Από την Επιφυλλίδα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, 12/12/2010, ο πένθιμος αρθρογράφος και συχνότατα καυστικός κος. Γιανναράς, μας λέει :
"Ομως εμείς σήμερα, οι ελληνώνυμοι κάτοικοι του βαλκανικού νότου, δίχως την παραμικρή πια ικανότητα αξιολόγησης ποιοτήτων και συνείδησης ευθυνών, αναθέτουμε στον πρώτο τυχόντα (χωρίς υπερβολή) φορέα φανταχτερού ονόματος να διαχειριστεί, όχι απλώς την οικονομική μας επιβίωση, την ελευθερία ή την υποδούλωσή μας, αλλά και θησαυρίσματα παναθρώπινης σημασίας και σπουδαιότητας"
Ένα από αυτά είναι και η γλώσσα, που ανεπανόρθωτα διέφθειρε ο πολιτικός λόγος. Γράφει και άλλα διαπιστωτικά, ως συνήθως, και βρήκα την αφορμή να πω κι εγώ τα δικά μου. Η εφημερίδα, βέβαια, δεν θα μου έκανε την τιμή να τα δημοσιεύσει. "Σας το λέω εκ πείρας", όπως έλεγε και ένα διαφημιστικό "σποτ" που είχε σχέση με τα μαγειρέματα.Όχι τα δημοσιογραφικά.
Έγραψα λοιπόν τα ακόλουθα:
Όταν το "γλωσσάρι" του Big Brother γίνεται η λαλιά του κυβερνήτη μας, τούτο σημαίνει ότι ο τηλεοπτικός (κινηματογραφικός) πολιτισμός αποδίδει. Αποδίδει στο να βγάζει επιπλέοντες φελούς στη διαχείριση των πολιτικών πραγμάτων. Όχι μόνο σε μας, αλλά και σε αυτή ταύτη την πλανηταρχία (βλέπε περίπτωση υιού Μπους).
Η εκφορά αυτού του ανθρώπινου λόγου, της ανθρώπινης φωνής, η γλώσα με άλλα λόγια, είναι ένα άλλο είδος εξελικτικά διαφοροποιημένου γαβγίσματος, νιαουρίσματος ή πιθήκειου μυκηθμού, αφού πρόγονός μας είναι ο πίθηκας.
Ζήτω η εξέλιξη και η αυτοσυνειδησία του πίθηκα. Που αποκτήθηκε, η αυτοσυνειδησία, όταν σε "κάποιο κρίκο της αλυσιδωτής εξέλιξης" την έκανε δώρο ο Θεός στο ανθρωποειδές (πιθηκοειδές, μάλλον) δημιούργημα που έφτιαξε. Έτσι, γίναμε άνθρωποι κατά πως μας λέει ο συγγραφέας στο "Αλφαβητάρι της Πίστης" και πενθών οψίμως αρθρογράφος κ. Γιανναράς, για το κατάντημά μας.
"Να σε κάψω Γιάννη μου, να σ΄αλείψω λάδι".
"Ομως εμείς σήμερα, οι ελληνώνυμοι κάτοικοι του βαλκανικού νότου, δίχως την παραμικρή πια ικανότητα αξιολόγησης ποιοτήτων και συνείδησης ευθυνών, αναθέτουμε στον πρώτο τυχόντα (χωρίς υπερβολή) φορέα φανταχτερού ονόματος να διαχειριστεί, όχι απλώς την οικονομική μας επιβίωση, την ελευθερία ή την υποδούλωσή μας, αλλά και θησαυρίσματα παναθρώπινης σημασίας και σπουδαιότητας"
Ένα από αυτά είναι και η γλώσσα, που ανεπανόρθωτα διέφθειρε ο πολιτικός λόγος. Γράφει και άλλα διαπιστωτικά, ως συνήθως, και βρήκα την αφορμή να πω κι εγώ τα δικά μου. Η εφημερίδα, βέβαια, δεν θα μου έκανε την τιμή να τα δημοσιεύσει. "Σας το λέω εκ πείρας", όπως έλεγε και ένα διαφημιστικό "σποτ" που είχε σχέση με τα μαγειρέματα.Όχι τα δημοσιογραφικά.
Έγραψα λοιπόν τα ακόλουθα:
Όταν το "γλωσσάρι" του Big Brother γίνεται η λαλιά του κυβερνήτη μας, τούτο σημαίνει ότι ο τηλεοπτικός (κινηματογραφικός) πολιτισμός αποδίδει. Αποδίδει στο να βγάζει επιπλέοντες φελούς στη διαχείριση των πολιτικών πραγμάτων. Όχι μόνο σε μας, αλλά και σε αυτή ταύτη την πλανηταρχία (βλέπε περίπτωση υιού Μπους).
Η εκφορά αυτού του ανθρώπινου λόγου, της ανθρώπινης φωνής, η γλώσα με άλλα λόγια, είναι ένα άλλο είδος εξελικτικά διαφοροποιημένου γαβγίσματος, νιαουρίσματος ή πιθήκειου μυκηθμού, αφού πρόγονός μας είναι ο πίθηκας.
Ζήτω η εξέλιξη και η αυτοσυνειδησία του πίθηκα. Που αποκτήθηκε, η αυτοσυνειδησία, όταν σε "κάποιο κρίκο της αλυσιδωτής εξέλιξης" την έκανε δώρο ο Θεός στο ανθρωποειδές (πιθηκοειδές, μάλλον) δημιούργημα που έφτιαξε. Έτσι, γίναμε άνθρωποι κατά πως μας λέει ο συγγραφέας στο "Αλφαβητάρι της Πίστης" και πενθών οψίμως αρθρογράφος κ. Γιανναράς, για το κατάντημά μας.
"Να σε κάψω Γιάννη μου, να σ΄αλείψω λάδι".
12 σχόλια:
Ανώνυμος είπε...
Όντως είναι αφοπλιστική η αλήθεια, που ο π. Σαράντης ανέφερε στη συνέντευξή του στον κ. Ζερβό στις 9.12.10, για τον γ. Πορφύριο:
1/ "Όποιος έχει το Χριστό μέσα του δεν φοβάται τον Αντίχριστο" (γ. Πορφύριος).
2/ "Ο γ. Πορφύριος είχε συμβουλεύσει τον γ. Παϊσιο, να μην είναι τόσο υπερβολικός με τον Αντίχριστο και ο γ. Παϊσιος υπάκουσε σ' αυτή την προτροπή και δεν ανέφερε ξανά, τα περί του Αντιχρίστου".
Αλήθεια, γιατί αναφέρονται μόνο τα λεχθέντα από τον γ. Παϊσιο, περί Αντιχρίστου και όχι και τα λεχθέντα από τον γ. Πορφύριο;
Γιατί αυτή η επιλεκτική και μονομερής παρουσίαση;
Προσέχτε και κάτι άλλο:
Ο γ. Πορφύριος αποκαλεί αυτούς, που κόπτωνται περί των δικαιωμάτων "στενόμυαλους".
ΙΚ
13 Δεκεμβρίου 2010 5:42 μ.μ.
Ανώνυμος είπε...
Κανούν λάθος όσοι προβάλλουν τον π.Πορφύριο ως υποστηρικτή του ηλεκτρονικού φακελλώματος και του χαράγματος του Αντίχριστου.
Ο π.Πορφύριος μιλούσε για τους παράλογους φόβους και δεν ερχόταν ΚΑΘΟΛΟΥ σε αντίθεση με όσα έλεγε ο π.Παϊσιος.
Τα περι επιστολής του π.Πορφυρίου προς τον π.Παϊσιο είναι ΕΝΑΣ ΣΚΕΤΟΣ ΜΥΘΟΣ.
Καλλίμαχος
13 Δεκεμβρίου 2010 8:46 μ.μ.
http://apotixisi.blogspot.com/2010/12/o-666.html#comments
Επιβλέπων
Ευχαριστώ τον "Επιβλέπων" (Επιβλέποντα).
Η δική μου απάντηση ήταν:
Ο γέρων Πορφύριος ομιλεί για "όποιον έχει μέσα του το Χριστό" και ότι αυτός δεν φοβείται τον Αντίχριστο.
Κανείς δεν λέει ότι αυτό δεν είναι σωστό. Αλλά αυτό που λέει ο γέροντας, είναι το αποτέλεσμα μιας ζωής ακητικής, ολόκληρης αφιερωμένης στο Χριστό. Γιατί αυτό το παραβλέπουμε;
Ποιος από τους πιστούς, και μάλιστα τους σημερινούς, μπορεί να ισχυριστεί ότι με ένα "έχω το Χριστό μέσα μου" ξεμπέρδεψε; Κάνει άσκηση σήμερα κανείς; Με το να πηγαίνει στην Εκκλησία τελείωσαν τα πάντα; Βάλαμε το Χριστό μέσα μας και πλέον δεν φοβόμαστε τον Αντίχριστο;
Είναι τόσο απλό και δεν το ξέρουμε; Μα, αν είναι έτσι, τότε έχουν δίκιο οι οικουμενιστές και οι προτεστάντες : "Ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται". Δεν χρειαζόμαστε τίποτα άλλο. Αυτή η θεολογία του μινιμαλισμού είνα για πέταμα, δεν οδηγεί στην αγιότητα τον πιστό.
Ας μην είμαστε υπερβολικοί και ας μην παραβλέπουμε όσα μέγιστα απαιτούνται για να φθάσουμε στο σημείο να λέμε : "Όποιος έχει μέσα του το Χριστό δεν φοβάται τον Αντίχριστο". Που επαναλαμβάνω, δεν είναι λάθος. Αλλά προαπαιτούνται πολλά, που ασφαλώς δεν τα διαθέτει ο σημερινός ποικίλως βομβαρδιζόμενος, παραπλανούμενος και εν διαρκή περισπασμώ διατελών πιστός. Η ανεργία και η οικονομική δυσπραγία δεν είναι μικρά πράγματα για το σημερινό οικογενειάρχη, ο οποίος τελεί δέσμιος του ΔΝΤ και άλλων εξουσιαστικών μηχανισμών. Ποιος ξέρει μέχρι πότε;
Με κάτι υπεραπλουστεύσεις όπως αυτή, γιατί να αντιδράσουν οι πιστοί στην "κάρτα του πολίτη"; Η οποία ουσιαστικά τους στερεί πλήρως το αυτεξούσιο, την ελευθερία, και τους υποδουλώνει σε μια καθορισμένη και σαφώς προσδιορισμένη θρησκευτικότητα μη έχουσα ουδεμία σχέση με Ορθοδοξία, δηλαδή με την Αλήθεια και το επ΄ αληθεία ορθόδοξο φρόνημα.
Φίλε κ.Χριστοδουλίδη, είδα την απάντηση σας στον Μουστάκη και χάρηκα πάρα πολύ για την απάντηση σας. Εγώ απέστειλα πριν απο εσάς απάντηση αλλά ο Οδυσσέα δεν το δημοσίευσε και στήριξε τον ασεβή αυτόν προτεστάντη. Την δική σας να την κάνετε ξεχωριστό θέμα, αξίζει παρα πολύ.
Επειδή ξέρω την πολύ φιλοξενία σας, την παραθέτω πιο κάτω, προς γνώση των αναγνωστών σας.
----
Ντροπή αρμόζει στον Ταλιμπάν της ασέβειας και του προτεστανισμού, τον Μουστάκη.
Ντροπή και σε όσους όμως τον υποστηρίζουν και δημοσιεύουν κείμενα του.
Διαμηνύστε του, ότι αυτά που γράφει ο υβριστής της Ορθόδοξης Λατρείας μας, δεν είναι της Παλαιάς Διαθήκης αλλά του αντίχριστου Ιουδαϊσμου που δεν έχει σχέση με την θεία Παλαιά Διαθήκη.
Καλλίμαχος
Nα και μια απάντηση για τον Τελεβάντο που πάλι δεν δημοσιευσε ο Οδυσσέας για να μην θιχτούν οι φίλοι του.
----
Θα συμφωνήσω και εγώ ότι δεν είναι σωστές οι εκφράσεις κατά του Τελεβάντου.
Οι εκφράσεις αυτές ταιριάζουν στους φιλοεξελικτικούς (π.χ.ΙΚ), στους εχθρούς της Παλαιάς Διαθήκης και της Θ.Λατρείας μας, στους ανισσόροπους συκοφάντες των Ορθόδοξων Οργανώσεων (π.χ.Μουστάκης).
Παρά τα ελαττώματα του, τις συκοφαντίες του, τα φαντάσματα του και την καθόλα λανθασμένη και στρεβλή θέση του για το θέμα επισκόπου Αρτέμιου, κακόδοξο δεν μπορούμε να τον πούμε.
Καλλίμαχος
Να συμφωνήσω μαζί σου, Καλλίμαχε, ότι κακόδοξος δεν είναι ο κ. Τελεβάντος. Όταν όμως με νύχια και με δόντια στηρίζει μια, διοικούσα την Εκκλησία, αλλοπρόσαλλη αρχή, που λειτουργεί σαν εξαρτηματικό γρανάζι μιάς εθνομηδενιστικής πολιτικής εξουσίας, τότε πολύ φοβάμαι ότι κακόδοξος μπορεί να μην είναι, αλλά παρασύρει τους πιστούς σε μια κίβδηλη Ορθοδοξία. Η οποία προκειμένου να αποφύγει το σχίσμα, αν και τούτο είναι γεγονός, προτιμά μία παπικού ή προτεσταντικού τύπου θρησκευτικότητα. Όπου ο εκκλησιασμός και η συνεπής εκκλησιαστική βιοτή, παρέχουν το ασφαλές της ψυχής.
Η ορθοδοξία του κ. Τελεβάντου στηρίζεται σε έναν θρησκευτικό μινιμαλισμό, μεγενθυνόμενο όμως με αναφορές στα πατερικά κείμενα, τους Ιερούς Κανόνες κλπ., όταν η ανάγκη το καλεί. Δηλαδή, όταν έχει να αντιμετωπίσει λεπτά αλλά σοβαρότατα θεολογικά ζητήματα.
Όταν όμως πρόκειται να απευθυνθεί στους απλούς ανθρώπους, που δεν έχουν ικανές γνώσεις και ιδιαίτερες απαιτήσεις, επειδή έτσι νομίζει, τότε προτιμά να συνθηματολογεί απευθυνόμενος σε φαντάσματα αφορισμένων σχισματοαιρετικών (κατά Τελεβάντο). Και απαραίτητα, υπενθυμίζει πάντα ότι : Διαφωνώ μεν, δεν δημιουργώ σχίσμα δε.
Η εκκλησία που διασώζει αυτός ο θεολογικός λόγος μπορεί να μην είναι "ράκος αποκαθημένης", επειδή υπάρχουν δεξιοτέχνες στην "ύφανση της αποκατάστασης", δεν παύει όμως να βλαστάνει "σκώρους" που κατατρώγουν τον άραφο χιτώνα της.
Αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα, άλλης "υφής" θα ήταν οι Κυβερνήτες μας, και οι ποιμένες άγιοι.
Δημήτρης είπε...
Ο Σωτηρόπουλος πολύ σωστά έλεγε ότι όποιος συμπαθεί Καζαντζάκη δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!
Σωστότατο !!
Αρμόζει σαν το καλύτερο κουστούμι στον ασεβή Μουστάκη που λύσσαξε να διαβάλλει την Ορθόδοξη παράδοση μας!
14 Δεκεμβρίου 2010 4:43 μ.μ.
http://apotixisi.blogspot.com/2010/12/blog-post_6399.html
Επιβλέπων
Δημήτρης είπε...
Παρακαλώ τον ΙΚ αν θέλει να υποστηρίξει τις απόψεις του να το κάνει χωρίς να διαστρέφει την αλήθεια.
Ο Ζερβός ποτέ δεν υιοθέτησε την άποψη περι ύπαρξης επιστολής του π.Πορφυρίου προς τον π.Παΐσιο αλλά του το έθεσε απλά.
Επίσης ούτε ο π.Σαράντος το δέχθηκε ανεπιφύλακτα, αλλά τόνισε ότι ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΚΟΜΑ ΙΣΧΥΕΙ και πάλι συμβιβάζονται οι απόψεις τους.
Δεν είναι σωστό ο ΙΚ σε μια απάντηση να λέει δύο ψέμματα μαζί, διότι θα τον καταλάβουν οι πάντες πόσο "σοβαρός" είναι.
14 Δεκεμβρίου 2010 4:47 μ.μ.
http://apotixisi.blogspot.com/2010/12/o-666.html
Επιβλέπων
Δημήτρης είπε...
Φίλε Χριστοδουλίδη οι φαντασιοπληξίες του δεν αφορούν την θεολογία του που είναι άψογη, αλλά μόνο απόψεις του για κάποια πρόσωπα.
Την θεολογία του την αφήνουν ανέπαφη.
14 Δεκεμβρίου 2010 4:48 μ.μ.
http://apotixisi.blogspot.com/2010/12/blog-post_8003.html
Επιβλέπων
Δεν είναι μόνο λάτρης του Καζαντζάκη αυτός ο κύριος Θεολόγος και Κοινωνιολόγος. Είναι φανατικότατος διώκτης και αρνητής της Παλαιάς Διαθήκης.
Καλύτερος συνδυασμός δεν γίνεται.
Αγαπητέ Δημήτρη,
Μπορεί η θεολογία μας να είναι άψογη, ακόμη κι αν δεν είναι μεταπατερική, ακόμη δε και όταν συχνότατα κάνει αναφορά στα πατερικά κείμενα ή τις Γραφές.
Η απλή αποστήθιση δεν κάνει το θεολόγο. Μήτε η αντιγραφή. Ειδικά μάλιστα η τελευταία φανερώνει αν είμαστε καλοί ή κακοί, δηλαδή ψεύτικοι, αντιγράφοι.
Ο κύριος Τελεβάντος είναι καλώς στην αποστήθιση αλλά κακώς στην αντιγραφή, αν δει κανείς αυτά που γράφει μέσα στο σύνολο ενός άρθρου ή ενός κειμένου του.
Στο σχετικό με τον επίσκοπο Αρτέμιο άρθρο του, επικροτεί την προσφυγή του τελευταίου στην κοσμική δικαιοσύνη, λες και το πρόβλημά του είναι κοσμικό (: διασπάθηση χρήματος και εμπλοκή σε ανθρωποκτονία που δεν έγινε), όπως τον κατηγορούν οι διώκτες του. Παραβλέπει ότι κοσμικά κριτήρια επικαλέσθηκαν οι διώκτες του - δεν είχαν άλλα - για να τον συνταξιοδοτήσουν.
Είπαν ότι έκαναν "οικονομία" και δεν θέλησαν να "προικίσουν" με σκάνδαλα την Εκκλησία.
Δικαίως προσφεύγει στη δικαιοσύνη του Καίσαρα ο επίσκοπος Αρτέμιος. Είναι κάτι ανάλογο με τη στάση που τήρησε ο Απ. Παύλος, όταν ο ίδιος ζήτησε να δικασθεί από τον Καίσαρα και τον επικαλέσθηκε. Βεβαίως, όχι διότι επρόκειτο να τον δικαιώσει. Επρόκειτο να δώσει μαρτύριον και μαρτυρία αληθείας. Αυτός ήταν ο λόγος που ζήτησε να δικασθεί από τον Καίσαρα και αυτός ομοίως, είναι ο λόγος που ο επίσκοπος Αρτέμιος προσφεύγει στην κοσμική δικαιοσύνη.
Αλλά η αλήθεια του Αρτεμίου δεν θα μαθευτεί. Τα καθεστωτικά σερβικά Μέσα θα κάνουν αυτό που κάνουν τα δικά μας.
Ξέρουμε, δε, πώς λειτουργούν, όταν οι λόγοι της διπλωματίας προέχουν των λόγων της αληθείας. Αλλά, ας περιμένουμε καλύτερα να δούμε τη συνέχεια. Μια ακόμη περίπτωση "Νικοδήμου Αττικής" - ας παραμείνουμε στα επίκαιρα - θα γραφεί στα εκκλησιαστικά χρονικά, για να χαρεί ο "εντός" ευρισκόμενος κύριος Τελεβάντος.
Σας απάντησα εδώ που υπαρχει η συνεχεια του διαλόγου μας
http://apotixisi.blogspot.com/2010/12/blog-post_8003.html
Το είδα και απάντησα εκεί. Δεν μετέφερα εδώ αυτά που έγραψα.
Δημοσίευση σχολίου