13/04/2017 - Βλέπε σχόλια
Τό ερώτημα αυτό κατατέθηκε στο ιστολόγιο katanixis (https://katanixis.blogspot.gr/2017/04/2017_88.html) καί αφορούσε στό δεύτερο απολογητικό βίντεο που αναρτήθηκε. Ο π. Θεόδωρος Ζήσης καί οι συν αυτώ, έδωσαν περισσότερες εξηγήσεις για τήν άρνηση συμμετοχής τους στήν ημερίδα καταδίκης του οικουμενισμού, το βάρος της οποίας ανέλαβαν αποκλειστικά οι αγιορείτες πατέρες : π. Χαρίτων, π. Σάββας και π. Επιφάνειος.
Σχόλιο κχ.
Ερώτηση : Θα επιθυμούσα κάποιος από τους πατέρες της οικονομίας, δηλαδή τής παραίνεσης νά εκκλησιάζονται οι πιστοί εκεί όπου μνημονεύονται οι αμνημόνευτοι επίσκοποι, να μού απαντήσει σέ τούτο : Νομίζει, ή νομίζουν, ότι όταν έχουν εθιστεί οι πιστοί στην συμμετοχή τους σε αυτού τού είδους τόν εκκλησιασμό, θά τόν διακόψουν, όταν η ομάδα τής οικονομίας τους συστήσει να σταματήσουν ; Και αν διακόψουν τήν κοινωνία με τούς ακοινώνητους επισκόπους, δεν θα υπάρξει πρόβλημα τού τύπου "πού θά εκκλησιάζονται", "πού θά κοινωνούν" οι πιστοί; Πώς θά λύσουν αυτό το ποιμαντικό πρόβλημα;
Το βίντεο εδώ https://youtu.be/KJaCCkuH-_0
4 σχόλια:
1) Σεβαστοί πατέρες, από λόγια ψεύτικα και μεγάλα έχουμε χορτάσει . Καιρός να το πάρετε είδηση, δεν πάει άλλο.
2) Ο π. Ν. Μανώλης μου έδωσε την ακόλουθη απάντηση : « Επειδή ομιλείς ειρωνικά, δε σου αξίζει καμία απάντηση. Άλλωστε είμαστε σαφείς στο Βίντεο. Παρόλα αυτά όμως, άκουσε την ομιλία του π. Ευθυμίου και αρκέσου. Ίσως να είναι σαφέστερος και καταλυτικός ως απάντηση στην ερώτηση σου.». ΚΧ -:- Επί τούτοις τα ακόλουθα «Δεν ζήτησα να μου απαντήσει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Όσον δε το ειρωνικό της γραφής μου, δίξτε μου πού αυτό εντοπίζεται. Αν σας ενόχλησε ότι σας απεκάλεσα "ομάδα της οικονομίας", να σας ζητήσω συγγνώμη, όπως το ίδιο θα κάνω και για την "ομάδα της ακριβείας".»
3) Στο βίντεο ακούγεται να λέει ο π. Θ. Ζήσης ότι η "ομάδα της ακριβείας" των αγιορειτών πατέρων, πήρε πίσω τα υπεσχημένα της συμφωνίας και ότι αυτό δεν ήταν ένδειξη ανδρισμού. Από την άλλη, ακούγεται και ο π. Ν. Μανώλης να κάνει λόγω για "κωλοτούμπα" των αγιορειτών. Ποια όμως είναι η μεγαλύτερη κυβίστηση, δηλαδή, να απέχεις από τη μνημόνευση του αμνημόνευτου, αλλά να μετέχεις της Θ. Λατρείας, που τελείται στο όνομα του επισκόπου - διάβαζε μνημόνευση του ονόματός του - αυτό μένει να το απαντήσει ο αναγνώστης - πνευματικά και ποιμαντικά οδηγούμενος από την ομάδα της οικονομίας. Αυτό λέγεται ανδρισμός ! Προσπαθούν να μαζέψουν ό,τι απέμεινε από το κουφάρι της νεορθόδοξης εκκλησίας τους ( σημ. ο Άνθιμος Θεσ/νίκης έβγαλε ορθόδοξους τους Μονοφυσίτες ! ) και να την κάνουν πάλι εύπλοον ναυν .
Θα μου πει κάποιος «κι εσύ μέσα από αυτό το κουφάρι βγήκες». Ναί, απαντώ, εκεί μέσα ήμουν, αλλά με περιμάζεψε ένα πλοίο, που οι άλλοι δεν το έβλεπαν και ακόμη δεν το βλέπουν. Ποιος είπε ότι δεν γίνονται θαύματα ;
Γιατί δέν συνιστούν οι πατέρες τής οικονομίας το παράδειγμα τής Παραβολής τού οικονόμου τής αδικίας, τόν όποιο επήνεσε ο Κύριος; Γιατί οι παλαιοημερολογίτες, παρά τις αντικανονικοτητες τών συνόδων πού έφτιαξαν, δεν αντιμετωπίζονται μέ τό ίδιο πνεύμα οικονομίας καί φρικιούν, οι την οικονομία επικαλούμενοι πατέρες, όταν γίνεται λόγος περί αυτών; Το ακόμη χειρότερο, προτιμούν να συμπορεύονται με καταδικασμένους αιρετικούς, αλλά και με αλλόθρησκους !
Σημειώνω, το σχόλιο αυτό, συνέχεια προηγουμένου, δεν δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο (katanixis/katihisis) των πατέρων της οικονομίας, το οποίο τώρα επαινεί ο κ. Π. Νούνης. Και τί έγραφα ; Ιδού :
[ sofia spyrou : Ή "ομάδα της οικονομίας " εμπνέεται από την ακρίβεια του γέροντα π.Νικόλαο Μανωλη και καθόλου δεν εφησυχαζει , μην ανησυχειτε . Ο π.Νικόλαος ξέρει να εργάζεται μυστικά στις ψυχές μας ,να μας πληροφορεί, να μας χαριτωνει χωρίς αφενός να μας πιέζει και οικονομωντας αφετερου τους αρχάριους. Υπάρχουν στο πετραχειλι του πνευματικα παιδιά του από 25 ετιας και άλλα φετεινα ή γενικά πιο καινούρια.Υπάρχουν αυτοί που έχουν καθημερινότητα μαζί του κι αυτοί που τον γνώρισαν εκ του διαδικτύου . Δεν νομίζετε ότι η οικονομία είναι κάτι το αυτονόητο ;]
-:- Απάντηση ΚΧ. Ασφαλώς και αυτονόητη η οικονομία, όπως αυτονόητο είναι ότι η ακρίβεια είναι το όλον και η οικονομία το επί μέρους. Η οικονομία αποτελεί την εξατομίκευση, μπορούμε να πούμε, της ακριβείας, αφού κανείς από εμάς δεν μπορεί να τηρεί την ακρίβεια κατά το όλον. Εδώ όμως το διακύβευμα είναι το όλον της Πίστεως, στο οποίο, ως γνωστόν, ου χωρεί συγκατάβαση. Δεν είναι το μέρος. Δεν είναι οι λογισμοί του καθενός από εμάς στα θεολογικά και στα ιεροκανονικά της πίστεως. Άλλο το επί μέρους, έτερο το καθ΄ όλου. Άλλο να απέχεις από την κοινωνία με αιρετικό, έτερο να μετέχεις και στό "σώμα Χριστού" ( μεταλάβετε, πηγής αθανάτου γεύσασθε) και στό σώμα αλλόθρησκων και αιρετικών δαιμόνων.
Τελικά, τα σχόλια στο ιστολόγιο katanixis/katihisis δημοσιεύθηκαν και ήταν :
1) Kyprianos Christodoulides15 Απριλίου 2017 - 10:20 π.μ.
Η ακρίβεια είναι τό όλον, η οικονομία τό επί μέρους. Είναι η εξατομίκευση της ακρίβειας σέ επί μέρους ζητήματα, που αφορούν μεμονωμένα περιστατικά τών πιστών. Η οικονομία ουδέποτε υποκαθιστά τήν ακρίβεια. Τό προκείμενο ζήτημα, άν πάρει έκταση χρόνου, πώς θά διευθετηθεί διά τής οικονομίας; Αυτό ζητώ καί ζήτησα νά μάθω από τούς πατέρες τής οικονομίας καί καθόλου δέν τούς ειρωνεύομαι.
2) Kyprianos Christodoulides15 Απριλίου 2017 - 10:37 π.μ.
Καί σέ υστερόγραφο, γιατί δέν συνιστούν οι πατέρες τής οικονομίας το παράδειγμα τής Παραβολής τού οικονόμου τής αδικίας, τόν όποιο επαίνεσε ο Κύριος; Γιατί οι παλαιοημερολογίτες, παρά τις αντικανονικοτητες τών συνόδων πού έφτιαξαν, δεν αντιμετωπίζονται μέ τό ίδιο πνεύμα οικονομίας καί φρικιουν, οι την οικονομία επικαλούμενοι πατέρες, όταν γίνεται λόγος περί αυτών;
Δημοσίευση σχολίου