Η θεολογία τής σχέσης καταργεί τήν ένωση - κοινωνία, Θεού καί ανθρώπου
Ένας σχολιαστής, απευθυνόμενος στόν γράφοντα, παρατηρούσε υποτιμητικά : "... Άν θέλεις νά λές κάτι γιά τό θέμα που γράφω καί που διαβάζεις, άν διαβάζεις καλά, (...) (μή) ψάχνεις νά βρεις μιά λέξη γιά νά αρχίσεις τό δικό σου μάθημα (...) μέ τήν λέξη σχέση, μια λέξη που σέ πειράζει. Τότε νομίζω δέν έχεις συνειδητοποιήσει τί είναι "κοινωνία", που λές ότι προτιμάς, έναντι τής σχέσης.
- Απαντώ : Τό ίδιο έγινε μέ τή λέξη "ομοιούσιος", άν θυμάσαι. Νομίζεις ότι η αντικατάσταση τής λέξης κοινωνία, από τή λέξη σχέση, είναι άνευ σημασίας;
Ο άνθρωπος σήμερα δέν ἥνωται τῷ Θεῷ. Έχει σχέση μέ τούς τοίχους τής εκκλησίας ή κάποιας δημαρχίας, καί όχι κοινωνία, μέ τόν ένοικο Αυτής. Διάβασε …
" Ὅ γάρ ( …) ἥνωται τῷ Θεῷ, τοῦτο καί σώζεται"
Η θεολογία τής σχέσης καταργεί τό "ἥνωται"
ξβ' (1336) Ὅ γάρ, φησί πρός Κληδόνιον γράφων, ἥνωται τῷ Θεῷ, τοῦτο καί σώζεται. Ἡνώθη δέ τῷ Θεῷ Λόγῳ μετά τῆς ψυχῆς καί τό σῶμα. Ἅρα μετά τῆς ψυχῆς καί τό σῶμα σωθήσεται.
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/maximos/diongregapor6.html
β΄. Πᾶσα νόησις, τῶν νοούντων καί νοουμένων ἐστίν· ὁ δέ Θεός, οὔτε τῶν νοούντων ἐστίν, οὔτε τῶν νοουμένων· ὑπέρ ταῦτα γάρ· ἐπεί περιγράφεται, τῆς τοῦ νοουμένου σχέσεως, ὡς νοῶν, προσδεόμενος *· ἤ τῷ νοοῦντι φυσικῶς ὑποπίπτων, διά τήν σχέσιν νοούμενος. Λείπεται γοῦν, μήτε νοεῖν, μήτε νοεῖσθαι τόν Θεόν ὑπολαμβάνειν· ἀλλ᾿ ὑπέρ τό νοεῖν εἶναι καί νοεῖσθαι. Τῶν γάρ μετ᾿ αὐτόν, φυσικῶς ἐστι τό νοεῖν καί τό νοεῖσθαι.
* Προσδέομαι : στερούμαι, έχω ανάγκη. (Πρβλ. LSJ καί Lexigram).
μα΄. Οἱ κτηνωδῶς πρός μόνην τήν αἴσθησιν ζῶντες, ἐπισφαλῶς ἑαυτοῖς σάρκα ποιοῦσι τόν λόγον· εἰς ὑπηρεσίαν μέν παθῶν, τοῖς τοῦ Θεοῦ καταχρώμενοι κτίσμασι· τόν δέ τῆς σοφίας τῆς πᾶσιν ἐμφαινομένης, οὐ κατανοοῦντες λόγον, πρός τό γνῶναι καί δοξάσαι τόν Θεόν ἐκ τῶν αὐτοῦ ποιημάτων· καί συνιέναι πόθεν, καί τί, καί ἐπί τίνι, καί ποῦ φέρεσθαι διά τῶν ὁρωμένων γεγόναμεν· ἀλλ᾿ ἐν σκότει τόν αἰῶνα τοῦτον διαπορευόμενοι, μόνην τήν περί Θεόν ἀμφοῖν ταῖν χεροῖν ψηλαφῶσιν ἀγνωσίαν.
Προσθήκη γράφοντος : Ιερεμίας κεφ. ΚΓ' :
"23 Θεὸς ἐγγίζων ἐγώ εἰμι, λέγει Κύριος, καὶ οὐχὶ Θεὸς πόρρωθεν."
Κάθε σχεσιακή ένωση εκτός γάμου Κοινωνίας είναι κτηνώδης. Οι γάμοι τών "φίλων" καί "φύλων", θέλουν νά εκτρέψουν τό μυστήριον τού Γάμου σέ "μυστήριο" τής κτηνωδίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου