναι διώκτης ορθοδόξων. Κακώς τον αναφέρατε έμμεσα.
- Κυπριανός Χ είπε ...
"Πρόδρομος : Διαφωνούμε και με την χρήση του ονόματος του π. Βασιλείου Θερμού. Ο π. Βασίλειος Θερμός δεν γνωρίζουμε γραπτώς τις θέσεις του για τον αφορισμό του κ. Σωτηρόπουλου και για την Ι.Μ.Εσφιγμένου και ούτε σημαίνει ότι είναι διώκτης ορθοδόξων. Κακώς τον αναφέρατε έμμεσα".
Ελπίζω να θεωρήσετε την διαφωνία μου "καλήν διαφωνία" και όχι αντιλογία.
Διαφωνώ κι εγώ μαζί σας και ειδικά με αυτό : "... δεν γνωρίζουμε γραπτώς τις θέσεις του (π. Β. Θερμού, εφεξής π.ΒΘ) για τον αφορισμό του κ. Σωτηρόπουλου" κλπ..
Δηλαδή μόνο αν γνωρίζατε τις θέσεις του (π.ΒΘ) για τον αφορισμό του κ. Σωτηροπούλου θα δεχόσαστε κριτικά σχόλια για τον εν λόγω πολυγραφότατο - σε επίσημο εκκλησιαστικό έντυπο σημειωτέον - λόγιο (ψυχο)θεολόγο; Μοναδικό σημείο αναφοράς για έλεγχο των κακοδοξούντων είναι ο αφορισμός του κ. Σωτηροπούλου; Ο οποίος, δεν αρνούμαι, έγινε κατά το "αποφασίζομεν και διατάσσομεν". Μα, εδώ, υπάρχουν τόσα άλλα - αναφέρομαι στο πρόσωπο της διαφωνίας μας - κι εσείς ως επιχείρημα επικαλείστε "δεν γνωρίζουμε τις θέσεις του για τον αφορισμό";
Μην θεωρήσετε ότι υποτιμώ τη συμβολή του κ. Σωτηροπούλου στα αφορώντα την Ορθόδοξη Πίστη. Αλλά δεν αρχίζουν και δεν τελειώνουν όλα στον αφορισμό του κυρίου Σωτηροπούλου. Υπάρχει κάτι βαθύτερο που βγάζει στην επιφάνεια αυτά τα νοσηρά συμπτώματα και αυτό πρέπει να αναζητούμε.
Τέλος, ουδόλως έγραψα (υπόθεση έκανα) ότι ο συγκεκριμένος (π.ΒΘ) είναι διώκτης των Ορθοδόξων.
Υστερόγραφο
Μπορείτε όλα τα ανωτέρω να τα θεωρήσετε "εκτός θέματος" και κατά το σύνηθες, να τα πετάξετε στα σκουπίδια.
29 σχόλια:
Χαίρετε κ. Χριστοδουλίδη, συμμετείχα κι εγώ σε εκείνη τη συζήτηση και συμφωνώ με αυτά που γράψατε περί δόγματος.
Δεν ήρθα να διδάξω αλλά να γράψω κάποιες σκέψεις πάνω στο θέμα. Οι γνώσεις μου είναι πολύ περιορισμένες, ελπίζω να μαθαίνω και από τα λάθη και από γνώμες σοφότερων ανθρώπων.
Υπάρχει μεγάλη αντιστοιχία εικονομαχίας-οικουμενισμού έχω διαβάσει.
Έχω την αντίληψη ότι οι Ιεροί Κανόνες είναι οι άγιες εικόνες που ασπάζεται η ψυχή μας, όπως τις γνωστές άγιες εικόνες τις ασπάζεται το σώμα μας.
Και στις δύο περιπτώσεις βέβαια συμμετέχουμε ψυχή και σώμα, απλά η τωρινή κατάσταση είναι πιο πνευματικής φύσεως ίσως αφού απαιτεί πνευματική επαγρύπνηση. Να έχουμε ανοιχτά τα μάτια της ψυχής μας.
Το επιχείρημα των εικονομάχων ήταν να ανοιχτούμε στις θρησκείες, να γίνουμε πιο προσιτοί (σε μωαμεθανούς, εβραίους) αφού οι εικόνες περιορίζουν.
ΤΟ επιχείρημα των οικουμενιστών είναι να ανοιχτούμε στις θρησκείες, να γίνουμε πιο... προσιτοί αφού η ιερά παράδοση λένε ότι περιορίζει.
Η θρησκευτική πολιτική και των 2, οδήγησε σε μαρασμό ιστορικά πατριαρχεία. Βλέπουμε σήμερα το Πατριαρχείο Κων/πόλεως, φερέφωνο αντί-χριστων συμφερόντων και τα υπόλοιπα Πατριαρχεία, επίσης διαβρωμένα σιγά σιγά.
Η αλήθεια είναι, ότι αυτός που παραδίδεται στο θέλημα του Θεού και ζει ως ειλικρινής Χριστιανός εν μετανοία, είναι πιο αυστηρός με τον εαυτό του από οποιονδήποτε ιερό κανόνα. Η Εκκλησία μας έχει αμέτρητα παραδείγματα να το αποδείξει αυτό.
Αυτά περί οικουμενισμού, που είναι ο καρπός του ημερολογίου.
Το να αλλάζουμε το ημερολόγιο, αρχικά σημαίνει καταφρόνηση της ιεράς παράδοσης. Και αν αρχίσεις να καταφρονείς 1 πράγμα, εύκολα καταφρονείς και τα υπόλοιπα καθώς περνά ο καιρός και έχεις ανοίξει την πόρτα στον πειρασμό.
Επίσης, αυτοί που είναι υπέρμαχοι φανατικά του νέου δεν καταλαβαίνουν ότι βγάζουν εαυτούς σωστότερους του Χριστού, και μάλιστα των Αποστόλων και των διαδόχων των; Δεν είναι σχολαστικισμός και ημερολατρία να διορθώνεις αυτό που σου παρέδωσαν; Δεν το ήξερε ο Χριστός ότι τα ημερολόγια είναι ό,τι είναι;
Αλλά ας αφήσουμε αυτό το πολυσυζητημένο από ανθρώπους καλύτερους από μενα θέμα.
Διαφωνώ μαζί σας στην προσέγγιση του αφορισμού. Η προσωπολατρεία είναι όντως πρόβλημα γιατί ο κόσμος διψά για ήρωες που θα τον βγάλουν από τη μιζέρια του χωρίς να κοπιάσει. Ή τουλάχιστον, από τον αμαρτωλό εαυτό μου βγάζω αυτό το συμπέρασμα.
Αν πέσει ο αδελφός μας όμως σε πειρασμό, όπως ο κ. Σωτηρόπουλος και άλλοι Χριστιανοί στρατιώτες, πρέπει να τρέξουμε να του επουλώσουμε τις πληγές ως γνήσιοι εν Χριστώ αδελφοί. Πάνω στην κουβέντα και πάνω στον πειρασμό, φαινόμαστε και αδύναμοι όλοι μας. Κάνουμε και λάθη γιατί είμαστε αμαρτωλοί.
Αλλά, νομίζω, και μπορεί να σφάλλω, ότι προέχει ο αγώνας για την απελευθέρωση. Όταν κάνεις τον καλό αυτό αγώνα, με τη βοήθεια Του Θεού, απαλλάσεσαι από προβλήματα γιατί "ει ο Θεός μεθ'ημών, ουδείς καθ'ημών".
Ο αγώνας του καθένα γίνεται για την επικράτηση του θελήματός Του.
Ευχαριστώ πολύ τον Σχολιαστή με την υπογραφή Nipsis.
Δεν έχω να προσθέσω τίποτα, διότι αυτά που γράφει, είναι ως να ήταν προερχόμενα από τη δική μου γραφίδα.
Αυτά που έγραψε (όλα) χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, δεύτερης και τρίτης ανάγνωσης, οπωσδήποτε δε, για να ξέρουμε πού βαδίζουμε, ας συγκρατήσουμε τούτο :
"Η προσωπολατρεία είναι όντως πρόβλημα γιατί ο κόσμος διψά για ήρωες που θα τον βγάλουν από τη μιζέρια του χωρίς να κοπιάσει"
Θερμά τον ευχαριστώ
ΥΓ (γενικής φύσεως).
Προσπάθησα να αμβλύνω όσο το δυνατόν περισσότερο τις προσεγγίσεις μου. Η ημερολογιακή καινοτομία, εκτός άλλων, έχει καταστήσει εξαιρετικά δύσκολη την μεταξύ των ανθρώπων προφορική ή γραπτή συνεννόηση.
Πρόδρομος :
"-Αν γράψατε για τον π. Θερμό έμμεσα ως διώκτη ορθοδόξων, αυτό μπορεί να το δει κανείς στο πρώτο σας σχόλιο."
Κυπριανός Χ
Εάν και εφόσον, συμπληρώνω, γνωρίζει τι σημαίνει η κλήση ρήματος σε χρόνο Μέλλοντα :
"... θα κρίνονται"
"... θα παραδίδονται"
"... θα υφίστανται"
"... θα έχουν λαμπρό πεδίο επιστημονικής έρευνας και εργασιών οι μαθητές-διάδοχοι του π. Β. Θερμού"
Ο γράφων στερείται προορατικού χαρίσματος και αυτά που έγραψε εμπίπτουν στον κύκλο των πιθανοτήτων.
Διόρθωση ημαρτημένου :
Κλίση ρήματος και όχι "κλήση" ρήματος, όπως λανθασμένα έγραψα.
Δεν ξέρω αν σε λίγο θα είναι ημαρτημένο και το : "Μη μετά Ιουδαίων συνεορτάζειν". Διότι ενδεχομένως αυτό θα μας πει η ετοιμαζομένη νέα οικουμενική σύνοδος. Ειπώθηκε και γράφθηκε άλλωστε λίαν πρωΐμως - όχι ακριβώς έτσι -, αλλά δεν απέκτησε ισχύν συνόδου. Τώρα έχουν ωριμάσει τα πράγματα.
Άρα γε, ποιοι θα είναι οι πλανεμένοι;
Σύμφωνα με αυτά που γράφει ο αγαπητός Πρόδρομος, πλανώνται όσοι νομίζουν ότι "στο θέμα του ημερολογίου δεν μπορεί κάποτε Ορθόδοξη Σύνοδος να το αλλάξει, ότι είναι κάτι σαν δόγμα πίστεως"!
Πρόδρομος:
Δεν σημαίνει αγαπητέ κ. Χριστοδουλίδη, ότι η αποδοχή του νέου εορτολογίου, απο ορθόδοξη Σύνοδο, όχι απο οικουμενιστική, μας βγάζει αναγκαστικά στον συνεορτασμό μετα των Ιουδαίων. Υπάρχει και μέση λύση, ούτε μετα Ιουδαίων, ούτε μετα παπικών συνεορτάζειν αλλά ούτε και με το παλαιό ημερολόγιο. Έχει την δυνατότητα αυτή, μια ορθόδοξη Σύνοδος.
Κυπριανός Χ :
"Υπάρχει και μέση λύση, ούτε μετα Ιουδαίων, ούτε μετα παπικών συνεορτάζειν αλλά ούτε και με το παλαιό ημερολόγιο"
Αυτό θα πει "υπέρβαση"! Ούτε μετά Ιουδαίων, ούτε μετά παπικών, ούτε με το παλαιό!! Το παλαιό δεν είναι νέο κι εμείς οι νέοι γίναμε (μας έκαναν) υπερβατικοί. (Σημ. Πάντως με το Παλαιό κάνουμε συνεορτασμό, αν και τα ημερολόγια δείχνουν άλλη ημερομηνία και πάντως Κυριακή).
Αγαπητέ κύριε Πρόδρομε, κάθε Οικουμενική Σύνοδος όπου γινόταν, έκανε αποδεκτά όλα τα προηγούμενα θεσπίσματα (: Όροι, Κανόνες). Λέτε το "θέσπισμα" της επικειμένης συνόδου να κάνει δεκτό αυτό το "μπακαλίστικο" τέχνασμα, όλο το χρόνο συνεορτασμοί με τους παπικούς και μόνο όταν αρχίζει το Τριώδιο να θυμόμαστε το Παλαιό;
Παρένθεση. Δεν αποκλείεται οι λόγιοι "αίλουροι" της γραφίδος να μας πείσουν, ότι τώρα που ζούμε την υπέρβαση "τα αρχαία παρήλθεν, ιδού γέγονε καινά τα πάντα". Κλείνει η παρένθεση.
Και πάλι όμως κάτι πάει στραβά, ως προς την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο. Περιττεύει να αναφέρω ότι με την αλλαγή της ώρας, κάνουμε Ανάσταση το Σάββατο και όχι "τη μιά Σαββάτων" (Κυριακή).
Πρόδρομος:
Κάνετε λάθος κ. Χριστοδουλίδη, να φοβάστε, εκτός απο τους οικουμενιστές και τους "αίλουρους" της γραφίδας που προσπαθούν με "μπακαλίστικα" τεχνάσματα να μας πείσουν ότι το ημερολόγιο, εορτολόγιο είναι δόγμα πίστεως απαραίτητο για την σωτηρία και δεν μπορεί καμία πανορθόδοξη Σύνοδος να το αλλάξει.
Κυπριανός Χ :
«Εάν δε και αθλή τις ου στεφανούται, εάν μη νομίμως αθλήση»
Κάποτε δεν ήταν νόμιμος η προσκυνηματική, υπό των πιστών, άθληση υπέρ των αγίων Εικόνων. Σήμερα δεν είναι νόμιμη η περί την εόρτιο άθληση των πιστών γιά τους αγίους του Θεού κατά τους, υπό των Πατέρων, ορισθέντας καιρούς και ημέρες καιρών. Υπερέβη τούτων ο πάπας με τους αριθμολόγους, τους γεωμέτρες και τους άλλους αυτού επιστήμονες. Ανακάλυψαν ότι κάναμε αριθμητικό λάθος, ενώ κατά τα άλλα ήταν σε όλα ακριβείς. Δεν έκαναν κανένα απολύτως λάθος εξαιρέτως διαγνώσαντες ότι το άγιον Πνεύμα εκπορεύεται εκ του Πατρός και εκ του Υιού.
Τους ακολουθήσαμε με υστέρηση αιώνων. Το σκότος της δουλείας εκάλυπτε τον νουν των πιστών έως τις αρχές της παρελθούσης εκατονταετίας.
Τώρα ζούμε μέσα στο άπλετο φως και οι λόγιοι αίλουροι, ικανώτατοι εις πάντα, μας έμαθαν ότι το "νόμιμον" είναι λέξη που διαβάζεται και αντιστρόφως. Νόμιμος η άθληση με την οπισθίαν αρίθμηση των ημερών, νόμιμη και με την προσθήκη 13 επιπλέον. Το εορτολόγιο δεν είναι δόγμα πίστεως και μπορούμε, με εξαίρεση (επί του παρόντος) τον Πασχάλιο Κανόνα, να εορτάζουμε μέσα στον ίδιο χρόνο δυο φορές τις Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές πλην του Πάσχα.
Τούτο προβλέπεται ως το νέο θέσπισμα της ετοιμαζομένης πανορθόδοξης συνόδου και οπωσδήποτε, θα τονίζεται ότι ένας είναι ο θεός για όλους και πολλαί αι Οδοί που οδηγούν σ΄ αυτόν. Η περί Θεού Αλήθεια είναι το άθροισμα από διασκορπισμένες ψηφίδες, και η Ζωή, όταν βίαια ή άλλως πως διακόπτεται και συντηρείται δια μηχανημάτων, μπορεί να παραλαμβάνεται από τους τεχνολόγους. Έργο τους είναι να λειάνουν τας Οδούς, που οδηγούν στον ένα θεό, και το μωσαϊκό της Αλήθειας καλείται να καλύψει το μέγα ψεύδος του νέου δόγματος που μας ετοιμάζουν :
Δόγμα Πίστεως δεν είναι το εορτολόγιο και έκαστος δύναται να εορτάζει όπως θέλει, όποτε βούλεται, όποιον θεό έχει μέσα εις την κεφαλήν του.
Αυτή θα είναι η νέα Ζωή που θα κληθεί ο πιστός να ζει δια την σωτηρία της ψυχής του μέσα στο πλαίσιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων.
Παρά ταύτα εμείς θα εξακολουθούμε να "ἑορτάζωμεν, μὴ πανηγυρικῶς, ἀλλὰ θεϊκῶς· μὴ κοσμικῶς, ἀλλ᾿ ὑπερκοσμίως· μὴ τὰ ἡμέτερα, ἀλλὰ τὰ τοῦ ἡμετέρου, μᾶλλον δὲ τὰ τοῦ Δεσπότου· μὴ τὰ τῆς ἀσθενείας, ἀλλὰ τὰ τῆς ἰατρείας· μὴ τὰ τῆς πλάσεως, ἀλλὰ τὰ τῆς ἀναπλάσεως". Και
"Ἂν Ἡρώδῃ προσαχθῇς, μηδὲ ἀποκριθῇς τὰ πλείω" (*).
Εμάκρυνα δυστυχώς την απόκριση, σας ζητώ συγγνώμη.
(*)Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, Λόγος εις τα Θεοφάνεια.
Κυπριανός Χ :
Τα κατωτέρω αφορούν στην αιτιολόγηση της μη δημοσίευσης του ύπερθεν σχολίου Jan 27, 2012 01:34 AM
Πρόδρομος :
Αν και μέχρι σήμερα, κ. Χριστοδουλίδη, έχουμε δημοσιεύσει όλα τα σχόλια σας και κακώς μιλήσατε ότι συνήθεια μας είναι να τα απορρίπτουμε, σήμερα δεν θα το δημοσιεύσουμε, διότι λέτε οι αίλουροι της γραφίδος λένε ότι δεν είναι δόγμα πίστεως το παλαιό ημερολόγιο-εορτολόγιο. Όμως αυτό είναι αίρεση, η Ορθόδοξη Εκκλησία το λέει αυτό και όχι οι αίλουροι της γραφίδος. Κάποιοι αίλουροι της γραφίδος λένε ότι (είναι) δόγμα πίστεως.
Λέτε και άλλα που δεν ισχύουν και φαίνεται ότι πολύ πλανάστε.
Αν σας παρεξηγήσαμε θα δεχθούμε τις εξηγήσεις σας.
Πρόδρομος : "... Αν σας παρεξηγήσαμε θα δεχθούμε τις εξηγήσεις σας"
ΚΧ (δημοσιευμένο) :
Θα ήταν μάταιος κόπος.
Η ημερολογιακή καινοτομία, εκτός άλλων, έχει καταστήσει εξαιρετικά δύσκολη την μεταξύ των ανθρώπων προφορική ή γραπτή συνεννόηση.
Αν ξαναδιαβάσετε αυτά που σας έχω γράψει με νηφαλιότητα, και ελπίζω μεταξύ των αναγνωστών σας - εμφανών και αφανών - να υπάρχουν, θα σας υποδείξουν τα λάθη σας.
Αναφέρομαι και σε αυτά που πετάξατε, τα οποία και υπάρχουν. Αν επιθυμεί κάποιος να μάθει τι ακριβώς ήταν, μπορώ να του υποδείξω που να τα αναζητήσει.
Σημειώνω μόνο τούτο : Αν το ζήτημα της εορτολογικής καινοτομίας άπτεται ή δεν άπτεται του Δόγματος, αυτό θα το απαντούσε Σύνοδος Ορθοδόξων Πατριαρχείων. Ισχύει εδώ ό,τι ακριβώς συνέβη με το ζήτημα των Εικόνων. Ωστόσο, εφόσον αυτό δεν έχει γίνει, ουδείς Κανών απαγορεύει να εκφέρουν τη γνώμη τους οι πιστοί. Αυτό ακριβώς κάνει ο γράφων.
Πρόδρομος :
Το ξαναδιαβάσαμε κ. Χριστοδουλίδη, με νηφαλιότητα αλλά είδαμε ότι είναι αιρετικό το σχόλιο σας, αυτό το επιβεβαιώνει και το τελευταίο σχόλιο σας που καταχρηστικά δημοσιεύσαμε σήμερα για τελευταία φορά σ' αυτό το θέμα.
Εμείς δεν πρόκειται να δημοσιεύσουμε άλλα αιρετικά σχόλια που έχουν αρκετές πλάνες μέσα και χρειάζεται πολύ χρόνος. Ήδη μας είπαν ότι δεν τα διαβάζει κανείς τα 45 σχόλια που έχουν γραφτεί.
Κυπριανός Χ (αδημοσίευτο μη κοινοποιήσιμο στο ιστολόγιο όπου και η αντιπαράθεση) :
"Εμείς δεν πρόκειται να δημοσιεύσουμε άλλα αιρετικά σχόλια που έχουν αρκετές πλάνες μέσα και χρειάζεται πολύ χρόνος"
Απάντηση
Τουλάχιστον, για λόγους προστασίας των αναγνωστών σας, θα ήταν σοφό να τους υποδεικνύατε ακροθιγώς τα αιρετικά των γραφομένων μου και όχι αφοριστικά να λέτε για "αιρετικά σχόλια που έχουν αρκετές πλάνες". Θα ήταν άλλωστε χρήσιμο και δια τον γράφοντα.
Ωστόσο, επειδή το ιστολόγιό σας φέρει τον τίτλο ενός αδιαμφισβήτητου αντιαιρετικού θεολόγου (*) θα ήταν φρόνιμο από μέρους του να λάβει γνώση των γραφομένων και να μας δώσει τη δική του γνώμη. Διαφορετικά, θα μπορούσατε να κατηγορηθείτε για σφετερισμό του ονόματός του προκειμένου να καλύψετε τα ανεπίγνωστα ή σκόπιμα λάθη σας.
(*) Αφελής σχολιαστής με κατηγόρησε ότι δεν έδωσα στη δημοσιότητα το όνομα του ιστολογίου όπου διεξήχθη ο ανωτέρω διάλογος. Δεν το έκανα σεβόμενος το όνομα, το οποίο αδόξως τιμά - ενδεχομένως και παρά την θέλησή του - το εν λόγω ιστολόγιο και ο υπογράφων (διαχειριστής;) Πρόδρομος. Τόσο μυαλό έχει ο επικριτής μου. Την διακριτική ευγένεια την θεωρεί απαξίωση.
Αλλά είπαμε, η ημερολογιακή καινοτομία, εκτός άλλων, έχει καταστήσει εξαιρετικά δύσκολη την μεταξύ των ανθρώπων προφορική ή γραπτή συνεννόηση.
@Επίσης, αυτοί που είναι υπέρμαχοι φανατικά του νέου δεν καταλαβαίνουν ότι βγάζουν εαυτούς σωστότερους του Χριστού, και μάλιστα των Αποστόλων και των διαδόχων των; Δεν είναι σχολαστικισμός και ημερολατρία να διορθώνεις αυτό που σου παρέδωσαν; Δεν το ήξερε ο Χριστός ότι τα ημερολόγια είναι ό,τι είναι;
Θα ήμουν ευγνώμων αν μπορούσε ο αδελφός να κάνει πιο απλή
την τοποπθέτησή του. Τι εννοεί με τον Χριστό μας και το
ημερολόγιο; (πιο ημερολόγιο;)
Το Νέο φράγκικο ημερολόγιο, αγαπητέ Silver και σ΄ ευχαριστώ για το σχόλιο, καλύπτει και δικαιολογεί τα υλικά και τα άλλα (...) φρονήματά τους. Πέφτουν όμως σε τραγικά αδιέξοδα και αντιφάσεις : Παραδοσιακοί μεν, ή συντηρητικοί, αλλά και μέσα σε όλα τα εκσυγχρονιστικά, τα νέα, τα προοδευτικά, τα φωταδιστικά. Στο ένα χέρι η μάχαιρα, στο άλλο το βελονοκάτοχο για να ράβουν τις μαχαιριές. Μερικές όμως από αυτές δεν ράβονται (οικουμενισμός), χάσκουν, και ο ασθενής πεθαίνει. Θυμίζουν έντονα τη Μεσσαλιανική αίρεση.
Διαρκώς μας λένε ότι το εορτολόγιο (ημερολόγιο) δεν περιλαμβάνεται στο Δόγμα, δεν είναι δογματική η ημερολογιακή/εορτολογική εκτροπή. Αλλά σιωπούν τον όρο της Α΄ Οικουμενικής που καθόρισε τον εορτασμό του Πάσχα και ο οποίος αποτελεί τον οδηγό για τις άλλες εορτές. Δεν λένε τίποτα για το πρωτοφανές, μετά την οριστική παύση της αταξίας που υπήρχε προ της Α΄Οικουμενικής, των διπλών εορτών εντός του αυτού έτους των Δεσποτικών και Θεομητορικών εορτών. Με μπακαλίστική νοοτροπία τα έφεραν έτσι, ώστε το Πάσχα να μη συμπίπτει μετά Ιουδαίων, στο τέλος όμως θα συνεορτάζουν. Διότι έτσι μας (τους) θέλει ο "ένας θεός για όλους", θα την κάνουμε κι αυτή την υπέρβαση, να είσαι βέβαιος. Η νεοορθοδοξία μας έχει κάνει υπερβατικούς! Ακόμη και την Κόλαση ξεπεράσαμε!!
Yπάρχει σχόλιο του κ. Σωτηρόπουλου για το παλαοημερολογιτικό
στην ιστοσελίδα της "Ορθόδοξης Φωνής" :
http://orthodox-voice.blogspot.com/
Ευχαριστώ για την πληροφορία
Εννοείς το : ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ «ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ»;
Ναι αυτό εννοώ.
Εκείνο που μου κάνει εντύπωση, από το σχόλιο του κ. Σωτηρόπουλου είναι αυτό το κομμάτι :
@Υπάρχουν παλαιοημερολογίτες πνευματικοί, που εξομολογούν πιστούς νεοημερολογίτας χωρίς να τους θεωρούν αιρετικούς και να τους υποχρεώνουν να αποτειχισθούν. Και για να μη δημιουργήσουμε προστριβές στις συμπαθέστατες τάξεις των παλαιοημερολογιτών, αναφερόμεθα σε δύο κεκοιμημένους πνευματικούς, τον π. Νεόφυτο Καλοφούντη και τον π. Νήφωνα Αστυφίδη, οι οποίοι κάτω από το πετραχήλι τους ανέπαυσαν πολλές ψυχές νεοημερολογιτών. Ο π. Νεόφυτος μάλιστα κατά τα πρώτα έτη του σχίσματος ακολουθούσε αυστηρή τακτική έναντι των νεοημερολογιτών και δεν τους εδέχετο στην εξομολόγησι, μέχρις ότου τον επετίμησε ο ίδιος ο Κύριος λέγων: «Γιατί διώχνεις τα παιδιά μου;».
Κατ΄ εμέ, εάν ο Κύριος εμφανίσθηκε στον π. Νεόφυτο, σημαίνει ότι η δογματική ανάλυσι του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου στο πόνημά του "ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ" είναι εσφαλμένη. Διότι εδώ ο Κύριος επιβεβαιώνει την εγκυρότητα του Μυστηρίου της εξομολογήσεως του π. Νεοφύτου κληρικού του πάτριου. Αλλά λέγοντας ο Κύριος τα "παιδιά μου" για τους νεοημερολογίτες αντιλαμβάνεσθε τι αυτό σημαίνει...
"Διότι εδώ ο Κύριος επιβεβαιώνει την εγκυρότητα του Μυστηρίου της εξομολογήσεως του π. Νεοφύτου κληρικού του πάτριου"
Ευχαριστώ τον Silver για τη σοβαρότατη επισήμανση που κάνει. Το έγραψα και πάλι θα το ξαναγράψω : Η εορτολογική καινοτομία καθιστά εξαιρετικά δύσκολη τη μεταξυ μας προφορική ή γραπτή συνεννόηση. Οι καινοτόμοι δεν μπορούν να δουν τα ουσιώδη αυτών που ακούν ή διαβάζουν. Στρέφεται η προσοχή τους σε ήσσονος σημασίας θέματα κι έτσι, αποπροσανατολίζονται και αποπροσανατολίζουν. Θέλεις ένα παράδειγμα;
Ζήτησα από το ιστολόγιο όπου διεξήχθη ο διάλογος να τεθούν στην κρίση του κ. Σωτηροπούλο και να μας πει τη γνώμη του. Αν συμφωνεί δηλαδή ότι είμαι αιρετικός, όπως με κατηγορεί ο διαχειριστής Πρόδρομος.
Και ποιά η απάντηση; "Δεν θέλουμε να απασχολήσουμε τον κ. Σωτηρόπουλο για θέματα που έχει εκφράσει τη γνώμη του, δικό σας το πρόβλημα, και κακώς έχετε την φιλοδοξία, ότι θα τον κάνετε να αλλάξει γνώμη."
Ο διαχειριστής του ιστολογίου μου φόρτωσε και τη "ρετσινιά" ότι έχω τη φιλοδοξία να αλλάξω τη γνώμη του κ. Σωτηροπούλου.
Έχω άδικο;
Και κάτι που ξέχασα.
Δεν θέλησα να γράψω κάτι σχετικό με την απάντηση του κ. Σωτηροπούλου στον μακαριστό πλέον π. Θεδώρητο, χωρίς να γνωρίζω προηγουμένως τι, και αν, ο "Αγιορείτης" είχε απαντήσει στο «ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ».
Πρόδρομος είπε...
Εσείς χρειάζεστε υποδείξεις κ. Χριστοδουλίδη και όχι εμείς. Ούτε Σύνοδος χρειάζεται για το απλό αυτό θέμα (σ.σ. εορτολόγιο), που στα μάτια των πλανεμένων παλαιοημερολογιτών φαίνεται σαν δόγμα πίστεως.
Ανώνυμος είπε...
Τί εννοείτε ούτε Σύνοδος χρειάζεται; Ο καθένας θα κάνει ότι θέλει; Το βρίσκετε καλό αυτό;
Πρόδρομος είπε...
Όχι ανώνυμε δεν εννοούμε να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει, εννοούμε ότι όποιος έχει ορθόδοξο πνεύμα καταλαβαίνει αμέσως ότι είναι αίρεση να νομίζεις το εορτολόγιο σαν δόγμα πίστεως. Αλλά και να κάνεις σχίσμα για το ημερολόγιο είναι πολύ μεγάλη αμαρτία και πλάνη.
Κυπριανός Χ :
Ως να μην έφθανε όπου γίναμε χίλια κομμάτια, θεωρείτε ζήτημα "ορθοδόξου πνεύματος" (σημ. του νέου ή του παλαιού;) και "απλό θέμα", αυτό που συμβαίνει τα τελευταία εκατό χρόνια. Και επί πλέον, μου συνιστάτε πως μου χρειάζονται υποδείξεις. Για να καταλάβω τι;
"΄Οτι είναι αίρεση να νομίζεις το εορτολόγιο σαν δόγμα πίστεως"
Όμως, κάθε άλλο από αυτό προκύπτει σύμφωνα με όσα σας έχω γράψει. Και για να είμαι σαφέστερος :
Όσο πλανώνται αυτοί οι οποίοι "πρό συνοδικής διαγνώμης" γράφουν ότι είναι αίρεση η εορτολογική καινοτομία, άλλο τόσο πλανώνται και εκείνοι οι οποίοι "προ διαγνώμης" αποφαίνονται ότι πανορθόδοξη σύνοδος όχι οικουμενιστική, μπορεί να αλλάξει το εορτολόγιο. Δηλαδή, κάτι σαν "αιλουροειδές" (ελατήριο) είναι κι αυτό (εορτολόγιο).
Μα έγραψα : Κάθε Οικουμενική Σύνοδος επεκύρωνε όλα τα προ αυτής θεσπίσματα (όρους, κανόνες). Κάνω λάθος ή όχι;
Νομίζουμε ότι με τις μαθηματικές προσθαφαιρέσεις, ώστε το άγιον Πάσχα να πέφτει Κυριακή, τακτοποιούμε τις σχέσεις μας (πάντα παρούσες οι σχέσεις) με τον Θεό και τους αγίους Του;
Αυτά και πολλά άλλα, το γράφω πάλι, μόνο οικουμενική Σύνοδος θα μπορούσε να τα βάλλει σε τάξη. Όσο αυτό δεν γίνεται ... θα γράφουμε στο ιντερνέτ. Δεν ξέρουμε για πόσο ακόμη.
Αυτά, ως εδώ, αγαπητέ αδελφέ. Και πάλι σου επαναλαμβάνω ότι δεν είναι απαραίτητο να δημοσιεύεις τα σχόλια που σου γράφω. Σκοπός μου δεν είναι να δικαιώσω εαυτόν. Το Δίκαιο της αγίας μας Εκκλησίας βρίσκεται πολύ πάνω από εμένα, εσένα και τους πολλούς άλλους. Αυτό πρέπει να αναδεικνύουμε. Όχι τα δικά μας πρόσωπα, αλλά το Πρόσωπο της Εκκλησίας.
Ελπίζω να κατάλαβες τώρα και την "αδίστακτη κατηγορία" που μου προσάπτεις, αναφορικά με τον τίτλο της ανάρτησης στο ιστολόγιο που φροντίζω : "Η άμβλυνση των ορθών Δογμάτων και η ανάδειξη της προσωπολατρείας"
@Ζήτησα από το ιστολόγιο όπου διεξήχθη ο διάλογος να τεθούν στην κρίση του κ. Σωτηροπούλο και να μας πει τη γνώμη του. Αν συμφωνεί δηλαδή ότι είμαι αιρετικός, όπως με κατηγορεί ο διαχειριστής Πρόδρομος.
Αφού γνωρίζεις την δογματική διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας βεβαίως είσαι αιρετικός για τους νεοημερολογίτες, όπως είναι και αυτοί (οι νεοημερολογίτες) αιρετικοί για σένα. Υποθέτουμε ότι όλοι μας δεν χρησιμοποιούμε τις δικές μας απόψεις-πιστεύω, αλλά την διδασκαλία της Εκκλησίας στην οποία ο καθένας μας ανήκει.
Ο κ. Σωτηρόπουλος δογματικά είναι λάθος όταν λέει ότι υπάρχουν παλαιοημερολογίτες στην Ελλάδα με έγκυρα μυστήρια άρα και ιερωσύνη.
Αν όμως δεν ομιλεί με τη γλώσσα της δογματικής διδασκαλίας, τότε νομίζω δεν είναι λάθος, αλλά γνωρίζει καλώς τι κηρύττει.
Ίσως κάποιος που διαβάζει αυτό το κείμενο, ερωτήσει: δεν ισχύει πλέον η δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας; Βεβαίως και ισχύει, αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι στο πρόβλημα του εν Ελλάδι πάτριου, ο Κύριος δεν το βλέπει όπως εμείς. Δεν ξέρω, μελετώ 30 χρόνια τις θέσεις του πάτριου και τις θέσεις των νεοημερολογιτών, και δεν μπορώ με βεβαιότητα να πάρω θέσι.
Αγαπητέ Silver,
Δεν είμαι κι εγώ βαθύς γνώστης των εκκλησιαστικών θεμάτων. Εκείνο όμως που δέχομαι είναι το εξής.
Μπορεί ο καθένας να αποκαλεί τον άλλο αιρετικό (άρα, με άκυρα τα Μυστήρια και την Ιερωσύνη), αλλά ούτε εγώ, ούτε εσύ, ούτε ο κ. Σωτηρόπουλος, ούτε ακόμη πρεσβύτεροι, Επίσκοποι ή Μητροπολίτες, δεν μπορούν να ισχυρίζονται ότι αυτοί (του π.η) είναι αιρετικοί και οι άλλοι (του ν.η) δεν είναι.
Μόνο Οικουμενική Σύνοδος μπορεί αυτό να το ξεκαθαρίσει λαμβανομένου υπόψη ότι και Παράδοση υπάρχει, αλλά και ο Κανών (Όρος) της Α΄ Οικουμενικής περί του εορτασμού του Πάσχα. Σε αυτά δεν υπάρχει η "μπακαλίστικη" λογική του μπροστά οι ημέρες, πίσω οι ημέρες.
Το να ισχυρίζονται μερικοί ότι οι του ν.η. δεν έχουν ιερωσύνη και έγκυρα μυστήρια κάνοντας αναμυρώσεις και αναβαπτισμούς είναι για μένα λάθος - νομίζω όμως και εκκλησιολογικά - το δογματικά αφορά σε Οικουμενική Σύνοδο. Η οποία Σύνοδος, αν θα γίνει κάτω υπό τις παρούσες συνθήκες, θα είναι από διορισμένους πράκτορες πολιτικών (διπλωματικών) παιγνίων με ράσα.
Η Εκκλησία βρίσκεται σε κατάσταση ακαταστασίας και αταξίας εδώ και εκατό χρόνια. Στον ορίζοντα δεν υπάρχει σημάδι αποκατάστασης. Τι κάνουμε; θα με ρωτήσεις. Δεν θα σου απαντήσω. Προσωπικά ακολουθώ την οδό της ομολογίας, και καταγγελίας της εξαπάτησης που έγινε το 1920-1924, με τις πενιχρές γνώσεις μου.
Εύχομαι ο Κύριος να σε φωτίσει, να σου δείξει τι πρέπει να κάνεις, όπως όλοι, και να μας ενισχύσει προσδεχόμενος τις προς Αυτόν εντεύξεις μας μεσιτεία της υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των αγίων.
@Το να ισχυρίζονται μερικοί ότι οι του ν.η. δεν έχουν ιερωσύνη και έγκυρα μυστήρια κάνοντας αναμυρώσεις και αναβαπτισμούς είναι για μένα λάθος
Όπως έγραψα, είμαι νεοημερολογίτης, όμως πιστεύω ότι δογματικώς καλώς πράττουν(οι του πάτριου), δεν έχουν άλλη επιλογή.
Εάν δηλαδή, ισχυρισθούν οι του πάτριου ότι η Εκκλησία του νέου έχει έγκυρα μυστήρια και ιερωσύνη, τότε δογματικά αυτοί (του πάτριου) δεν είναι Εκκλησία, διότι Μία Εκκλησία έχει ο Χριστός στη γη. Πιστεύω εις Μίαν Αγίαν …..
Αν και δεν έχω κάνει αρχή για κάθαρση ώστε να έχω φωτισμό και να είμαι εις θέσιν να αποφαίνομαι απλανώς, όμως πιστεύω ότι Το Πνεύμα το Άγιον παραμένει ακόμη στην Εκκλησία του νέου διότι υπάρχει ένα μικρό λείμμα το οποίο κάνει αγώνα πληροφόρησις στα μέλη που δεν γνωρίζουν από οικουμενισμό, μεταπατερικές θεολογίες και όλες αυτές τις παγίδες του Πλάνου.
Πρόδρομος :
"Σας είπαμε κ. Χριστοδουλίδη ότι οι αίλουροι της γραφίδος λένε ότι είναι δόγμα πίστεως το ημερολογιακό. Κακώς δεν μας πιστεύετε ότι αυτή είναι η γνώμη του (σ.σ. Σωτηροπούλου) για όσους το θεωρούν δόγμα πίστεως"
Κυπριανός Χ :
Εγώ και άλλοι μπορούν να το πουν, όπως σεις και άλλοι μπορούν να υποστηρίξουν το αντίθετο. Τούτο δεν σημαίνει ότι εμείς ή εσείς, είμαστε σε θέση να υποκαταστήσουμε Σύνοδο πανορθόδοξη και οικουμενική.
Εμείς χρέος έχουμε να καταδείξουμε αυτά που συμβαίνουν επιστρατεύοντας τις ελλειπείς δικές μας γνώμες. Γνώμες σημειωτέον που ερείδονται επί των αγίων πατέρων και Οικουμενικών Συνόδων. Εφ΄ όσον όμως φωνάζουμε σε ώτα μη ακουόντων, άλλο δεν μας μένει από του να μη κοινωνούμε με τους κοινωνούς των κατεγνωσμένων αιρετικών. Αυτό μας μένει, αυτό μας αρκεί.
Διότι αν δεν υπάρξει το πλήθος των καταγγελλόντων, όλοι ζεσταίνοντας τη φωλιά τους, πώς είναι δυνατό να γίνει αντιληπτό ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει; Και μη μου πείτε ότι δεν έχουμε φθάσει σε σημείο κινδύνου. Οι "φωλιές" σε λίγο θα αρχίσουν να παγώνουν από έλλειψη καυσίμων. Λεφτά δεν υπάρχουν, αν και άλλοι μας έλεγαν ότι υπάρχουν εντός ... Τέλος πάντων, εντός ΕΟΚ.
Αγαπητέ Silver,
Το παραπάνω σχόλιο το έγραψα χωρίς να έχω διαβάσει το δικό σου. Νομίζω παρέχει την απάντηση στο "γιατί" δεν είναι ορθό αυτό που απετέλεσε την αφορμη της διάσπασης του αγώνα των παλαιοημερολογιτών. Δηλαδή, ότι δεν έχουν έγκυρα Μυστήρια οι καινοτόμοι.
Προηγείται η καταγγελία της καινοτομίας, η απομάκρυνση από τους καινοτόμους, ώστε να αναγκαστεί η νεοτερίζουσα εκκλησία να συγκαλέσει Σύνοδο. Η Σύνοδος θα αποφανθεί για το κανονικό ή το αιρετικό της καινοτομίας. Αυτό όμως δεν έγινε το 1920-24, δεν έγινε ούτε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα τη διάσπαση των παλαιοημερολογιτών. Οι καινοτόμοι αυτό περίμεναν καλά δασκαλεμένοι από τους εισηγητές του παπικού καλενδαρίου.
κ. Κυπριανέ,
θα ακολουθησω την συμβουλή σας, και θα ειμαι πολυ συντομος και βεβαιως ομιλών ευγενικά και με κομψότητα!
Εχω μερικες απορίες - θα χαρω πολυ αν μου απαντήσετε:
1. Γιατι οι Εκκλησιες της Ρωσίας, κλπ, το Αγιο Ορος, η Αγ. Αικατερίνη του Σινά κλπ....
...αν και με το Παλαιό Ημερολογιο δεν αναγνωριζουνε τους Παλαιοημερολογιτες της Ελλαδος; Γιατι αναγνωρίζουνε την Εκκλησια της Ελλαδος με το Νέο;
2. Γιατι αυτα τα 80 χρονια του 'σχισματος' το ΠΑΛΑΙΟ δεν εβγαλε ουτε εναν Αγιο, ουτε εναν Γεροντα, ουτε ενα Αφθαρτο Λειψανο - ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
Παρα μονο μας δειχνουνε τα Αγια Λειψανα στην Ρωσία - που εκει δεν αγίασαν διοτι ακολουθουσανε το Παλαιό Ημερολογιο, αλλά σαφως αγίασαν διοτι εδωσαν μάχη, εκαναν αγώνα, εζησαν μεσα στην Ασκηση! Λοιπον;
3. Λέτε οτι το Νεο Ημερολογιο ειναι ο Προ-θάλαμος του Οικουμενισμού!
Αληθεια, τι θα λεγατε κ. Κυπριανέ, αν τελικα ολες οι Εκκλησιες της Ανατολης (Ρωσια, Σερβια, Ρουμανια κλπ - που ειναι με το Παλαιο) ενώνονταν με τον Πάπα και η μόνη Εκκλησια που θα ελεγε οχι θα ητανε η Εκκλησια της Ελλαδος με το Νεο;
Εκει θα μπερδευόσασταν λιγακι, σωστα; :) :) :)
4. Γιατι οι του Παλαιού, αφου εχουνε την ΑΛΗΘΕΙΑ και το ΣΩΣΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ και ετσι εχουνε ΙΔΙΑΤΕΡΩΣ την Χάρη του ΑΓιου Πνευματος...δεν μπορουνε να τα βρουνε μεταξυ τους, αλλα 'τρωγονται'; Και εχουνε διασπαστεί;
5. Τι γνώμη εχετε για την εμφάνιση του Σταυρου, 27 Σεπ 1925;
Μηπως γνωριζετε την επισημη αντίδραση της Εκκλησιας της Ελλαδος με το Νέο;
κύριε Κυπριανέ,
δεν θελω να καταχραστω την φιλοξενία στο ιστολογιο σας.
Θα χαρω για την αποψη σας.
Ελπιζω αυτή τη φορα να μιλησα κοσμια και οπως αρμόζει και ταιριάζει σε εναν χριστιανό ανθρωπο. Σωστα; :) :) :)
Μυρμιδόνας
Απάντηση 1
Το ενδιαφέρον μας είναι οι αναγνωρίσεις και οι μη αναγνωρίσεις; Αν είναι έτσι, τότε ποιοι ήταν εκείνοι που αναγνώρισαν, και το σπουδαιότερο επέβαλαν, την καινοτομία; Πέντε άνθρωποι ήταν όλοι κι όλοι. Γιατί να μην κάνουμε την αρχή από εκεί και προτιμάμε τη μέση και την ουρά;
Απάντηση 2
Οι άγιοι δεν βρίσκονται εκεί που σήμερα τους ψάχνουμε. Βρίσκονται εκεί που δεν ψάχνουμε. Γιατί; Διότι όπως γράφει ο Silver : "Ο κόσμος διψά για ήρωες που θα τον βγάλουν από τη μιζέρια του χωρίς να κοπιάσει". Αν αναγνωρίσουμε (ακουμπίσουμε) κι εμείς το σύγχρονο ορώντα γέροντα θα αγιάσουμε. Αυτό μας φτάνει.
Απάντηση 3
Υπόθεση κάνεις. Και πάλι όμως το κακό θα μας έβρισκε. Η υπέρβαση : Ούτε με τον πάπα - και τους υποθετικά ενωμένους -, ούτε με το παλαιό, παρά μόνο με το νέο, είναι αυτό που έχουμε και διαρκώς τρώμε τα μούτρα μας. Ελατήριο δεν γίνεται η ιερά Παράδοση (σημ. είναι ισόκυρη της Αγίας Γραφής).
Απάντηση 4
Οι παλαιοημερολογίτες δεν έχουν την αλήθεια. Έχονται - όχι άπαντες - απόδειξη οι μεταξύ τους έριδες - υπό της αληθείας. Μη νομίσεις ότι το παλαιό είναι το εισητήριο ελευθέρας εισόδου στον Παράδεισο. Τούτο πάλι δεν σημαίνει, αφού "ουδείς αναμάρτητος" και "ουδείς άξιος", ότι θα κάνουμε δεκτή την εκούσια και βέβηλη αμαρτία αλλάζοντας και καινοτομώντας τα πάντα, όπως ο Βαρθολομαίος και οι νεοορθόδοξοι.
Απάντηση 5
Η επίσημη ιεραρχία της καινοτόμου εκκλησίας κυριολεκτικά το έθαψε.
κ. Κυπριανέ,
για την απαντηση νουμερο 3:
Δεν κανω και τοσο υποθεση!
Για δειτε την Εκκλησια της Σερβίας τελευταια τι ανοιγματα κανει προς τον Πάπα!
Επειτα μην ξεχνατε: εμεις οι Ελληνες (με το Νεο), επειδή ακριβως εχουμε ολα τα Κουσούρια του κοσμου - τρελοι οπως ειμαστε, μπορει στο παρα πεντε να γυρισει το ματι μας αναποδα, και για ενα 'γαμώτο' να πουμε:
"ΟΧι ρε, δεν θα ενωθουμε με τον Πάπα"!
Ευχομαι να κρατήσουμε επαφή μεχρι εκεινη την 'ευλογημενη' μερα της Ενωσεως του Βατικανου με τις Εκκλησιες της Ανατολης...και μονο η Ελλαδα με το Νεο θα μεινει απο εξω!
Να δω τοτε τι θα εχετε να πειτε ! :) :) :)
------------------
Για την απάντηση νουμερο 1:
Το θεμα το βλεπετε απο την λαθος σκοπιά, κύριε Κυπριανε.
Δεν με ενδιαφερει ποιος θα με αναγνωρισει, ετσι οπως το περιγραφετε.
Δεν ΜΠΟΡΕΙ ομως ολοι οι υπολοιποι να ειναι λαθος, σωστα;
ΑΥΤΟ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ!
Δηλ το Αγιο ορος δεν ξερει, το Ορος Σινα δεν ξερει, ακομα και η Μόσχα δεν ξερει κλπ - ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝΕ, ειναι το 0,0001% των Παλαιοημερολογιτων εν Ελλάδι;
ή ο γυαλος ειναι στραβός..ή μαλλον εγω στραβά αρμενίζω - σιγουρα το εχετε ακουσει κ. Κυπριανε, ετσι δεν ειναι;
Για την απάντηση 4 μου αρκει αυτο που γραψατε, οτι τελικα το Παλαιο απο μονο του δεν σε βαζει στον Παραδεισο!
Ε, τοτε...γιατι αυτη η φοβερη κοντρα εναντιον του Νεου;
Γιατι να μην μπορουμε να τα βρουμε στα κοινα μας σημεια;
Θα μου πειτε, ειμαι πολυ αθωος...σωστα; ΠΟλλα συμφεροντα παιζονται, σωστα;
Μαλιστα.
Απάντηση 2:
Το Παλαιο εχει αγίους λοιπον, αγίους Γεροντες, απλα δεν βγαινουνε στην Δημοσιότητα, σωστα;
Μαλιστα.
Ουτε ο Γερ. Παίσιος βγηκε στην δημοσιότητα - Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΕ!
Ηθελε να κρυφτει ο Γεροντας, και ο ΚΟΣΜΟΣ δεν τον αφηνε!
Τελοςπαντων.
Αν εχετε χρονο, απαντηστε για την απαντηση νουμερο 1.
Δηλ δεν σας ΣΥΓΚΙΝΕΙ καθολου το γεγονος, οτι ολη η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ δεν σας αναγνωριζει;
Αυτο λεγεται "ευαισθητος χριστιανος";
Μυρμιδόνας
Η Ελλάδα χρησιμοποιείται (ή χρησιμοποιήθηκε) σαν πολιορκητικός κριός για των εκδυτικισμό, παπικό ή προτεσταντικό, των Ορθοδόξων Πατριαρχείων.
Όσο για τα υπόλοιπα, πρέπει να λάβεις υπόψη ότι:
Την εποχή που μας επιβλήθηκε η καινοτομία μεσουρανούσε η βρετανική αποικιοκρατία. Είχαν και άλλους στόχους οι αποικιοκράτες, όπως ήταν ο εκπροτεσταντισμός (αγγλικού στυλ) των Βαλκανικών κρατών. Εκεί κόλλησε το πράγμα. Η αγγλική (προτεσταντική) αποικιοκρατία θέλησε να αρπάξει τα Βαλκάνια. Η συμφωνία όμως των Μεγάλων Δυνάμεων, τότε που κομμάτιασαν την Οθωμανική Αυτοκρατορία, ήταν και παραμένει η γνωστή και ακόλουθη :
Η Αγγλία παρέλαβε το προτεκτοράτο Ελλάδα
Η Αυστρουγγαρία το προτεκτοράτο Βουλγαρία
Η Γαλλία το προτεκτοράτο Ρουμανία
Η Ρωσσία το προτεκτοράτο Σερβία
Στη Ιταλία έδωσαν αργότερα το προτεκτοράτο Αλβανία
Και,
για να μην μένει παραπονουμένη η σημερινή υπερδύναμη των ΗΠΑ, της δόθηκε το προτεκτοράτο του Κοσόβου (βάση Bondsteel).
Κάθε φορά που οι συμφωνίες αυτές πήγαιναν να ανατραπούν είχαμε πολέμους. Διότι πάντα οι προστάτες - ο καθένας ξεχωριστά ή παρέα με κάποιον άλλο - ήθελαν να δημιουργήσουν το δικό τους imperium. Μέσα στο imperium αυτό φωνές ελεγκτικές κατα την ορθόδοξη χριστιανοσύνη δεν μπορούσαν να γίνονται δεκτές. Τώρα που ετοιμάζεται το νέο, παγκόσμιο πλέον, Imperium είναι ακόμη οχληρότερες και εξουδετερώνονται δια της μεθόδου του ιντερνέτ. Όπου υπάρχει πλήθος αντιοικουμενιστών χωρίς ίχνος πρακτικής απόδειξης. Χειρότερες είναι οι ωραιολογίες του τύπου : "Θα είμαστε οι μόνοι, οι νεοημερολογίτες Ορθόδοξοι, που θα πάμε κόντρα στην ένωση του Βατικανού με τις ανατολικές εκκλησίες". Κόντρα πήγαν και οι Εβραίοι με τους Ρωμαίους, αλλά ο τόπος τους εθόθη τοις έθνεσι και οι ίδιοι σκόρπισαν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.
Παραδοσιακοί δεν ήταν βέβαια ούτε οι Εβραίοι, ούτε το ιερατείο τους. Εκείνον που του έδειξε και τους έμαθε ποια ήταν και τι είναι η Παράδοση τον σταύρωσαν. Ειλικρινά, δεν με συγκινεί καθόλου ότι όλη η ορθοδοξία δεν μας αναγνωρίζει. Φρόντισα να απαλλαγώ από τα ψεύτικα συναισθήματα.
4 Φεβρουαρίου 2012 11:30 π.μ.
@Μυρμιδώνας : Ευχομαι να κρατήσουμε επαφή μεχρι εκεινη την 'ευλογημενη' μερα της Ενωσεως του Βατικανου με τις Εκκλησιες της Ανατολης...και μονο η Ελλαδα με το Νεο θα μεινει απο εξω!
Αν μετά την Πατριαρχική εγκύκλιο του 1920, την άρση των αναθεμάτων του 1965, την Συμφωνία του Μπαλαμάντ 1993, την επίσημη υποδοχή στην Αγιοτόκο Ελλάδα μας του Πάπα από τον Χριστόδουλο και την επίσκεψή του στο Βατικανό, την συλλειτουργία στον Άγιο Γεώργιο στο Φανάρι Πάπα και Βαρθολομαίου, και ακόμα περιμένεις την μελλοντική ένωσι, τι να πει κανείς... Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά στους κάμπους ρίχνει χιόνι που γράφει και ο μακαριστός Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος. Θα την περιμένεις για πολύ, και θα την δεις όπως θα δουν και οι αδελφοί μας οι Ισλαηλίτες τον ερχομό του Μεσσία...
κύριε Κυπριανέ,
γραφετε:
"Ειλικρινά, δεν με συγκινεί καθόλου ότι όλη η ορθοδοξία δεν μας αναγνωρίζει".
Δεν θα σας κρύψω οτι ΜΕ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ο τρόπος σκεψης σας!
--------------------------------------
Απορία μου:
Δικαιουμαι και εγω μετά, να ιδρύσω σήμερα κιολας μια παραφυάδα της Ορθόδοξου Εκκλησίας, να την ονομάσω "ΚΟΧ" = Καθαροί Ορθόδοξοι Χριστιανοί...
...και όταν εσεις όλοι με το δικαιο σας πεσετε πανω μου και μου λετε: "Μα δεν μπορεις εσυ, το 0,000001% να εισαι σωστός, δεν γινεται ολοι εμεις οι υπολοιποι που δεν σε αναγνωρίζουμε να κανουμε λαθος" -
- εγω να σας απαντω:
"Ποσώς με ενδιαφερει αν με αναγνωρισετε! Μα εγω δεν πιστευω στον Θεόν διοτι θελω την αναγνωριση σας! Ειλικρινα, δεν με συγκινει καθόλου οτι ολη η Ορθοδοξια δεν με αναγνωριζει! Φροντισα να απαλλαγω απο τα ψευτικα συναισθήματα" -
ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ή ΟΧΙ;
Ειναι λυπηρό κύριε Κυπριανέ να επιχειρηματολογείται κατα τον ίδιον τρόπο, όπως π.χ. το κανει μια σκληροπυρηνικη Φεμινιστρια!
Οταν την κρινεις για τον 'ασωτο και αστατο και παραλογο' τροπο ζωής της - αντι να κοκκινισει λιγο, απο φιλοτιμο αντι να παραδεχτει τα λαθη της, σου βγαζει και γλωσσα απο πανω, λεγοντας στην ΟΥΣΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΕΣΑΣ:
"Δεν με νοιαζει ρε τι λετε εσεις! Εγω θα κανω αυτό που θελω εγω και κανεις δεν εχει το δικαιωμα να μου πει ποιο ειναι το σωστό! Δεν με ενδιαφερει ρε τι γνωμη εχετε για μενα"!
Μα δεν ειναι θλιβερο, ο σκληροπυρηνικος θρησκευόμενος του Παλαιου Ημερολογιου με την αυστηρη ΗΘΙΚΗ να συναντιέται σε επιπεδο επιχειρηματων με την άθεη και ανήθικη μοντερνα Φεμινιστρια της Δυσης;
Μυρμιδόνας
Αγαπητέ Μυρμιδόνα,
Η αναγωγή και σύγκριση των γραφομένων μου με τη σκληροπυρηνική φεμινίστρια δεν είναι σωστή. Αυτό που σε εξέπληξε (: δεν με ενδιαφέρει κλπ.) οφείλεις να το δεις μέσα στα πλαίσια της συζήτησης που κάνουμε, την καινοτομία του 1920-24, και όχι μέσα στα πλαίσια μιας εντελώς αυθαίρετης απόφασης τύπου "φτιάχνω κι εγώ μια εκκλησία". Το πλαίσιο είναι οι Όροι, οι Κανόνες, οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, η ιερή Παράδοση, οι γραφές των πατέρων. Δεν είναι έτσι όπως το μεταφράζεις, ερμηνεύεις, και εννοείς.
Αυτοί που επέβαλαν την καινοτομία γνώριζαν τι θα επακολουθήσει. Η εμπειρία τους, είχε να τους δείξει αυτό που ακολούθησε με τους προτεστάντες, και πριν από αυτούς με τους Μονοφυσίτες και άλλους, οι οποίοι λίγο-πολύ έσβησαν. Ότι η παπική εκκλησία δεν έγινε κομμάτια, αν και αποκομμένη από την Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, δεν σημαίνει ότι παρέμεινε και παραμένει αδιάσπαστη. Ούτε ότι έπαψε να είναι αιρετική. Το επίτευγμά της είναι ότι διασπά εσωτερικά τους ανθρώπους. Με τις δομές ανελευθερίας που επέβαλε στους πιστούς, μπόρεσε να κρατήσει το σαθρό της οικοδόμημα στο οποίο βλάστησε και καρποφόρησε η αθεΐα : σκεπτικισμός, αγνωστικισμός, υπαρξισμός και πλείστοι άλλοι -ισμοι. Η Χριστιανοσύνη έγινε χριστιανισμός. Την ίδια εικόνα παρουσιάζει και η καθ΄ υμάς (και ημάς) εκκλησία.
Τέλος πάντων, για να μη κουράζουμε άλλο το θέμα είναι καλύτερα να το αφήσουμε. Γνωρίζεις που βρίσκομαι, γνωρίζω που βρίσκεσαι. Η αμφοτερόπλευρη παράθεση επιχειρημάτων έχει νόημα όταν υπάρχει πρόθεση να ληφθεί μια απόφαση. Εκτιμώνται τα επιχειρήματα και η απόφαση λαμβάνεται. Τα δικά μου βασίζονται εκεί όπου πιο πάνω σου έγραψα, σχετικά με τη σύγκριση εμού και της σκληροπυρηνικής φεμινίστριας. Τα δικά σου εκεί που εσύ γνωρίζεις και εννοείς. Ίσως είναι τα ίδια με τα δικά μου, έχουν όμως ένα δυσδιάκριτο και λεπτό, αδιαφανές κάλυμμα, το κάλυμμα του φιλιόκβε. Δεν αποκλείεται να κάνω λάθος, δεν προτίθεμαι να δώσω εξηγήσεις. Την άποψή μου απλώς καταθέτω.
Έκαστος λοιπόν ας κρατήσει αυτό που έχει "ίνα μηδείς (έτερος) λάβει τον στέφανόν του". Και γενικότερα, υπ΄ αυτάς τας συνθήκας κάθε διάλογος περί ενότητος είναι εντελώς μάταιος και ανούσιος.
Διόρθωση ημαρτημένου, έστω και καθυστερημένα
Στις απαντήσεις προς Μυρμιδόνα, Feb 4, 2012 09:33 AM, να διορθωθεί η απάντηση 2, και το :
"Οι άγιοι δεν βρίσκονται εκεί που σήμερα τους ψάχνουμε. Βρίσκονται εκεί που δεν ψάχνουμε. Γιατί; Διότι όπως γράφει ο Silver ..." κλπ.
να γίνει :
"Οι άγιοι δεν βρίσκονται εκεί που σήμερα τους ψάχνουμε. Βρίσκονται εκεί που δεν ψάχνουμε. Γιατί; Διότι όπως γράφει ο Nipsis ..."
Ελπίζω ο σχολιαστής Nipsis να συγχωρέσει το λάθος μου.
Δημοσίευση σχολίου