http://orthodoxostypos.gr/%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83m%CE%BF%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%83/?fbclid=IwAR0GuidA_nZRO2cfSMFXkiBZUkyvAUB85N2W7Lfx-P1SM3U2Ro_BPsxEST8
Από σχόλια όπως κατατέθηκαν στήν ιστοσελίδα κοινωνικού δικτύου φέησμπουκ
- Αριστείδης Ρουμελιώτης Το κείμενο του Ορθόδοξου Τύπου για τον π. Ανδρέα Κονάνο το υπογράφει ο "Πέτρος Κάτσιος". Είναι ένα κείμενο πολύ σκληρό, κατά τη γνώμη μου, αλλά συγχρόνως πολύ σωστό ως προς την εκκλησιαστική ορολογία. Τι θέλω να πω. Αποκλείεται να έχει γραφτεί από κάποιον που δεν ξέρει σε βάθος λέξεις, φράσεις και διατυπώσεις της Εκκλησίας. Αυτό με προβληματίζει καθώς υποψιάζομαι ότι το "Πέτρος Κάτσιος" είναι ψευδώνυμο. Στο Google το όνομα βγάζει μόλις 15 hits (https://www.google.com/search...). Αποκλείεται ένας τόσο δόκιμος συγγραφέας -όπως φαίνεται από το κείμενό του- να μην είναι ευρύτερα καταχωρημένος. Να μην έχει γράψει άλλο κείμενο παρά τον λίβελο κατά του π. Ανδρέα. Αν το "Πέτρος Κάτσιος" είναι ψευδώνυμο τότε, ο συγγραφέας που κατηγορεί με τόσο σκληρά λόγια κάποιον άλλο, φοβάται ή ντρέπεται να παρουσιάσει το πραγματικό του πρόσωπο; Τα παραπάνω μόνο για προβληματισμό. Δεν είμαι ούτε με τον έναν ούτε με τον άλλο.
- Kyprianos Christodoulides Κύριε Ρουμελιώτη, ό,τι καταλογίζεται ως αρνητικό από τήν πλευρά τού αρθρογράφου, υπό τήν έποψιν τού «Αποκλείεται να έχει γραφτεί από κάποιον που δεν ξέρει σε βάθος λέξεις, φράσεις και διατυπώσεις της Εκκλησίας», ως καλύτερος γνώστης εσείς τού θέματος, δώστε μας τους θεολογικά δόκιμους όρους. Εμείς είμαστε θεολογικά άσχετοι, άν μπορεί κανείς αυτό νά τό πεί, καί δέν νομίζω, νά μοιράζεται τήν ... ασχετοσύνη μας καί η εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος».
- Αριστείδης Ρουμελιώτης Δεν καταλογίζω ως αρνητικό από την πλευρά τού αρθρογράφου κάτι άλλο, παρά μόνο ότι κατά την έρευνά μου θεωρώ ότι χρησιμοποιεί ψευδώνυμο, σε ένα τόσο σκληρό άρθρο. Όσον αφορά "τους θεολογικά δόκιμους όρους", σας παραθέτω όσα, πιστεύω ότι, αποδεικνύουν την εκκλησιαστική παιδεία του συγγραφέα "Πέτρου Κάτσιου": "πλανώμενο καὶ πλανῶντα", "παράγει ἀπερίσκεπτη κενολο-γία καὶ ἀγαπολογικὴ ἀδολεσχία", "θὰ παρουσιάζονται ὡς Στά-ρετς ὁλκῆς", "ἄμοιροι θεολογικῆς παιδείας καὶ παντελῶς ἀμέτοχοι ἁγιοπνευματικὴς ἐμπειρίας", "ἔκαναν ὑπακοὴ σὲ Γέ-ροντα καὶ ἔγιναν καὶ δάσκαλοι τῆς ὑπακοῆς;", "τί σημαίνει πτωχεία Μοναχοῦ;", "Πότε πρόλαβαν καὶ ‘ψήθηκαν’ στὸν ἀγώνα γιὰ νέκρωση τῶν παθῶν;", "χωρὶς πνευματική, ἁγιοπατερικὴ κατάρτιση, χωρὶς ἀσκητικὴ ἐμπειρία, χωρὶς μα-θητεία σὲ Γέροντα", "ἀποπνέουν τὸ ἄρωμα τοῦ θυμιάματος τῆς Προσευχῆς", "Τύφλα νὰ ἔχουν ἐκεῖνοι οἱ Καθηγητὲς τῆς ἐρήμου τῶν πόλεων καὶ τῶν ὀρέων", "Καμία Ὀρθόδοξη πνευματική, πατερικὴ καὶ ἁγιοπνευματικὴ ἰκμάδα. Καμία γνησιότητα", "λείπει ἡ κάθαρση, ἡ ἄσκηση, ἡ ἀληθινὴ Μετάνοια", "ξεσκού-φωτος καὶ μὲ ‘ἐπηρμένην ὀφρῦν’ εἶναι ἡ ἐνσάρκωση τοῦ Κυριακοῦ Λόγου: ‘Τυφλὸς τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῆ ἀμφότεροι εἰς βό-θυνον πεσοῦνται’", "τῶν ξυλοκεράτων". Κύριε Kypriano Christodoulide, δεν πιστεύω, απ' τα γραφόμενά σας ότι είμαστε θεολογικά άσχετος. Ούτε κι εγώ θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα θεολογικά καταρτισμένο, μπορώ όμως να διακρίνω ένα έντονα εμπαθές κείμενο και βάσει κάποιας λογικής να εντοπίσω ότι ο άψογα χειριζόμενος το λόγο "Πέτρος Κάτσιος" έχει εκκλησιαστική παιδεία -δεν είναι κάποιος μακριά από την Εκκλησία- από τις παραπάνω εκφράσεις του, όμως παρά ταύτα δεν έχει αναρτήσει ποτέ άλλο κείμενο παρά αυτό προς τον π. Ανδρέα Κονάνο. Εκτιμώ τον "Ορθόδοξο Τύπο" για τους αγώνες του, όμως, λαμβανομένου υπ' όψιν ότι όσοι συμμετέχουν εκεί δεν είναι Άγιοι παρά άνθρωποι θνητοί, δεν μπορώ να εκλάβω την εφημερίδα ως το απαύγασμα της Εκκλησιαστικής Γραμματείας. Μπορεί κι εκείνοι σε κάποια σημεία να σφάλλουν, να έχουν ελλιπή πληροφόρηση ή -και γιατί όχι- κάποιος να έχει εμπάθεια προς κάποιο πρόσωπο. Θα κλείσω την φλυαρία μου αυτή επαναλαμβάνοντας από το αρχικό μου σχόλιο: Αν το "Πέτρος Κάτσιος" είναι ψευδώνυμο τότε, ο συγγραφέας που κατηγορεί με τόσο σκληρά λόγια κάποιον άλλο, φοβάται ή ντρέπεται να παρουσιάσει το πραγματικό του πρόσωπο; Τα παραπάνω μόνο για προβληματισμό. Δεν είμαι ούτε με τον έναν ούτε με τον άλλο. Γνωρίζω λίγο τον π. Ανδρέα Κονάνο, όμως με σοκάρισε ο τρόπος γραφής του κ. "Πέτρου Κάτσιου".
- John Smith Κενολογίες άνευ νοήματος. Δύο ολόκληρες παράγραφοι στις οποίες το μόνο που κάνει είναι να επαναλαμβάνει "ο π. Αντρέας Κονάνος είναι κακός", χωρίς να εξηγεί πουθενά τι είναι αυτό με το οποίο δε συμφωνεί και πού στηρίζει τη διαφωνία του. Το μόνο που εισπράττει κανείς από το συγκεκριμένο άρθρο είναι ότι ο αρθρογράφος έχει πρόβλημα με τον συγκεκριμένο κληρικό. Έτσι όμως δε γίνεται διάλογος -ούτε καν αντίλογος. Ας μας πει ο αρθρογράφος τι δεν του αρέσει και γιατί, να το συζητήσουμε. Με το να βγαίνει και να πετάει πέτρες μόνο τον εαυτό του εκθέτει.
- Kris Rock Ο Ανδρέας Κονάνος είναι "Νανουριστής". Κανει κηρύγματα Αντιπατερικής Θεολογίας, όπως και ο Βαρνάβας Γιάγκου. Αντικαθιστούν την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας με σύγχρονους όρους της Ψυχολογίας και Ψυχιατρικής! ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ: Μακριά από τέτοιους ιερείς Αντιπατερικούς ΝΕΟ-ψυχολόγους, ΝΕΟ-ψυχιάτρους!
- Kyprianos Christodoulides Πρός κ.κ. Αριστείδη Ρουμελιώτη καί John Smith Άς αφήσουμε τήν υφολογική δομή τού άρθρου καί άς δούμε τό, κατά τήν γνώμη μου, σημαντικότερο. Τήν δομή ήθους τού εν λόγω άρθρου. Είναι σημαντικότερη, επειδή θίγει ένα βαρύτατο νόσημα τής σύγχρονης Νεορθόδοξης (κοινωνικοπολιτικής) θεολογίας, η οποία, πάλι κατά τήν γνώμη μου, φανερώνει αναβίωση τού Βαλααμισμού ως Νικολαϊτισμού (ή νεονικολαϊτισμού) πλέον. Δέν πρόκειται νά δώσω γραπτές αποδείξεις είτε αυτού (π. Κονάνου) είτε τών πρό αυτού διατελεσάντων καί διατελούντων think tank (δεξαμενή σκέψης) διαμορφωτών τού νύν κυρίαρχου εκκλησιαστικού, θρησκευτικού καί ει τί άλλο, φρονήματος τής καθ΄ ημάς ορθοδόξου πίστεως. Καί ειδικότερα τών κκ. Χ.Γιανναρά, π. Φιλόθεο Φάρο, π. Β. Θερμό κ.ά., γενικεύοντας δέ, τών συνεργατών καί υπευθύνων τού περιοδικού «Σύναξη» Αποφεύγω τήν σχολιαστική-αποδεικτική, ανάδειξη τών γραφομένων μου, διότι, όπως καί στό άρθρο,σημασία δέν έχει τό ύφος, αλλά τό ήθος, πράγμα που. καθίσταται εφικτό μέ τήν όσο τό δυνατόν σύντομη - φωτογραφική θά έλεγα - αναφορά έργων καί λόγων τών κυρίων αυτών. Καί αυτά είναι :
1) Χ. Γιανναράς : «Νά αντικαταστήσουμε τών Εθνικό μας Ύμνο μέ ποίημα τού Νίκου Γκάτσου
2) π. Φ. Φάρος : «Ο Χριστός δέν καταδίκασε τήν ομοφυλοφιλία, παρά μόνον τήν υποκρισία»
3) π. Β. Θερμός : «Ο ομοφυλόφιλος πάσχει κατά τήν φύση, όχι όμως κατά τό πρόσωπο»
Δέν επεκτείνομαι καί δέν προτίθεμαι νά εκδώσω βιβλίο κατά τών εν λόγω - υπάρχουν πολλοί "τά ίδια φρονούντες" - διαμορφωτών ήθους, τού τύπου «μία είναι η ουσία / δέν υπάρχει αθανασία». Καί συμπληρών γιά τόν κ. Ρουμελιώτη : Όσο απαξιωτική είναι μιά ψευδής ονομασία, άλλο τόσο προβληματική είναι καί η ουδετερότητα τού : «Δεν είμαι ούτε με τον έναν ούτε με τον άλλο.».
- John Smith Ως προς τις περιπτώσεις που αναφέρετε, φυσικά και συμφωνούμε. Το θέμα είναι να δοθούν σαφείς αποδείξεις για το αν ο π. Ανδρέας ανήκει στην ομάδα των ανθρώπων αυτών, και το συγκεκριμένο άρθρο δεν δίνει καμία. Απλά αναλώνεται σε ένα κατηγορητήριο που απαιτεί να δεχτούμε ως δόγμα. Θα έπρεπε να κάνει αυτό που κάνετε κι εσείς για τις υπόλοιπες περιπτώσεις: να αναφέρει συγκεκριμένα γεγονότα τα οποία αποδεικνύουν τα λεγόμενά του, ώστε να μπορέσουμε κι εμείς να κρίνουμε εάν υπάρχει πρόβλημα.
- Kyprianos Christodoulides Διαβάστε τόν επισυναπτόμενο δεσμό, όσον δέ αφορά στόν π. Κονάνο, τόν άκουσα σέ δύο-τρεία βίντεο καί είπα «μία από τά ίδια».
https://kyprianoscy.blogspot.com/2016/01/blog-post_21.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου