Θα παραθέσω μιαν απάντηση σε καλώς νοούμενη διαφωνία. Το άρθρο με τίτλο "Οι αιρέσεις ονομάζονται θείον δώρον", στάθηκε αφορμή να δοθεί ένας άτυπος διάλογος. Παρατήρησε κάποιος ότι είναι τραγική η πτώση ορισμένων πρωθιερέων με αυτά που λέγουν δημόσια. Είπα κι εγώ, ότι ακόμη τραγικότερη είναι η δική μας κατάσταση, που είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε "ευλογίες" από τέτοιους ποιμένες." Τι κάνουμε ;", αναρωτήθηκα και δέχτηκα την απάντηση : "Μένουμε εντός Εκκλησίας και προσπαθούμε να διορθώσουμε τις ασέβειες μερικών. Εκτός Εκκλησίας παραμονεύει ο ανύστακτος δράκων".
Έγραψα τα ακόλουθα:
Σύμφωνοι."Εκτός Εκκλησίας παραμονεύει ο ανύστακτος ο βύθιος δράκων. Οχι η σωτηρία". Αλλά η Εκκλησία δεν είναι αφηρημένη έννοια, ούτε έχει και φανταστική παρουσία. Είναι αυτό που ομολογούμε, πιστεύουμε και έμπρακτα φανερώνουμε:
«Την τού Θεού και σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εκπληρούντες θείαν πρόσταξιν οι άγιοι Πατέρες ημών, τον παρ' αυτού δοθέντα αυτοίς λύχνον της θείας γνώσεως ουχ υπό τον μόδιον έκρυψαν, αλλ' επί την λυχνίαν ανέθηκαν της ωφελιμωτάτης διδασκαλίας, ίνα λάμψη πάσι τοις εν τη οικία, τουτέστι τοις εν τη Καθολική Εκκλησία υμνηθείσι... Αυτοί γαρ πάσαν πλάνην αιρετικών εξωθούσι, και το σεσηπός μέλος, είπως ανίατα νοσεί, εκκόπτουσι...».
Βλέπετε να γίνεται καμία "εκκοπή σεσηπότων μελών"; Αυτών που μας λένε άρητ΄ αθέμιτα και πράττουν όλως διόλου παράξενα και παράλογα; Αλλά πέρα από αυτό, και αυτό :
«Ημείς δε κατά πάντα των αυτών θεοφόρων πατέρων ημών τα δόγματα και πράγματα κρατούντες, κηρύσσομεν εν ενί στόματι και μια καρδία, μηδέν προστιθέντες, μηδέν αφαιρούντες των εξ αυτών παραδοθέντων ημίν αλλά τούτοις βεβαιούμεθα, τούτοις στηριζόμεθα· ούτως ομολογούμεν, ούτως διδάσκομεν, καθώς αι αγίαι και οικουμενικαί έξ σύνοδοι ώρισαν και εβεβαίωσαν»,
ερωτώ : Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε "εντός" πρωθιερείς και να παίρνουμε την ευλογία τους, όταν αποδεδειγμένα δεν τηρούν τίποτα από τα εκτεθέντα; Τι είδους Εκκλησία είναι αυτή, που "εις τύπον και τόπον Χριστού" έχει ποιμένες με το "θείον δώρον" (sic) των δογματικών διαφορών; Θα έχουμε αυτούς με όλες τις εκπεφρασμένες κακοδοξίες (λόγους αιρετικούς και άλογους) κι εμείς θα πηγαίνουμε στους ναούς που ιερουργούν έχοντας μέσα στο κεφάλι μας τη φανταστική Εκκλησία των Οικουμενικών Συνόδων; Ή είναι ζώσα και παρούσα αυτή η Εκκλησία ή είναι ανύπαρκτη και κατά πώς τη φαντάζεται ο κάθε πιστός. Και μη μου πείτε, ότι είναι αρκετό να συμμετέχουμε απλά μέσα στο τελούμενο Τυπικό Ορθόδοξης Λατρείας. Δεν θα γινόμαστε Ορθόδοξοι μόνο όσο εκκλησιαζόμαστε κι έπειτα "τρέχα γύρευε" έκαστος.
Αν οι "εντός" Εκκλησίας πιστοί είναι τέτοιας λογής τότε θα πρέπει να αναθεωρήσουν την Ευαγγελική περικοπή, που λέγει: "πάντα ούν όσα εάν είπωσιν υμίν τηρείν, τηρείτε και ποιείτε, κατά δε τα έργα αυτών μη ποιείτε". Και αντί να "μη ποιούν" τα έργα αυτών, να τα ποιούν, δηλαδή, να κάνουν κι αυτοί το ίδιο με τους Φαρισαίους: Να λέγουν, αλλά να μη ποιούν. Να λένε, διότι νομίζουν, ότι είναι Χριστιανοί και Ορθόδοξοι, αλλά να μη ποιούν το Χριστιανικό και το Ορθόδοξο. Που είναι ένα και μόνο: Η Αλήθεια. Συναγωγή πονηρευομένων πάνε να κάνουν την Εκκλησία και αυτή - αλλά και αυτοί - δεν είναι Εκκλησία.
Τέλος, επειδή αυτά τα "εντός" και "εκτός" Εκκλησίας, μπορούν να ερμηνευθούν κατά το δοκούν, θα είμαι περισσότερο σαφής γράφοντας: Το εντός Εκκλησίας, σημαίνει εντός Αληθείας όπως την ορίζει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.
6 σχόλια:
O Τελεβάντος σε λέει συνέχεια Κυπριανίδη γιατί; Επειδή δεν έχει επιχειρήματα;
ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ; ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΛΙΓΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΤΟΡΟΛΑΤΡΗ DEFREJUS ΚΑΙ ΤΟ "ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟ" ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΧΥΔΑΙΑ; ΛΙΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΟΥ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.
Η λεγόμενη, και σφαιρική, ενημέρωση είναι αναπόφευκτη. Ναξέρουμε τι γίνεται στον περίγυρο, όσον τουλάχιστον μπορούμε να φτάσουμε.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ. ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΕΝΩ ΠΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΑΙΣΧΡΑ Ή ΑΝΘΡΩΠΟΛΑΤΡΙΚΑ BLOG'S.
TO NA ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ (ΒΑΛΤΑ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑΡΙΟ ΚΑΙ ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ). ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. ΓΙΝΕΣΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ.
Σχολια επανω στην δυνατη προσεγγισει του θεματος, απο τον ομολογητη Γιατρο που καλλιστα θα ητο ενας
πραγματικος θεολογος,εαν ηθελε, δεν βλεπουμε, εξακολουθουμε να κανουμε Χαρτοπολεμο μεσα απο μια εκκλησια απροσωπη και προβληματισμενη απο τους Οικουμενιστας Αρχιερεις της. Και απο τον αδυναμο Αρχιεπισκοπο της.
Και με επισκοπους της που εορταζουν 2φορες μια Εορτη, πχ Χριστουγεννων Αγ. Ειρηνης Χρυσοβαλαντου κοκ κοκ, και καυχουνται οτι ειναι και Παλαιοημερολογιτες!!! Αγιορειτες!!!!
Άγγελος
Αγαπητέ Άγγελε,
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Θυμάμαι, όταν είχε εκλεγεί αρχιεπίσκοπος ο Χριστόδουλος, είχε ιερουργήσει την ημέρα των Χριστουγέννων εδώ. Αίφνης, τον ξανα-είδα να ιερουργεί και στα Ιεροσόλυμα, μαζί με άλλους ιεράρχες, τα Χριστούγεννα. Τα οποία τελούνται εκεί σύμφωνα με το Ημερολόγιο του Παλαιού των Ημερών, το λεγόμενο παλαιοημερολογητικό. Εδώ είχαμε τα άγια Θεοφάνεια, εκεί ήταν Χριστούγεννα.
Πραγματικά,τρελλάθηκα, όπως λένε. Έκανε μια φορά Χριστούγεννα εδώ, έκανε και άλλη μια στα Ιεροσόλυμα! Καλά, σκέφθηκα, εμείς μπορεί να μη γνωρίζουμε τίποτα (είναι τρομερή ασέβεια το εορτάζειν δις του ενιαυτού την ιδία εορτή) αυτός όμως δεν ήξερε τι ήταν αυτό που έκανε; Ήταν αυτός αρχιεπίσκοπος και θεματοφύλακας της πίστης μας;
Ηλίθιους μας κατάντησαν και μας νομίζουν όλους βλάκες. Ευτυχώς δεν είμαστε. Αντέχουμε ακόμη, δόξα τω αγίω Θεώ.
Ως προς το τελευταίο που γράφεις, θεολόγος προσπαθώ να γίνω και το επιθυμώ σφοδρά. Αυτή είναι η κλήση που απευθύνει προς όλους η Ορθόδοξη Εκκλησία μας: Η Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική. Αν δεν γίνουμε, κατά το χάρισμα που σε έκαστον εδόθη, "μάτην εκοπίασαν οι οικοδομούντες".
Καλά Χριστούγεννα.
Δημοσίευση σχολίου