Αφού διαβάσετε πρώτα τό άρθρο στόν επισυναπτόμενο δεσμό, δείτε στήν συνέχεια καί τά δύο σχόλια που ακολουθούν :
http://aktines.blogspot.gr/2011/11/blog-post_1212.html
- Σχόλιο Πρώτο :
Θα μου επιτρέψετε μόνο μία παρατήρηση. Στο Ιερ. γ' 15 λεέι ακριβώς «καὶ δώσω ὑμῖν ποιμένας κατὰ τὴν καρδίαν μου, καὶ ποιμανούσιν ὑμᾶς ποιμαίνοντες μετ' ἐπιστήμης». Ο Κύριος λέει ότι θα δώσει άρχοντες σύμφωνα με το δικό Του θέλημα, «κατὰ τὴν καρδίαν μου» και όχι «συμφώνως πρὸς τὰς καρδίας σας». Άρα κρίνεται άστοχη η παρεμβολή του Ιερ. γ' 15.
Δε λέω ότι είμαι αντίθετος με το κείμενο απλά με την χρησιμοποίηση αυτού του στίχου. Κακοποιούν που κακοποιούν οι αιρετικοί και οι οικουμενιστές την Αγ. Γραφή και την Παράδοση, τουλάχιστον ας προσέχουμε την μετάφραση και την ερμηνεία δυσνόητων σημείων. Σας ευχαριστώ.
Ένας φοιτητής Θεολογίας
- Σχόλιο Δεύτερο :
Τό ανωτέρω, που ακολουθεί τήν ανάρτηση αυτή τών ΑΚΤΙΝΩΝ - τό γράφει ένας φοιτητής τής Θεολογικής - δείχνει σέ τί βάραθρο έχουν πέσει τά κατά τά άλλα ορθόδοξα, εφημερίδα καί ιστοσελίδα, ενημερωτικά μέσα τής ταλαίπωρης πατρίδας μας. Καί ακόμη, συμπληρωματικά αυτών που γράφει ο φοιτητής τής Θεολογίας, είναι και αυτό που ακολουθεί από τήν Σοφία Σειράχ, Κεφ. 10 :
«Κριτής σοφὸς παιδεύσει τὸν λαὸν αὐτοῦ, καὶ ἡγεμονία συνετοῦ τεταγμένη ἔσται. 2 κατὰ τὸν κριτὴν τοῦ λαοῦ αὐτοῦ οὕτως καὶ οἱ λειτουργοὶ αὐτοῦ, καὶ κατὰ τὸν ἡγούμενον τῆς πόλεως πάντες οἱ κατοικοῦντες αὐτήν. 3 βασιλεὺς ἀπαίδευτος ἀπολεῖ τὸν λαὸν αὐτοῦ, καὶ πόλις οἰκισθήσεται ἐν συνέσει δυναστῶν.».
Οι μεταφραστικές λαθροχειρίες δέν πιάνουν ακόμη τόπο. Έτσι, λοιπόν, «... κατὰ τὸν ἡγούμενον τῆς πόλεως πάντες οἱ κατοικοῦντες αὐτήν» καί ερευνητέο κατά πόσον ευσταθεί ο τίτλος, στό άρθρο τής εφημερίδας "Ορθόδοξος Τύπος" καί η αναδημοσίευση από τό ιστολόγιο "ΑΚΤΙΝΕΣ". Ακόμη, ερωτάται, μήπως θά έπρεπε νά ζητήσουν συγγνώμη από τό αναγνωστικό τους κοινό, στό οποίο φορτώνουν τίς ευθύνες, γιά τό σημερινό μας κατάντημα, πράγμα τό οποίο απηχεί τό στερεότυπο γενικό αξίωμα περί συλλογικής ευθύνης.
Όχι, συλλογική δέν είναι η ευθύνη μας. Οι ανάξιοι "κριτές" μετά τών λειτουργών τους καί οι άθλιοι "ηγούμενοι" (πολιτικοί καί θρησκευτικοί) ευθύνονται γιά τά δεινά ( : πόλις οἰκισθήσεται ἐν συνέσει δυναστῶν) που μάς βρήκαν από τούς δήθεν συνετούς δυνάστες μας. Κανείς άλλος. Τό ενδιαφέρον όλων αυτών είναι πώς νά κρατηθούν στά υψηλά τους αξιώματα, παρέχοντας δικαίωμα ψήφου ακόμη καί σέ έγκλειστους φυλακών, βεβαίως, λόγω ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η λεγόμενη «κοινωνική επανένταξη» είναι τό ζητούμενο του - λεγόμενου κι αυτού - «σωφρονιστικού» (sic) συστήματος Δυτικών προτύπων, όπου γίνεται πλέον εμφανέστατη η άμιλλα μεταξύ προοδευτικότητας καί εγκληματικότητας. Η περιθωριακή μάζα τών αντιεξουσιαστών, τών αναρχοαυτόνομων καί λοιπών ετεροτήτων καί ιδιαιτεροτήτων κρίνει πάντα τό εκλογικό αποτέλεσμα. Η δημοκρατία, ως γνωστόν, δέν έχει καί δέν είχε ποτέ αδιέξοδα, ούτε μέ τον φασιστοναζισμό, ούτε μέ τόν μπολσεβικισμό ! Πώς είναι δυνατόν νά έχει τώρα, όπου όλοι θά είμαστε σέ λίγο αποδεδειγμένα - μέ τσιπάκι - νομοταγείς ;
2 σχόλια:
- Μιχάλης Ριτσάτος :
Προφανώς δεν έχουν όλοι την ίδια ευθύνη και αυτό αποδεικνύεται μαθηματικώς από τα εκλογικά ποσοστά,. Το ποσοστό όμως που εξέλεξε τον ηγέτη "αυτού" προφανώς έχει την ευθύνη (ειδικά ως προς το μέρος της ηθικής-θρησκευτικής ταύτισης του) και μάλλον "χάρη" της παιδεύσεως του μέρους αυτού του λαού, γίνεται και η παραχώρηση εκ Θεού. Όσοι δεν τον αποδέχονται για ηγέτη τους και δεν συμφωνούν με τις αντιλήψεις και τις πρακτικές του ασεβούς ηγέτη (και των λειτουργών αυτού!), (ειδικά ως προς το μέρος της ηθικής-θρησκευτικής ταύτισης) παρ΄ ότι υφίστανται την ασεβή άσκηση της κοσμικής εξουσίας του, έχουν την επιλογή να θεωρούν ως πραγματικό βασιλέα - ηγέτη τους τον "Χριστό" και τους λειτουργούς Αυτού. Αυτό νομίζω εννοεί όταν λέει «Κριτής σοφὸς παιδεύσει τὸν λαὸν αὐτοῦ, καὶ ἡγεμονία συνετοῦ τεταγμένη ἔσται. 2 κατὰ τὸν κριτὴν τοῦ λαοῦ αὐτοῦ οὕτως καὶ οἱ λειτουργοὶ αὐτοῦ, καὶ κατὰ τὸν ἡγούμενον τῆς πόλεως πάντες οἱ κατοικοῦντες αὐτήν. 3 βασιλεὺς ἀπαίδευτος ἀπολεῖ τὸν λαὸν αὐτοῦ, καὶ πόλις οἰκισθήσεται ἐν συνέσει δυναστῶν.». Θα χαθεί λοιπόν ο λαός του απαίδευτου βασιλέα ! ενώ η " πόλις οἰκισθήσεται ἐν συνέσει δυναστῶν" ... (εδώ νομίζω υπονοεί και αυτό που εμείς λέμε εκκλησία του Θεού η οποία θα υπάρχει έως της συντέλειας εφ΄ όσον σε αυτήν ο Θεός θα δώσει ηγέτη κατά την καρδίαν Αυτού!). Ακόμα και όλη η φράση είναι μια παραβολή της πνευματικής - θρησκευτικής ηγεσίας που αποδέχεται ο λαός της κάθε "εκκλησίας",. Γίνεται εμφανέστερο λοιπόν το αποτέλεσμα της διαφοράς ηγέτη στο επίπεδο της "εκκλησίας" παρά στο πολιτικό - κοσμικό επίπεδο.
- Kyprianos Christodoulides :
Θά έλεγα ότι συμφωνώ μαζί σου, Μιχάλη Ριτσάτο, μέ μόνη τήν επιφύλαξη γιά τόν στίχο 3. Επειδή, φρονώ, ότι η Εκκλησία είναι μεν συνετή, από τήν άλλη, όμως, δέν είναι ο δυνάστης μας. Η αναφορά τού στίχου 3 απευθύνεται σέ «λαό απαίδευτο», ο οποίος, μέ τά σημερινά δεδομένα, κατηχείται μέ τήν "σύνεση" - ποιά σύνεση, αλήθεια ; - τών Σιωνιστών καί τών υποτακτικών τους . Κατήχηση στήν αίρεση καί σέ δόξα αλλότρια τής καθ΄ ημάς πίστεως, μάς κάνουν οι οικιστές - εγχώριοι καί ξένοι - δυνάστες μας. Η προαίρεση τού απαίδευτου λαού έχει πλήρως διαστραφεί καί καταποντίζει τίς απομένουσες ελάχιστες, εν Χριστώ Ιησού καί Θεό ημών, νησίδες μαθησιακής προαίρεσης.
Τά ανωτέρω δύο σχόλια από ιστοσελίδα φέησμπουκ
( https://www.facebook.com/kypchri/posts/10209959196751887 )
Δημοσίευση σχολίου