Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

«Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα, ἡ μία τῶν σαββάτων»

 


«Οἱ φυλασσόμενοι μάταια καὶ ψευδῆ, ἔλεον αὐτοῖς ἐγκατελίπετε»

«2 ἡ δέ γῆ ἦν ἀόρατος καί ἀκατασκεύαστος»


Ιστοσελίδα φέησμπουκ «ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»

Διαχειριστής Κωνσταντίνος Στρατής


- Ανδρεας Μανδαλας

"ΓΕΝΕΣΙΣ ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, …"

Αν. Μαν. Ενώ λέει την ἐποίησεν μετά λέει ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, ερωτώ πώς αφού την ἐποίησεν είναι ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος;


- Kyprianos Christodoulides «1 ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, …». Εδώ γράφει πρώτα ότι "εποίησεν ο Θεός τόν οὐρανὸν", κατόπιν "τήν γήν" καί τέλος εκ τών κάτω πρός τά άνω  … "πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος". Ακολουθεί η ποίηση τής γής, όχι όμως τού ουρανού. Βλέπε κατωτέρω.

Μετά από αυτό, χωρίς τήν κάθαρση τής καρδίας - νοός : «29...περιτομὴ καρδίας ἐν πνεύματι, οὐ γράμματι, οὗ ὁ ἔπαινος οὐκ ἐξ ἀνθρώπων, ἀλλ᾿ ἐκ τοῦ Θεοῦ» (Ρμ. β΄) οι χοϊκοί οφθαλμοί δέν βλέπουν, ο νούς δέν νοεί ότι "καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου".


"44 σπείρεται σῶμα ψυχικόν, ἐγείρεται σῶμα πνευματικόν. ἔστι σῶμα ψυχικόν, καὶ ἔστι σῶμα πνευματικόν. 45 οὕτω καὶ γέγραπται· ἐγένετο ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ᾿Αδὰμ εἰς ψυχὴν ζῶσαν· ὁ ἔσχατος ᾿Αδὰμ εἰς πνεῦμα ζωοποιοῦν· 46 ἀλλ᾿ οὐ πρῶτον τὸ πνευματικόν, ἀλλὰ τὸ ψυχικόν, ἔπειτα τὸ πνευματικόν. 47 ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. 48 οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καὶ οἱ χοϊκοί, καὶ οἷος ὁ ἐπουράνιος, τοιοῦτοι καὶ οἱ ἐπουράνιοι. 49 καὶ καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου." (1Κρ. β΄)


«καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ», πρέπει νά «φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου». Είναι έργον τού Παρακλήτου αυτό, εάν εύρει άνθρωπον δεκτικόν τής Χάριτος, προκειμένου νά δεί - μέ τούς νοητούς οφθαλμούς - ορατό τό αόρατο, έμμορφο τό ἀκατασκεύαστο, καί εν τή καρδία νοήσει τά ακόλουθα :


«1 Καὶ εἶδον οὐρανὸν καινὸν καὶ γῆν καινήν· ὁ γὰρ πρῶτος οὐρανὸς καὶ ἡ πρώτη γῆ ἀπῆλθον, καὶ ἡ θάλασσα οὐκ ἔστιν ἔτι. 2 καὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν Ἰερουσαλὴμ καινὴν εἶδον καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ» καί τά εξής. (Απ. κα΄)

«5 καὶ νὺξ οὐκ ἔσται ἔτι, καὶ οὐ χρεία λύχνου καὶ φωτὸς ἡλίου, ὅτι Κύριος ὁ Θεὸς φωτιεῖ αὐτούς, καὶ βασιλεύσουσιν εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.» (Απ. κβ΄)


Η Παλαιά Διαθήκη είναι η σκιά τής Καινής. Οι στίχοι Γένεσις 1 έως 5, μόνο μέσω τής Καινής Διαθήκης ερμηνεύονται καί εν Πνεύματι (ἐν πνεύματι)  κάτω-νοούνται : "29 ἀλλ' ὁ ἐν τῷ κρυπτῷ Ἰουδαῖος, καὶ περιτομὴ καρδίας ἐν πνεύματι, οὐ γράμματι, οὗ ὁ ἔπαινος οὐκ ἐξ ἀνθρώπων, ἀλλ' ἐκ τοῦ Θεοῦ." (Ρμ. β')


«ἐν ἀρχῇ ἦν … τό σκότος» !

Επειδή συχνά αποκλείομαι από συζητήσεις καί χάνονται - πάντα κατά τή γνώμη μου - αυτά που γράφω, φρόντισα νά αποθηκεύσω τά διαμειφθέντα. Τά οποία χάθηκαν.

Κατά τόν αρθρογράφο, Ανδρέα Μανταλά, η ημέρα (μία, δεύτερη τρίτη κλπ.) αρχίζει από τό σκοτάδι : Εν αρχή ήν τό σκότος !

Διαβάστε :


- ΑνδρέαςΜανταλάς

Ποιο κάτω δίνω απάντηση σε ένα ερώτημά μου σχετικά με την Πρώτη ημέρα της Δημιουργίας. 

«ΓΕΝΕΣΙΣ ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. 3 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς. 4 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους. 5 καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.»

Ο Θεός που είναι Θεός Τάξις λέει (καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.) και ξεκινά περιγραφή για την ολοκλήρωση της ημέρας από την ἑσπέρα και μετά στο πρωΐ, αν διαβάσεις με προσοχή θα δεις πώς πρώτα είχε σκοτάδι (2) και μετά είπε να γίνει(3) φῶς και έγινε. Σας έδωσα την απάντησή μου στο ερώτημα μου, γιατί ξεκινά από το ἑσπέρα και όχι από πρωΐ; Αν κάποιος έχει άλλη ερμηνεία θα ήθελα να την δω διότι άνθρωπος είμαι και όχι αλάθητος.


- Κωνσταντίνος Στρατής Διαχειριστής ομάδας Κατά τον Μεγα Βασίλειο στην ΕΞΑΗΜΕΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ λέει: "Και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωΐ ημέρα μία." Εσπέρα μεν είναι το κοινό όριο ημερας και νύκτας, και πρωΐ ομοίως είναι η γειτνίαση της νύκτας προς την ημέραν. Για να αποδώσει λοιπόν τη προτεραιότητα της δημιουργίας στην ημέρα, πρώτα ανέφερε το τέλος της ημέρας και έπειτα το τέλος της νύχτας, επειδή η νύχτα ακολουθεί την ημέρα. Διότι η κατάσταση η οποία υπήρχε στο κόσμο πριν από τη δημιουργία του φωτός , δεν ήταν νύχτα, αλλά σκοτάδι. Το σκοτάδι λοιπόν που ο Θεός ξεχώρισε από την ημέρα , αυτό ονομάστηκε νύχτα. Ονομα που έλαβε κατόπιν και μετά από τη δημιουργία της ημέρας. " Εγένετο λοιπόν εσπέρα και εγένετο πρωί." Με τα λόγια αυτά ονομάζει το ημερονύκτιο. Και δεν το ονόμασε ημέρα και νύκτα, αλλά το ονόμασε με το επικρατούν που είναι η ημέρα,. Ετσι λοιπόν στη Γραφή μπορείς να βρεις για τη μέτρηση του χρόνου να αριθμούνται μόνον οι ημέρες..


- Ανδρεας Μανδαλας ... Οι ημέρες της δημιουργίας και όχι οι δικές μας έχουν εκατομμύρια χρόνια κατ'εμας η νύχτα με την μέρα όπως τα ονόμασε ο Θεός. Μία ημέρα έχει νύχτα και μέρα, βάσει πώς τα έχει δώσει ο Θεός η ημέρα ξεκινά από την νύχτα και πάει στην μέρα και αρχίζει πάλι από την νύχτα. Δεν λέω • η αλλαγή του σκότους σε ημέρα • τι κατά βάθος νόημα μας δίνει αλλά απλά είπα χωρίς αναλύσεις αρχή μιας ημέρας είναι η νύχτα (σκότος) και χάνεται με τον ερχομό της ημέρας (φως). Μας έχει δοθεί ο Ήλιος μας για να μετράμε τις δικές μας μέρες και ίσως για να κατανοήσουμε τις Μέρες της Δημιουργίας που νιώθω πολύ μικρός έως το τίποτα για να τις κατανοήσω..


- Kyprianos Christodoulides Η «Πρώτη Ημέρα» δέν λέγεται "πρώτη". Ο ιερός συγγραφεύς, θεόπτης Μωυσής, γράφει : «καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία». Τό γιατί γράφει "μία" καί όχι "πρώτη", ας τό θέσει ο κ. Μανταλάς ως ερώτηση στόν εαυτό του, νά μας δώσει τήν απάντηση, γιά νά μήν μένουμε στά σκοτάδια τής ακατασκεύαστης γής επί υπάρχοντος ουρανού!


- Κωνσταντίνος Στρατής Διαχειριστής ομάδας "Ημέρα μία" κατά τον Μεγάλο Βασίλειο στην εξαήμερο. Στη δευτέρα ομιλία του.

"Και εγένετο εσπέρα , και εγένετο πρωί, ημέρα μία". Διατί δεν την ωνόμασε πρώτην αλλά μίαν; Διότι ήτο φυσικώτερον αφού επρόκειτο να ομιλήση περί δευτέρας και τρίτης και τετάρτης ημέρας, να ονομάσει πρώτην εκείνην, η οποία ήτο η αρχή των επομένων. Την ωνόμασε μίαν, καθορίζων την διάρκειαν της ημέρας και της νυκτός, και συνενώνων τον χρόνον του ημερονυκτίου, οτι οι εικοσιτέσσαρες ώρες αποτελούν διάστημα μιας ημέρας, μετά της ημέρας δηλαδή εξυπακουομένης και της νυκτός. Ωστε και αν κατά τας εποχάς που γυρίζει ο ήλιος ( άλλοτε μεν προν βορράν και άλλοτε προς νότον) συμβαίνει η μια να είναι μικροτέρα της άλλης, πάντως η διάρκεια και των δύο να περιορίζεται εις τον καθορισμένο χρόνον. Ωσάν να έλεγε οτι αι εικοσιτέσσαρες ώρες αποτελούν το διάστημα της ημέρας. ή οτι η έκ τινος σημείου εκκίνησης του ουρανού και η επάνοδος αυτού εις το ίδιον σημείον γίνεται εις μίαν ημέραν.

Αλλά ο κυριότερος λόγος δια τον οποίον δεν την ωνόμασε πρώτην, είναι απόρρητος και μυστικός. Δηλαδή ο Θεός ο κατασκευάσας την φύσιν του χρόνου, επέβαλεν εις αυτόν μέτρα και όρια τα διαστήματα των ημερών."... 

Και συνεχίζει ο Μέγας Πατέρας της Εκκλησίας μας δια μακρών και λέει πιο κάτω.... 

"Δια τούτο και την αρχήν του χρόνου δεν την ωνόμασεν ημέραν πρώτην, αλλά μιαν , ίνα και εκ της ονομασίας αυτής να έχει συγγένειαν προς την αιωνιότητα. Διότι η ημέρα αυτή , ως μοναδική και μη έχουσα σχέσιν προς άλλο τι, πρεπόντως και καταλλήλως."

(Μέγας Βασίλειος, Εις τήν Εξαήμερον)


- Ανδρεας Μανδαλας Θεωρίες περί ανέμων και υδάτων χωρίς να δίνουμε απάντηση κάνουν όσοι δεν γνωρίζουν αυτά που φανερά λέει ο Θεός καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία. που ο κάθε ξερόλας δεν μπορεί να καταλάβει ενώ το διαβάζει δεν λέει από που ξεκινά επιτέλους αυτή η ημέρα αυτό θυμίζει ηλίθιο, εγώ σας έδωσα την απάντησή μου πιό πάνω στο ερώτημα μου, γιατί ξεκινά από το ἑσπέρα και όχι από πρωΐ;


«Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα, 

ἡ μία τῶν σαββάτων»

- Kyprianos Christodoulides 

«Αλλά ο κυριότερος λόγος δια τον οποίον δεν την ωνόμασε πρώτην, είναι απόρρητος και μυστικός». (Μέγας Βασίλειος)


«Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα, 

ἡ μία τῶν σαββάτων, 

ἡ βασιλὶς καὶ κυρία, 

ἑορτῶν ἑορτή, 

καὶ πανήγυρίς ἐστι πανηγύρεων,

ἐν ᾗ εὐλογοῦμεν, Χριστὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.»


Αυτό από έναν ηλίθιο, πρός αγραμμάτους ή ολιγομαθείς, που θέτουν ερωτήματα από τη θέση της παγγνωσίας τους.


- Ανδρεας Μανδαλας ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. όλα μέσα σε αυτήν την δημιουργία έχουν αρχή και τέλος και οι μέρες που γράφη τι έκανε σε κάθε μία γιαυτό την λέμε εξαήμερο γενικώς όλη η υλική κτίσης ο χρόνος κ.τ.λ. Βρίσκονται Μέσα Στην Μία και Αιώνια Ατελεύτητη Του Θεού.

Πιστεύω αυτά που γράφει ο Θεός αρχή της πρώτης μέρας είναι το σκότος και συνέχεια για την ολοκλήρωσή της είναι το φως, όποιος νομίζει το αντίθετο να το πεί χωρίς υπεκφυγές και διάφορες σοφιστείες που δεν απαντούν??? αφού δεν σας αρέσει που την λέω πρώτη πάρτε θέση στο Μία τι απάντηση δίνετε;;;


- Kyprianos Christodoulides 

 «Ὀνομάζει δὲ τὴν Κυριακὴν ταύτην ἡμέραν τοῦ Πάσχα καὶ μίαν τῶν Σαββάτων· διότι τὸ Μίαν ἐδῶ Πρώτην δηλοῖ, καθὼς καὶ ἐν τῇ Γενέσει οὕτως ὀνομάζεται· «Καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωῒ ἡμέρα μία» (Γεν. α΄ 5). Διατὶ δὲ μία αὕτη ὠνομάσθη καὶ οὐχὶ πρώτη; Διότι αὐτὴ ἡ ἡμέρα, ἡ Κυριακὴ δηλαδή, τώρα μὲν εἶναι τύπος τοῦ μέλλοντος αἰῶνος· τότε δὲ ἔχει νὰ εἶναι αὐτὸς ἐκεῖνος ὁ ὄγδοος αἰών, ὁ ἀνέσπερον καὶ ἀδιάδοχον ἔχων τὸ φῶς, καὶ μία ἡμέρα ἀτελεύτητος ὤν· ὅθεν ὁ μέγας Βασίλειος ἀπορήσας διατὶ ὠνόμασε αὐτὴν ὁ Μωϋσῆς μίαν καὶ οὐχὶ πρώτην, λέγει: «Ἵν’ οὖν πρὸς τὴν μέλλουσαν ζωὴν τὴν ἔννοιαν ἡμῶν ἀπαγάγῃ, μίαν ὠνόμασε τοῦ αἰῶνος τὴν εἰκόνα, τὴν ἀπαρχὴν τῶν ἡμερῶν, τὴν ὁμήλικα τοῦ φωτός, τὴν ἁγίαν Κυριακήν, τὴν τῇ ἀναστάσει τοῦ Κυρίου τετιμημένην»· λέγει δὲ συμφώνως καὶ ὁ Θεσσαλονίκης θεῖος Γρηγόριος· «Ἡ Κυριακὴ τῶν ἡμερῶν οὐκ ὀγδόη μόνον ἐστὶν ἀπὸ τῶν πρὸ αὐτῆς ἀριθμουμένη, ἀλλὰ καὶ τῶν μετ’ αὐτὴν ἐστὶ πρώτη, ὡς εἶναι ταύτην αὐτὴν ἐκείνην ἐκ περιτροπῆς τὴν καινὴν καὶ πρώτην ἁπασῶν ἡμέραν, ἣν ἡμεῖς μὲν Κυριακὴν καλοῦμεν, ὁ δὲ Μωϋσῆς οὐ πρώτην, ἀλλὰ μίαν προσηγόρευσεν, ὡς τῶν ἄλλων ὑπεξῃρημένην καὶ προοίμιον οὖσαν τῆς τοῦ μέλλοντος αἰῶνος μιᾶς καὶ ἀνεσπέρου ἡμέρας» (Λόγος εἰς τὴν Καινὴν Κυριακήν).


- Κωνσταντίνος Στρατής Διαχειριστής ομάδας Κάνω σύσταση προς όλους τους συμμετέχοντας στη συζήτηση να μη μεταχειρίζονται προσβλητικές και ανοίκιες εκφράσεις σε μια υψηλού Θεολογικού περιεχομένου συζήτηση, ειδικά μάλιστα οταν υπάρχει στη συζήτηση αυτή και η γνώμη ένός μεγάλου Πατέρα της Εκκλησιας μας που μεταφέρω αυτούσια σε μετάφραση από τις ομιλίες του πάνω στην εξαήμερο. Ο Μέγας Πατήρ δίνει απαντήσεις σε όλα. Το βιβλίο για την εξαήμερο στοιχίζει μόνον 4 ευρώ και μπορείτε να το προμηθευτείτε από το βιβλιοπωλείο ΠΟΛΙΤΕΙΑ, από εκεί το προμηθεύτηκα και εγώ.

Ο Μέγας Πατήρ Βασίλειος εξηγεί ακριβώς, ξεκάθαρα, και χωρίς αμφισβήτηση γιατί ο Θεός την ονόμασε ημέρα Μία και όχι Πρώτη.


- Kyprianos Christodoulides Αν, κύριε Μανδαλά, νομίζεις ότι αυτά που γράφουμε, εγώ καί άλλοι, είναι «υπεκφυγές καί διάφορες σοφιστείες, που δέν απαντούν», τότε καλύτερα είναι νά μήν ρωτάς καί ζητάς από άλλους νά σού απαντήσουν. Εσύ έχεις αδιαπραγμάτευτη γνώμη, γράψε την καί μή ζητάς από άλλους νά σχολιάσουν τά γραφόμενά σου.


- Kyprianos Christodoulides Προηγείται η ποίηση τού ουρανού καί ακολουθεί η γή. «1 ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν». Προτάσσεται ο ουρανός τής γής, η οποία ήταν αόρατος καί ακατασκεύαστος καί σκότος υπεράνω τής αβύσσου ( «2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου»,). Τά ιερά βιβλία τών πατέρων τής Εκκλησίας ερμηνεύουν καί λένε ότι ο ουρανός σημαίνει τό πνεύμα καί η γή τό υλικό μέρος, εκ τού οποίου καταγόμαστε (ότι χούς εσμέν) οι άνθρωποι.Τό πνεύμα δέν είναι ύλη. Ή καλύτερα, είναι ύλη αλλά μή υποκειμένη στό δικό μας αισθητό κόσμο, τόν κόσμο τών αισθήσεων. Η καθαρότητα τής καρδίας διανοίγει τούς οφθαλμούς τής ψυχής καί τότε - πνευματοφόρος ούσα η ψυχή - ο άνθρωπος βλέπει, ακούει, αισθάνεται καί νοεί. Μέ τήν έννοια τού διακρίνειν καί διαχωρίζειν τό πρό εωσφόρου Φώς (« ἐκ γαστρὸς πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε. 4 ὤμοσε Κύριος καὶ οὐ μεταμεληθήσεται» Ψ. 109) από τό εωσφορικό (φωτοειδές) πνεύμα τής πλάνης τού εκπεσόντος εωσφορικού τάγματος τών αγγέλων. Δηλαδή, τού μετασχηματισμένου σέ "φώς", φεύ, τού σκότους.


- Ανδρεας Μανδαλας Επειδή μας έχει συμβουλέψει ο Ιωάννης στην Α. Επιστολή του κεφ,Δ(4)

1 Ἀγαπητοί, μὴ παντὶ πνεύματι πιστεύετε, ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν, ὅτι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τὸν κόσμον. Γιαυτό βάζω ερωτήσεις που μου έχουν δοθεί οι απαντήσεις, ώστε να μπορώ να δω τον κάθε ψευδοπροφήτη, αυτό που έχω μάθει όταν έγινα ζεστός Χριστιανός είναι το ναι να είναι ναι και το ου να είναι ου το περισσόν είναι εκ του πονηρού... Στην ερώτηση μου γιατί γράφει στην περιγραφή της πρώτης μέρας γιατί ξεκινά από το ἑσπέρα και όχι από πρωΐ; η απάντηση που έλαβα είναι από πνεύμα υλικό η πρώτη μέρα δεν λέγετε πρώτη αλλά μία, αν κάποιος λογικός το θεωρεί αυτό απάντηση στο ερώτημα μου θυμίζω όχι εγώ αλλά ο Λόγος του Θεού λέει το ναι μας να είναι ναι και το ου να είναι ου, δηλ. η δίνουμε απάντηση ή αν δεν έχουμε να μην γράφουμε πράγματα άσχετα με την ερώτηση χάριν να εντυπωσιάσουμε τους άλλους.....


- Kyprianos Christodoulides Κύριε Μανταλά,

Η απάντηση που σού δόθηκε δέν είναι από πνεύμα υλικό, καθώς κακώς κατάλαβες. Είναι απάντηση μέσα από τίς γραφές πατέρων τίς Εκκλησίας, τούς οποίους τιμά ως φορείς Πνεύματος αγίου καί ζωοποιού, τό οποίο μάς οδηγεί εις πάσαν τήν αλήθεια. Η δική σου όμως στάση, θυμίζει, μέ τά ερωτήματα πού θέτεις, αυτό ακριβώς που έκανε ένας νομικός, όταν θέλησε νά ανοίξει συζήτηση μέ τόν Κύριο κατά τά δικά σου πρότυπα : Νά ερωτάς είτε γιά νά δεχθείς τήν επιβράβευση άλλων ή γιά νά πείς τόν συνομιλητή σου ότι είναι ηλίθιος.


Όπως λοιπόν συνέβη μέ τόν νομικό, τόν ένθερμο θεματοφύλακα καί γνώστη τού Νόμου, έτσι κι εσύ ο «ζεστός χριστιανός»:


25 Καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· Διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; 26 ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτόν· Ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; 27 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν· 28 εἶπε δὲ αὐτῷ· Ὀρθῶς ἀπεκρίθης· τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ (Λκ.ι΄)


Εδώ, έχουμε τήν ανάλογη δική σου ερώτηση :

« Γιατί η ημέρα αρχίζει από τό σκοτάδι καί όχι από τό πρωί ;» Αυτό καταλαβαίνεις ! Όχι όμως ότι αυτά που είπε ο άγιος Θεός έγιναν κατά τήν διάρκεια τής πρωΐας μέχρι τό εσπέρας. Βλέπε στίχοι 1 έως 5 καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. Μετά τό «ἐκάλεσε νύκτα» ακολουθεί τελεία, έπεται δε, μετά τήν τελεία, τό «καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία». Η δεύτερη ημέρα τής δημιουργίας είναι συνέχεια τής πρωΐας τής προηγουμένης (πρώτη ή μία). Τό ίδιο καί οι επόμενες, μέχρι τήν εβδόμη, τήν οποία τελειώνει η ατελεύτητος ογδόη, όπου εκεί, κατά τόν ιερό Ευαγγελιστή Ιωάννη, συγγραφέα τής Αποκαλύψεως, διαβάζουμε : «1 Καὶ εἶδον οὐρανὸν καινὸν καὶ γῆν καινήν· ὁ γὰρ πρῶτος οὐρανὸς καὶ ἡ πρώτη γῆ ἀπῆλθον, καὶ ἡ θάλασσα οὐκ ἔστιν ἔτι.( ... ) 23 καὶ ἡ πόλις οὐ χρείαν ἔχει τοῦ ἡλίου οὐδὲ τῆς σελήνης ἵνα φαίνωσιν αὐτῇ· ἡ γὰρ δόξα τοῦ Θεοῦ ἐφώτισεν αὐτήν, καὶ ὁ λύχνος αὐτῆς τὸ ἀρνίον … 27 καὶ οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς αὐτὴν πᾶν κοινὸν καὶ ὁ ποιῶν βδέλυγμα καὶ ψεῦδος, εἰ μὴ οἱ γεγραμμένοι ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου.» (Απ. κβ΄) 

« 5 καὶ νὺξ οὐκ ἔσται ἔτι, καὶ οὐ χρεία λύχνου καὶ φωτὸς ἡλίου, ὅτι Κύριος ὁ Θεὸς φωτιεῖ αὐτούς, καὶ βασιλεύσουσιν εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.» (Απ. κγ΄).


Αυτά, γιά νά τά καταλάβεις, πρέπει νά έχει πάψει η ταραχή τού βρασμού - έγραψες ότι είσαι ζεστός ! Όσο παρατείνεται ο βρασμός τό νερό εξαντλείται καί τό σκεύος καίγεται καί λειώνει.


Στήν συνέχεια, ακολουθείς πάλι τό παράδειγμα τού νομικού «29 ὁ δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαυτὸν εἶπε πρὸς τὸν Ἰησοῦν· Καὶ τίς ἐστί μου πλησίον; 30 ὑπολαβὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν·» καί τά εξής. Εσύ αντιδράς, όπως βεβαίως θά αντέδρασε ο νομικός, αλλά ο ιερός Ευαγγελιστής Λουκάς δέν μάς λέει πώς αντέδρασε. Πιθανολογώ, κάπως ανάλογα μέ τό δικό σου τρόπο : « Θεωρίες περί ανέμων και υδάτων χωρίς να δίνουμε απάντηση κάνουν όσοι δεν γνωρίζουν αυτά που φανερά λέει ο Θεός καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία. που ο κάθε ξερόλας δεν μπορεί να καταλάβει ενώ το διαβάζει δεν λέει από που ξεκινά επιτέλους αυτή η ημέρα αυτό θυμίζει ηλίθιο». Καί συμφωνώ ! Όποιος δέν καταλαβαίνει τό  "όλα", ότι οι : "στίχοι 1 έως 5 • καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα • γίνονται από πρωΐας μέχρι εσπέρας, πρέπει νά είναι, μάλλον, ξερόλας καί ηλίθιος," είναι όπως ακριβώς (δέν) γράφεις. Ο άγιος Θεός - παναγία Τριάς, δέν εποίησε τό σκότος, τό οποίο είναι υλικό σκότος, όπως ολάκερη η κτιστή Δημιουργία ! Καί τούτο διότι : 

"35 ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ παρελεύσονται, οἱ δὲ λόγοι μου οὐ μὴ παρέλθωσι." (Μτ. κδ').

Μέ άλλες λέξεις, τό σκότος σημαίνει τίποτα, τό όντως "εκ τού μή όντος", τό καταδικασμένο στό πύρ τό αιώνιο, τό ητοιμασμένον τώ διαβόλω καί τοίς αγγέλοις αυτού. Αυτό, όμως, δέν είναι τό όλως Όλον. Είναι γιά όποιους καί όποιον, επιβουλεύεται τόν θρόνο τού καθ' ημάς Θεού : 

1. "29 τῷ γὰρ ἔχοντι παντὶ δοθήσεται καὶ περισσευθήσεται, ἀπὸ δὲ τοῦ μὴ ἔχοντος καὶ ὃ ἔχει ἀρθήσεται ἀπ᾿ αὐτοῦ. 30 καὶ τὸν ἀχρεῖον δοῦλον ἐκβάλετε εἰς τὸ σκότος τὸ ἐξώτερον· ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμὸς καὶ ὁ βρυγμὸς τῶν ὀδόντων". (Μτ. κε')

2. "41 Τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπ' ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ·" (Μτ. κε')

3. "10 καὶ ὁ διάβολος ὁ πλανῶν αὐτοὺς ἐβλήθη εἰς τὴν λίμνην τοῦ πυρὸς καὶ τοῦ θείου, ὅπου καὶ τὸ θηρίον καὶ ὁ ψευδοπροφήτης, καὶ βασανισθήσονται ἡμέρας καὶ νυκτὸς εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων." (Απ. κ')


Αθήνα, 6 Νοέμβριος, 2023

(Δημοσιεύθηκε αποσπασματικά άνευ σχολίων τόν Δεκέμβριο 2017)

https://kyprianoscy2.blogspot.com/2017/12/blog-post.html?m=1

Δεν υπάρχουν σχόλια: