Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Η δια Χριστόν σαλότητα καθέτως και οριζοντίως


Νεώτερη επεξεργασία - Σχόλια 14/03/2017

«...Πάνω στὸ πανεπιστήμιο τῶν σκουπιδιῶν καὶ τῆς σαλότητος, τόλμησα νὰ προβάλω τὴν λογική, τὴν αἴγλη καὶ τὴν φινέτσα τῆς νωπῆς τότε ἐμπειρίας μου στὸ Harvard καὶ τὸ ΜΙΤ. Τότε ἄρχισαν τὰ σκουπίδια νὰ εὐωδιάζουν σὰν λουλούδια, τὰ ζωύφια νὰ μεταμορφώνονται σὲ πουλάκια, οἱ ξεσχισμένες σακκοῦλες σὲ πτυχία καὶ δημοσιεύματα· καὶ ὁ π. Ἠρωδίων πολὺ πιὸ «ἔξυπνος», πολὺ πιὸ πετυχημένος ἀπὸ τοὺς Νομπελίστες καθηγητές μου! Ἡ λογική τους ἐμοίαζε μὲ ἀγωνιστικὸ αὐτοκίνητο· ἡ λογικὴ τῆς διὰ Χριστὸν σαλότητος μὲ πύραυλο. Τὸ πρῶτο τρέχει μέχρι 320 χλμ. τὴν ὥρα. Τὸ δεύτερο ἀπὸ 29.000 χλμ. τὴν ὥρα καὶ πάνω. Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι. Οἱ πρῶτοι, οἱ λογικοί, ὅσο κι ἂν τρέχουν πατᾶνε στὴν γῆ. Ὁ π. Ἠρωδίων ἔφυγε ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο χωρὶς νὰ τὴν ἔχει ἀκουμπήσει. Χωρὶς νὰ τὸν ἔχει ἀκουμπήσει…»

( Μητροπολίτης Νικόλαος, βλέπε http://www.orthodoxia.online/2017/03/13/%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%87%E1%BD%B8%CF%82-%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%E1%BD%B0-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%E1%BD%B8%CE%BD-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CF%82/ )

Μεσογαίας Νικόλαος : «Ἡ λογική τους ἐμοίαζε μὲ ἀγωνιστικὸ αὐτοκίνητο· ἡ λογικὴ τῆς διὰ Χριστὸν σαλότητος μὲ πύραυλο. Τὸ πρῶτο τρέχει μέχρι 320 χλμ. τὴν ὥρα. Τὸ δεύτερο ἀπὸ 29.000 χλμ. τὴν ὥρα καὶ πάνω. Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι.»

Kyprianos Christodoulides -:- Αν θέλουμε να βιώσουμε την ελευθερία, ας μπούμε σε ένα πύραυλο ή καλύτερα, να δηλώσουμε από τώρα επιβάτες διαστημοπλοίου, προκειμένου να μεταφερθούμε «σ΄ άλλη γη / σ΄ άλλα μέρη» παρέα με τα σύννεφα . Εννοείται, με σκάφανδρo ! Πώς να το πούμε αυτό ; Βίωμα ελευθερίας μετά σκαφάνδρου ; Έχει κάποιος άλλος καλύτερη πρόταση ;

Βιώμα της ελευθερίας δεν είναι το βίωμα της υπερηχητικής ταχύτητας . Είναι η εμμονή εν τω λόγω τω εμώ : «31 ῎Ελεγεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ ᾿Ιουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε, 32 καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. ».

Σχόλια από το φέησμπουκ ( 14/3/2017 )

- Κατερινα Μποτσαρη ...και τεχνικούς ,επιστημονικους και γεωργικούς όρους μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μιλήσεις για τον Θεό...τα πάντα στην υπηρεσία της ανωτατης επιστημης της θεολογίας...

- Antigone Skopelitou ΛΥΠΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ "ΤΟΝ ΠΙΑΣΑΤΕ" ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ! ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ "ΤΕΧΝΙΚΑ", ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ, ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ.

- Kyprianos Christodoulides : Κυρία Μπότσαρη, μην κάνετε το λάθος να συγχέετε τους επιστημονικούς όρους με τους, ας πούμε, γεωργικούς και άλλους παρεμφερείς όρους. Οι σήμερον λεγόμενοι "τεχνικοί όροι" είναι εφεύρημα της επιστήμης και των υπηρετών της* υπηρετών, κατά το πλείστον, ερήμην Θεού* στη θέση του αγίου Θεού τοποθετούν μίαν αγνώστου προελεύσεως συμπαντική οντότητα . Αν θέλετε ένα παράδειγμα "τεχνικού όρου" είναι η μηχανική αντλία, με την οποία αναφέρονται στην λειτουργία της καρδίας, όπως και η λέξη κομπιούτερ, με την οποία δηλώνονται οι εγκεφαλικές - διανοητικές, ενέργειες του εγκεφάλου .
Οι γεωργικοί, ας πούμε, όροι είναι βγαλμένοι μέσα από τη ζωή, μέσα από αυτό που ζει ο άνθρωπος και είναι γεγονός, ότι δεν ζούμε βιωματικά και εμπειρικά ούτε τα ατομικά ή υποατομικά σωματίδια - κβάντα και πολλά άλλα - των Φυσικών επιστημών, πολύ δε περισσότερο, δεν ζούμε βιωματικά και εμπειρικά τα κύτταρά μας, τους ιστούς μας και ό,τι άλλο μας παρέχει η επί μέρους γνώση του ανθρωπίνου σώματος .
Αν λοιπόν δεχθούμε τη συμβολή των τεχνικών όρων σε θέματα που αφορούν και άπτονται θεολογικών ζητημάτων, τότε, θα πρέπει να συμφωνήσουμε - όχι φυσικά ο γράφων - με αυτό που μου είχε πει κάποτε ένας αγνωστικιστής : «Ο θεός, η θεολογία, τα θρησκευτικά, η εκκλησία, η πίστη και όλα τα σχετικά, ήταν για μιαν άλλη εποχή, την γεωργική εποχή* σήμερα και μετά την βιομηχανική επανάσταση - πόσο δε μάλλον με την ψηφιακή - ζούμε σε άλλη εποχή και αυτά που κάποτε ίσχυαν, σήμερα δεν ισχύουν.». Να σημειώσω, αυτός που το είπε (θεός σχωρέστον) ήταν διευθυντής συντάξεως σε εφημερίδα γνώμης, που κάποτε - κάποτε μου έκανε τη χάρη να δημοσιεύει μερικά δικά μου "γράμματα αναγνωστών" . Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι η προσπάθεια του Μεσογαίας Νικολάου είναι να βρει ένα συνδετικό κρίκο μεταξύ θεολογίας και επιστήμης, Και ο ευλογημένος, πήγε και βρήκε την ταχύτητα, για να μας πει ότι με 29.000 χιλιόμετρα την ώρα βιώνουμε την ελευθερία και άρα, εννοείται αυτό, συναντάμε τον θεό !

 - Kyprianos Christodoulides [Μεσογαίας Νικόλαος] : « Ο μοναχός Ηρωδίων ... Μία περιγραφὴ κάποιας συνάντησης μὲ ἕναν ἄνθρωπο τῆς "ἄλλης" λογικῆς, ὡς ἐπίλογος αὐτῆς τῆς μεταξύ μας συνάντησης, ἴσως ἀποτελεῖ τὸν καλύτερο πρόλογο γιὰ τὴ συνάντηση μὲ τὸ Θεό: ( ... ) Ἡ λογική τους ἐμοίαζε μὲ ἀγωνιστικὸ αὐτοκίνητο· ἡ λογικὴ τῆς διὰ Χριστὸν σαλότητος μὲ πύραυλο. Τὸ πρῶτο τρέχει μέχρι 320 χλμ. τὴν ὥρα. Τὸ δεύτερο ἀπὸ 29.000 χλμ. τὴν ὥρα καὶ πάνω. Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι. Οἱ πρῶτοι, οἱ λογικοί, ὅσο κι ἂν τρέχουν πατᾶνε στὴν γῆ. Ὁ π. Ἠρωδίων ἔφυγε ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο χωρὶς νὰ τὴν ἔχει ἀκουμπήσει. Χωρὶς νὰ τὸν ἔχει ἀκουμπήσει».
-:- Κυπριανός Χ. Συμπληρώνω, ό,τι διαφεύγει της προσοχής του Μητροπολίτη Μεσογαίας : « ... Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι» ... και πηγαίνεις να συναντήσεις την συμπαντική οντότητα ! γράφω εγώ .
Κάνετε σύγκριση μεταξύ της θεολογίας του Μεσογαίας Νικολάου και της Θεολογίας του : «31 ῎Ελεγεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ ᾿Ιουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε, 32 καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. » . Αν θέλετε, ευχαρίστως, θα ασχοληθώ με τις όποιες παρατηρήσεις σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: