Είχαμε την πληροφορία ότι ένας Μουσουλμάνος, που ασπάστηκε την Ορθοδοξία και έγινε Χριστιανός αποκεφαλίστηκε στην Τυνησία. Μερικοί έσπευσαν να τον ανακηρύξουν άγιο και άλλοι όχι, επειδή ήταν βαπτισμένος με το Παλαιό ημερολόγιο. Γράφτηκε λοιπόν στο ιστολόγιο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ το εξής :
"Το λέω αυτό, λόγω του σχίσματος των παλαιοημερολογιτών με την Εκκλησία του νέου ημερολογίου (αλλά και με τις Εκκλησίες που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο σε όλο τον κόσμο -π.χ. Άγιο Όρος, Ρωσία, Ιεροσόλυμα κ.ά.- οι οποίες βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία (ενότητα) με την Εκκλησία του ν.ημ.), αλλά και επειδή οι παλαιοημερολογίτες βασανίζονται από δικά τους, εσωτερικά σχίσματα, και πολλοί επίσκοποι και ιερείς τους είναι καθαιρεμένοι σε κάποιες ομάδες και ξαναχειροτονημένοι σε άλλες και γενικά δε μπορώ να ξέρω ποιον πρέπει να θεωρήσουμε κανονικό ιερέα (αν πρέπει) και ποιον όχι! Βέβαια, δε θα λύσω από εδώ το ημερολογιακό ζήτημα, αλλά γράφω το λογισμό μου ... "
ΚΧ
Στον "λογισμό" του ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗ, ας βάλω κι εγώ τον δικό μου και λέω :
Το ποιος έχει κάνει σχίσμα, ή το συναφές με αυτό, ποιος έχει ή όχι έγκυρα Μυστήρια, δεν μπορώ να το πω εγώ, ούτε ο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ούτε ο οποιοσδήποτε άλλος με σώες ή σαλεμένες τις φρένες. Τούτο μόνο Οικουμενική Σύνοδος θα μπορούσε να το πει λαμβανομένων φυσικά υπόψη και των ήδη υπαρχόντων, έστω και αν κάποιες από αυτές δεν έχουν λάβει το χρίσμα "οικουμενική". Τοπικές σύνοδοι, όταν το Πατριαρχείο Κων/πολης ήταν εμπερίστατο και υπό τον Οθωμανικό ζυγό, δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Τεκμήριο κανονικότητας δεν αποτελεί πλέον η κοινωνία των υπολοίπων Πατριαρχείων με αυτό που καθιέρωσε μονομερώς η Εκκλησία της Ελλάδος (νέο ημερολόγιο), δηλαδή η "τοπική" ελλαδική (ή ελληνική) Εκκλησία σε συνεργασία με το υπό κατοχήν (ακόμη) ευρισκόμενο - και πλέον τύποις αποκαλούμενο - Πατριαρχείο Κων/πολης.
Υπάρχουν ανοικτά πολλά θέματα, δεν είναι μόνο το ημερολογιακό, και καλά θα κάνουμε τα αφορώντα σε αγιότητα και μάρτυρες, μετά την ακαταστασία που μας προέκυψε, να τα παρακάμπτουμε.
Στη συνέχεια, το ιστολόγιο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ καταλήγει :
"Για το νεομάρτυρα: ελπίζω, επιθυμώ και εύχομαι από καρδιάς ο Θεός της αγάπης και Κύριος του ελέους, που αναπληρώνει τις ελλείψεις με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματός Του, να θεωρήσει έγκυρο το βάπτισμα που έλαβε ο αδελφός μας (αν, από άγνοια, έλαβε άκυρο βάπτισμα) και να τον κατατάξει με τους αγίους Του! Ελπίζω ότι έχει ήδη γίνει αυτό και ότι έχουμε τις πρεσβείες του, και εμείς και οι ομοεθνείς του σε όλο το αραβικό έθνος, και οι φονιάδες του (για να μετανοήσουν και να συχωρεθούν) και οι ίδιοι οι παλαιοημερολογίτες αδελφοί μας. Είναι φανερό ότι ο νεομάρτυρας αδελφός μας είχε κάθε ευκαιρία και χρόνο να αλλαξοπιστίσει και να σώσει το κεφάλι του (να χάσει όμως την αιώνια ζωή και το αμάραντο στεφάνι του μαρτυρίου και της αγιότητας). Το μαρτύριό του θυμίζει εκπληκτικά το μαρτύριο αρχαίων αγίων μαρτύρων, όπως και άλλων ηρωικών μαρτύρων της εποχής μας!"
Εντύπωση προκαλεί, τώρα, ένα άλλο ιστολόγιο (*) το οποίο αναδημοσίευσε τον "λογισμό" του αναφερθέντος ιστολογίου και του οποίου το σχόλιο ευθύς καταθέτω. Ο λόγος, διότι δεν μας λέει καθαρά ποιος έχει κάνει το σχίσμα, που εδώ και εκατό χρόνια μας ταλαιπωρεί, και ποιος όχι :
"Μάλλον όσοι λέγουν τα παρόμοια δεν γνωρίζουν καλά τι λέγουν διότι ο ιερός Χρυσόστομος , λέγει , ότι το σχίσμα είναι μεγάλο κακό , όπως και η αίρεση , και ότι την αμαρτία του σχίσματος δεν μπορεί να ξεπλύνει ούτε αίμα μαρτυρίου : " Του εις αίρεσιν εμπεσείν το την Εκκλησίαν σχίσαι ουκ ελαττόν εστί κακόν. Ουδέ μαρτυρίου αίμα ταύτην την αμαρτίαν δύναται εξαλείφειν " ( P.G. 62,85-86 ).
Άρα κατά τους λόγους του ιερού Χρυσοστόμου ο εν λόγω μάρτυς (επειδή κατά τους λόγους διαφόρων ήτο σχισματικός και μάλιστα αβάπτιστος) δεν είναι μάρτυς!!! Είναι ξεκάθαρο! ΟΥΤΕ ΑΙΜΑ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ δύναται να εξαλείψει την αμαρτία του σχίσματος!!
Είστε σίγουροι μερικοί ότι οι χλευαστικώς αποκαλουμένοι ''παλαιοημερολογίτες'' είναι σχισματικοί άνευ της Χάριτος του Παναγίου Πνεύματος;;
Προσέξτε λοιπόν τι γράφετε ορισμένοι διότι επικριτές των λόγων μας θα είναι ο ίδιος ο Κύριος και Δεσπότης Χριστός αλλά και οι ίδιοι οι Νεομάρτυρες που με πλάγιο τρόπο επικρίνουμε!!!"
ΚΧ :
Το σχίσμα είναι βέβαιο ότι έγινε, πολλοί το έχουν πει και μετά λόγου γνώσεως έχουν κατοχυρώσει θεολογικά τις θέσεις τους. Τούτο όμως δεν αναιρεί την ανάγκη επιβεβαίωσης του σχίσματος από Οικουμενική Σύνοδο. Όσο αυτή δεν συγκαλείται - υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες που αφήνουν μετέωρη την κατάσταση - είμαστε υποχρεωμένοι αφ΄ ενός να καταγγέλουμε την καινοτομία και αφ΄ ετέρου, να ζητούμε την βοήθεια των αγίων - είμαστε βαπτισμένοι στο όνομα ενός -, τις πρεσβείες της υπεραγίας Θεοτόκου, και πάντως την Μεσιτεία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού για τον φωτισμό και την κάθαρση του νοός (καρδία).
(*) http://entoytwnika.blogspot.gr/2012/07/blog-post_7382.html
"Το λέω αυτό, λόγω του σχίσματος των παλαιοημερολογιτών με την Εκκλησία του νέου ημερολογίου (αλλά και με τις Εκκλησίες που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο σε όλο τον κόσμο -π.χ. Άγιο Όρος, Ρωσία, Ιεροσόλυμα κ.ά.- οι οποίες βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία (ενότητα) με την Εκκλησία του ν.ημ.), αλλά και επειδή οι παλαιοημερολογίτες βασανίζονται από δικά τους, εσωτερικά σχίσματα, και πολλοί επίσκοποι και ιερείς τους είναι καθαιρεμένοι σε κάποιες ομάδες και ξαναχειροτονημένοι σε άλλες και γενικά δε μπορώ να ξέρω ποιον πρέπει να θεωρήσουμε κανονικό ιερέα (αν πρέπει) και ποιον όχι! Βέβαια, δε θα λύσω από εδώ το ημερολογιακό ζήτημα, αλλά γράφω το λογισμό μου ... "
ΚΧ
Στον "λογισμό" του ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗ, ας βάλω κι εγώ τον δικό μου και λέω :
Το ποιος έχει κάνει σχίσμα, ή το συναφές με αυτό, ποιος έχει ή όχι έγκυρα Μυστήρια, δεν μπορώ να το πω εγώ, ούτε ο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ούτε ο οποιοσδήποτε άλλος με σώες ή σαλεμένες τις φρένες. Τούτο μόνο Οικουμενική Σύνοδος θα μπορούσε να το πει λαμβανομένων φυσικά υπόψη και των ήδη υπαρχόντων, έστω και αν κάποιες από αυτές δεν έχουν λάβει το χρίσμα "οικουμενική". Τοπικές σύνοδοι, όταν το Πατριαρχείο Κων/πολης ήταν εμπερίστατο και υπό τον Οθωμανικό ζυγό, δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Τεκμήριο κανονικότητας δεν αποτελεί πλέον η κοινωνία των υπολοίπων Πατριαρχείων με αυτό που καθιέρωσε μονομερώς η Εκκλησία της Ελλάδος (νέο ημερολόγιο), δηλαδή η "τοπική" ελλαδική (ή ελληνική) Εκκλησία σε συνεργασία με το υπό κατοχήν (ακόμη) ευρισκόμενο - και πλέον τύποις αποκαλούμενο - Πατριαρχείο Κων/πολης.
Υπάρχουν ανοικτά πολλά θέματα, δεν είναι μόνο το ημερολογιακό, και καλά θα κάνουμε τα αφορώντα σε αγιότητα και μάρτυρες, μετά την ακαταστασία που μας προέκυψε, να τα παρακάμπτουμε.
Στη συνέχεια, το ιστολόγιο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ καταλήγει :
"Για το νεομάρτυρα: ελπίζω, επιθυμώ και εύχομαι από καρδιάς ο Θεός της αγάπης και Κύριος του ελέους, που αναπληρώνει τις ελλείψεις με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματός Του, να θεωρήσει έγκυρο το βάπτισμα που έλαβε ο αδελφός μας (αν, από άγνοια, έλαβε άκυρο βάπτισμα) και να τον κατατάξει με τους αγίους Του! Ελπίζω ότι έχει ήδη γίνει αυτό και ότι έχουμε τις πρεσβείες του, και εμείς και οι ομοεθνείς του σε όλο το αραβικό έθνος, και οι φονιάδες του (για να μετανοήσουν και να συχωρεθούν) και οι ίδιοι οι παλαιοημερολογίτες αδελφοί μας. Είναι φανερό ότι ο νεομάρτυρας αδελφός μας είχε κάθε ευκαιρία και χρόνο να αλλαξοπιστίσει και να σώσει το κεφάλι του (να χάσει όμως την αιώνια ζωή και το αμάραντο στεφάνι του μαρτυρίου και της αγιότητας). Το μαρτύριό του θυμίζει εκπληκτικά το μαρτύριο αρχαίων αγίων μαρτύρων, όπως και άλλων ηρωικών μαρτύρων της εποχής μας!"
Εντύπωση προκαλεί, τώρα, ένα άλλο ιστολόγιο (*) το οποίο αναδημοσίευσε τον "λογισμό" του αναφερθέντος ιστολογίου και του οποίου το σχόλιο ευθύς καταθέτω. Ο λόγος, διότι δεν μας λέει καθαρά ποιος έχει κάνει το σχίσμα, που εδώ και εκατό χρόνια μας ταλαιπωρεί, και ποιος όχι :
"Μάλλον όσοι λέγουν τα παρόμοια δεν γνωρίζουν καλά τι λέγουν διότι ο ιερός Χρυσόστομος , λέγει , ότι το σχίσμα είναι μεγάλο κακό , όπως και η αίρεση , και ότι την αμαρτία του σχίσματος δεν μπορεί να ξεπλύνει ούτε αίμα μαρτυρίου : " Του εις αίρεσιν εμπεσείν το την Εκκλησίαν σχίσαι ουκ ελαττόν εστί κακόν. Ουδέ μαρτυρίου αίμα ταύτην την αμαρτίαν δύναται εξαλείφειν " ( P.G. 62,85-86 ).
Άρα κατά τους λόγους του ιερού Χρυσοστόμου ο εν λόγω μάρτυς (επειδή κατά τους λόγους διαφόρων ήτο σχισματικός και μάλιστα αβάπτιστος) δεν είναι μάρτυς!!! Είναι ξεκάθαρο! ΟΥΤΕ ΑΙΜΑ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ δύναται να εξαλείψει την αμαρτία του σχίσματος!!
Είστε σίγουροι μερικοί ότι οι χλευαστικώς αποκαλουμένοι ''παλαιοημερολογίτες'' είναι σχισματικοί άνευ της Χάριτος του Παναγίου Πνεύματος;;
Προσέξτε λοιπόν τι γράφετε ορισμένοι διότι επικριτές των λόγων μας θα είναι ο ίδιος ο Κύριος και Δεσπότης Χριστός αλλά και οι ίδιοι οι Νεομάρτυρες που με πλάγιο τρόπο επικρίνουμε!!!"
ΚΧ :
Το σχίσμα είναι βέβαιο ότι έγινε, πολλοί το έχουν πει και μετά λόγου γνώσεως έχουν κατοχυρώσει θεολογικά τις θέσεις τους. Τούτο όμως δεν αναιρεί την ανάγκη επιβεβαίωσης του σχίσματος από Οικουμενική Σύνοδο. Όσο αυτή δεν συγκαλείται - υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες που αφήνουν μετέωρη την κατάσταση - είμαστε υποχρεωμένοι αφ΄ ενός να καταγγέλουμε την καινοτομία και αφ΄ ετέρου, να ζητούμε την βοήθεια των αγίων - είμαστε βαπτισμένοι στο όνομα ενός -, τις πρεσβείες της υπεραγίας Θεοτόκου, και πάντως την Μεσιτεία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού για τον φωτισμό και την κάθαρση του νοός (καρδία).
(*) http://entoytwnika.blogspot.gr/2012/07/blog-post_7382.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου