Οικουμενισμός σημαίνει σιωνισμός και τούτο, "ιουδαιοχριστιανισμός"
Οικουμενιστής επίσκοπος σημαίνει σιωνιστής επίσκοπος, είτε συνειδητός είτε ακούσιος, ακριβώς λόγω άγνοιας αυτού που σύντομα περιγράφει ο αγ. Ιωάννης Δαμασκηνός - αν πρόκειται περί ακούσιων σιωνιστών επισκόπων - και αρκετοί άλλοι πατέρες της Εκκλησίας (*). Άγνοια νόμου δεν συγχωρείται και είναι απαράδεκτο να έχει άγνοια αυτού του πνευματικού νόμου ο επίσκοπος : Να μη γνωρίζει τι σημαίνει σιωνισμός.
Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι άλλο τίποτα από αυτό που λεγόταν, λέγεται και θα εξακολουθήσει να λέγεται : ιουδαιοχριστιανισμός.
Οι ομοιότητες, διότι περί αυτού πρόκειται, παίζουν καθοριστικό ρόλο. Όλα από κάπου αρχίζουν και πάντα, σε ένα σημείο, διαφέρουν ριζικά, αλλάζουν. Έρχονται μάλιστα σε ρήξη. Οι ομοιότητες είναι απλά ένα επιφαινόμενο, ενίοτε δυσδιάκριτο, όταν μάλιστα γίνεται παράχρηση λέξεων όπως αγάπη, ελευθερία, ή καλούνται να συνδράμουν και κάποιες αρετές.
Ο άνθρωπος καθώς φορεί την εικόνα του χοϊκού, καλείται να φορέσει και την εικόνα την επουράνιο. Οι σιωνιστές αυτό δεν το επιτυγχάνουν, ο ιουδαιοχριστιανισμός το αποκελείει, αρκούμενος σε αυτό που του προσφέρεται, που έχει στα χέρια του, που ελέγχει απόλυτα. Στην εικόνα και την εικονική πραγματικότητα, δηλαδή την κακοποίηση - διαστροφή της πραγματικότητας, βαθύτερα δε της αλήθειας. Η χοϊκή εικόνα σήμερα μας κατακλύζει, πράγμα που εμφαίνεται στην απουσία του Παρακλήτου, άρα και την αδυναμία του "φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου".
οθ. Εἰκών τοῦ χοϊκοῦ αἱ γενικαί κακίαι ὑπάρχουσιν· οἷον, ἀφροσύνη, δειλία, ἀκολασία, ἀδικία. Εἰκών δέ τοῦ ἐπουρανίου, αἱ γενικαί ἀρεταί, οἷον, φρόνησις, ἀνδρεία, σωφροσύνη, δικαιοσύνη. Ἀλλά (καὶ) καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου.
(Μαξίμου Ομολογητού, Περί αγάπης, εκατοντάς δευτέρα)
(*) Εν συντομία, ο άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός σημειώνει ότι, έγραψε όσα αξιώθηκε με τη χάρη του αγίου Πνεύματος να γνωρίσει (ἔδοξεν γὰρ τῷ ἁγίῳ Πνεύματι καὶ ἡμῖν). Περισσότερα, ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ, σχόλιο που δεν δημοσιεύθηκε.
16 σχόλια:
Αγαπητε κ.ΚΧ,
Λέγεται ότι άλλο η αποτείχιση και άλλο το σχίσμα.
Ποία η διαφορα ;;
Αποτείχιση λέγεται όταν το σώμα της Εκκλησίας, λαός και κλήρος, απομακρύνεται από αιρετικά κηρύσσοντα κληρικό, συνήθως επίσκοπο ή άλλο υψηλόβαθμο της Ιεροσύνης, μη αποκλειομένων και αυτών των Μοναχών. Σκοπό έχει να αναδειχθεί μια επικίνδυνη και νεωτερίζουσα διδασκαλία.
Σχίσμα λέγεται όταν επικρατήσει μια κακόδοξη - κατά παράβαση των θείων Δογμάτων διδασκαλία, εφόσον, βέβαια η προηγηθείσα αποτείχιση των πιστών δεν παίρνει σάρκα και οστά με Σύνοδο Οικουμενική.
H μονή Εσφιγμένου ηγ.Μεθόδιος έχει κάνει αποτείχιση,το ίδιο και οι παλαιοημερολογίτες
της Ελλάδος.Το δε Φανάρι έχει κάνει σχίσμα.
Σωστά τα λεω ;;
Σχεδόν. Το σχίσμα του Φαναρίου (οικουμενικός και οι συν αυτώ) δεν είναι σχίσμα αλλά κατεγνωσμένη αίρεση, αφού συμπροσεύχεται και συλλειτουργεί με αιρετικούς. Βλέπεις όμως άλλα γράφει η Θεολογία και έτερα η Διπλωματία. Οι Τούρκοι ανέχονταν τη Θρησκεία μας - ακολουθούσαν άλλου είδους εξισλαμισμό - τούτοι εδώ όμως, οι Δυτικοί, έχουν ρίξει τα προσχήματα. Μας θέλουν ουνίτες παπικού ή αγγλικανικού στιλ. Είναι, όπως αντιλαμβάνεσαι, το δόγμα "ανήκομεν εις την Δύσιν", θρησκευτικά και πολιτικά. Η αλήθεια βλάπτει την υγεία, όπως το τσιγάρο, που κάνει κακό και σε μας και στους άλλους. Η Τράπεζα της Δυτικής ολιγαρχίας κάνει καλό σε όλους. Όποιος τολμά, ας πάει κόντρα.
Κυρία η δεσποινίς Μπέλλου,
Μην ασχολείστε πλέον με αυτό το ζήτημα. Υπάρχουν δυο επιλογές : Αυτή που είχατε κάποτε με τους πριν από εσάς και έχετε δεσμούς αίματος μαζί τους, επειδή σας έφεραν στον κόσμο. Έχετε όμως και αυτή που σας πρόσφεραν βάζοντας τις 13 μέρες. Που όμως δεν χάθηκαν, γιατί η γη δεν σταμάτησε ποτέ να περιφέρεται γύρω από τον ήλιο. Τα χιλιοστά των χιλιοστών του δευτερολέπτου που πρόσθεσαν οι παπικοί αστρονόμοι είναι Μαθηματική απώλεια, δηλαδή αριθμών, και όχι πραγματική απώλεια ημερών.
Τα ανωτέρω αφορούν στην ακριβή ώρα - λεπτά, δευτερόλεπτα, χιλιοστά του δευτερολέπτου - της Αναστάσεως του Κυρίου.
Αν η κα. ή δεσποινίς Μπέλλου θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου, μπορεί να το κάνει με ημέηλ.
Η κα. ή δεσποινίς Ερατώ Μπέλλου ζητά επίμονα να δημοσιεύσω την απάντηση σε σχόλιο-ερώτημα που μου θέτει. Η απάντηση συνάγεται από αυτά που μέχρι τώρα έχω γράψει. Για να είμαι σαφέστερος, στο φαινομενικά απλό ερώτημα, παραθέτω το ερώτημα και την, επί του ερωτήματος, απάντηση.
Το ερώτημα :
Aγαπητέ κε ΚΧ,
Επαναλαμβάνω το ερώτημα, και παρακαλώ δημοσιεύστε το μαζί με την απάντηση, έχει ως εξής : Θα είναι ληστρική η μελλοντική εκείνη Οικουμενική Σύνοδος που θα προσδιορίσει επισήμως την ημέρα, το μήνα, το έτος της Αναστάσεως του Χριστού, ημέρα δε της εβδομάδος Κυριακή ;
Και η απάντηση :
Το ζήτημα αυτό έχει λυθεί, όχι όμως με την ακρίβεια ώρας, λεπτών, δευτερολέπτων και χιλιοστών του δευτερολέπτου. Η Κυριακή ημέρα δεν υπήρχε προ αυτής της λύσεως, που σχετίζεται άμεσα με την Ανάσταση του Κυρίου. Να συζητάμε για θέματα τελειωμένα δεν υπάρχει κανένας λόγος. Όσο για την προσθήκη των 13 ημερών, ήταν πρόταση της θρησκευτικοπολιτικής ραδιουργίας, όταν αποφασίστηκε η δημιουργία της Κοινωνίας των Εθνών, που συνεχίζεται σήμερα με τη νέα παγκόσμια τάξη, την παγκόσμια διακυβέρνηση, από τον όμιλο των τραπεζών της μιας Τράπεζας και του in god we trust. Οι συμβαλλόμενοι (δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά) οφείλουν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους (είναι τα δάνεια) και να σέβονται έκαστος την υπογραφή του. Πρωτεύει λοιπόν ο σεβασμός προς τον Μαμμωνά. Οποιοσδήποτε άλλης φύσεως και αναφοράς σεβασμός έχει να κάνει με "προσωπικές απόψεις" και όχι με την γενικότητα της κατάθεσης (statement) "σεβασμός στον Μαμμωνά". Σημειωτέον, οι "προσωπικές απόψεις" είναι ενδεικτικές φανατισμού, ρατσισμού, εθνοφυλετισμού κλπ.
Τώρα, έχουμε και τούτο, ότι γεννάται το ζήτημα νέας Συνόδου - την ονομάζουν αγία και πανορθόδοξη, το οικουμενική παραλείπεται - η οποία, ευθύς θέτει το ερώτημα : Τι είδους αγία και τι λογής πανορθόδοξη θα είναι αυτή η σύνοδος, γνωστού όντως ότι όλα τα ορθόδοξα πατριαρχεία κατέχονται από υποταγμένους στην διπλωματία, δηλαδή στο σιωνισμό, ιεράρχες. Κανείς από αυτούς δεν τολμά να το πει. Όλοι αρκούνται μόνο σε λεκτικές αναφορές, χωρίς αυτές να συνοδεύονται με την οφειλόμενη και συνεπαγόμενη στάση, την οποία καλούνται να ακολουθήσουν. Τα λόγια τους καλά, τα έργα τους άσχημα. Άρα, οι προδιαγραφές ληστρικής συνόδου έχουν ήδη τεθεί. Περισσότερα δεν χρειάζονται.
Υστερόγραφο
Αν κάποιος επιμένει και υποστηρίζει ότι "επίσημα από την Εκκλησία δεν έχει προσδιοριστεί η ημέρα, ο μήνας και το έτος της Αναστάσεως", έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την ισχυρογνωμοσύνη του και παράλληλα την πλήρη άγνοια που έχει επί του ζητήματος. Τα Θρησκευτικά δεν είναι Μαθηματικά, ούτε Αστρονομία.
Αναδημοσίευση από ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ, σχόλιο που δημοσιεύθηκε και σχόλιο που δεν δημοσιεύθηκε
Ανώνυμος είπε :
Κάποιοι “αποτειχισμένοι” αδελφοί μας είναι αξιέπαινοι για τον υπέρ Πίστεως ζήλο τους, αλλά χωλαίνουν ως προς τους τρόπους και τη συμπεριφορά τους. Ενώ προτάσσουν σοβαρή επιχειρηματολογία και Πατερική τεκμηρίωση, και δικαίως αγανακτούν με τα οικουμενιστικά έκτροπα πολλών εκκλησιαστικών ταγών, χάνουν το δίκαιό τους με το πεζοδρομιακό ύφος και τα υβρεολόγιά τους. Αναφέρομαι προπάντων σε κάποιους υπερζηλωτές λαϊκούς αποτειχισμένους, οι οποίοι συναγωνίζονται κάποιους Παλαιοημερολογίτες σε φανατισμό και αλαζονεία. Θα προσέδιδαν ιερότητα, και ως εκ τούτου κύρος και βαρύτητα στον αγώνα τους, αν εγκατέλειπαν τους θορύβους και τις υπερβολές και ασκούνταν στη μετριοπάθεια και την ταπείνωση.
Είχα υποβάλει προ καιρού εύλογο ερώτημα σε ιστολόγιο, που υποστηρίζει την Αποτείχιση και προτρέπει τους αναγνώστες του σ' αυτή, τι δέον γενέσθαι για τους Ορθοδόξους Έλληνες της Διασποράς, που θέλουν τα εκκλησιάζονται και να συμμετέχουν στα Μυστήρια της Εκκλησίας. Μήπως θα πρέπει να παίρνουν κάθε λίγο και λιγάκι το αεροπλάνο και να έρχονται στην Ελλάδα και να βρίσκουν τον αποτειχισμένο π. Ευθύμιο Τρικαμηνά όποτε είναι να εξομολογηθούν και να μεταλάβουν ή να συμμετάσχουν σε άλλο μυστήριο της Εκκλησίας; Το ερώτημά μου ποτέ δεν δημοσιεύτηκε στο συγκεκριμένο ιστολόγιο. Η αδυναμία των “αποτειχισμένων” αδελφών μας να δημοσιεύσουν και να δώσουν απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα καταδεικνύει πόσο δίκαιο έχουν οι Νικόλαος Σωτηρόπουλος και Χρήστος Λιβανός, ότι οι “αποτειχισμένοι” αδελφοί μας παρερμηνεύουν τον ΙΕ' Κανόνα και ότι αυτός ισχύει για κληρικούς και όχι λαϊκούς. Διότι δεν μπορεί να αποτειχίζονται οι λαϊκοί πριν από τους κληρικούς και να μένουν δίχως πνευματικό πατέρα και επομένως αλειτούργητοι, ανεξομολόγητοι, ακοινώνητοι κ.λπ. Χαίρει και επιχαίρει ο Διάβολος με τέτοιους χριστιανούς
Επώνυμος αδημοσίευτος :
Προς άρση παρεξηγήσεων και ενδεχόμενη μη δημοσίευση, ο νοών νοείτω, το σχόλιο αφορά στον ανώνυμο, 2 Μαΐου 2015 - 3:49 μ.μ.
Αυτά που συμβαίνουν στη διασπορά των Ορθοδόξων, δεν μπορούν να ισχύουν και στις χώρες τους, όπου κατά το Σύνταγμα επικρατεί το Δόγμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ανατολής. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η υπερόριος Εκκλησία όφειλαν να επιλυθούν και τρόπος θα υπήρχε αν δεν είχαμε γίνει χίλια κομμάτια. Ας όψονται οι υπεύθυνοι, τους οποίους δεν κατονόμασε ο κ. Λιβανός, αν και τους γνωρίζει.
Παρεμπιπτόντως, ο ΙΕ΄ Κανών της Πτωτοδευτέρας αφορά στο σώμα της Εκκλησίας, λαό και κλήρο. Δεν είναι ιδιοκτησία του κάθε επισκόπου η Εκκλησία και το σώμα αυτής. Λαός και Κλήρος ανεξάρτητα του βαθμού ιεροσύνης των τελευταίων, έχουν ρόλο, όταν με γνώση και νούν εν Κυρίω - γνώση και επίγνωση - καταθέτουν το δικό τους λόγο στον συνήθως νεοτερικό αντίλογο καινοτόμων και εκσυγχρονιστών στα θρησκευτικά μας θέματα.
Και μια ακόμη προσθήκη εδώ, γι΄ αυτό που γράφει ο ανώνυμος : " ... δεν μπορεί να αποτειχίζονται οι λαϊκοί πριν από τους κληρικούς και να μένουν δίχως πνευματικό πατέρα και επομένως αλειτούργητοι, ανεξομολόγητοι, ακοινώνητοι κλπ. Χαίρει και επιχαίρει ο Διάβολος με τέτοιους χριστιανούς."
Αν μείνουν οι κληρικοί χωρίς ποίμνιο - σημ. και δεν βρεθεί, που θα βρεθεί, κάποιος να τους δώσει χρήματα για να πάνε στην εκκλησία, όπως γίνεται με τους λαθρομετανάστες που κατακλύζουν την Ευρώπη - δεν μπορούν να τελέσουν Θ. Λειτουργία. Χίλιες φορές προτιμότερο να μείνεις χωρίς πνευματικό πατέρα, αλειτούργητος, ανεξομολόγητος, ακοινώνητος, παρά να σε διακονεί ένας μπόσικος γλυκανάλατος του "μείνε στην εκκλησία του ένας θεός για όλους με διαφορετικές λατρευτικές εκφράσεις". Τότε είναι που χαίρει και επιχαίρει ο διάβολος. Όποιος μπαίνει στην Εκκλησία και δεν βγαίνει μικρός και ελάχιστος και ασήμαντος θεολόγος - πρόσφορη άλλη λέξη δεν έχω - είναι προτιμότερο να κάθεται στο σπίτι του. Η εκκλησία αυτή είναι άχρηστη.
Και μια υπενθύμιση από Wikipedia εφόσον μερικοί εξακολουθούν να με προκαλούν
Ο Πασχάλιος Κανόνας, λοιπόν, όριζε το Πάσχα να τελείται κάθε χρόνο (α) την πρώτη Κυριακή, (β) μετά την πρώτη πανσέληνο, (γ) που έπεται της Εαρινής Ισημερίας. Επειδή, όμως, το Νομικό ή εβραϊκό Φάσκα τελείται όταν πληρούνται οι δύο τελευταίοι όροι, για να αποφευχθεί ο συνεορτασμός στην περίπτωση που πληρείται και ο πρώτος όρος, υπάρχει και ένας τέταρτος όρος ο οποίος ορίζει ότι (δ) όταν η εαρινή ισημερία και η επόμενη πανσέληνος συμπέσουν την ίδια ημέρα και είναι ημέρα Κυριακή, το Χριστιανικό Πάσχα μετατίθεται για την επόμενη Κυριακή ... .
... κατά το Ιουλιανό Ημερολόγιο, το τροπικό έτος έχει διάρκεια 365,25 ημερών
... κατά το Γρηγοριανό Ημερολόγιο, το τροπικό έτος έχει διάρκεια 365,2425
- Σημείωση κχ : Τι λέει αυτό ; Ότι με το Ιουλιανό ο χρόνος έχει 365 εικοσιτετράωρα και 25 εκατοστά της ώρας. Με το Γρηγοριανό ο χρόνος έχει 365 εικοσιτετράωρα και 2.425 δεκάκις χιλιοστά της ώρας.
- Σχετικά με την εαρινή ισημερία :
Αν και δεν είχε θεσπιστεί η 21η Μαρτίου ως σταθερή ημερομηνία της εαρινής Ισημερίας, από την Α' Οικουμενική Σύνοδο, είναι γεγονός, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία παραδέχεται ως ημερομηνία εαρινής ισημερίας με το Ιουλιανό Ημερολόγιο την 21η Μαρτίου.
- Οι λόγοι :
Ο λόγος, που καθιερώθηκε σταθερή η ημερομηνία της εαρινής ισημερίας ήταν πρακτικός, καθώς αν δεν συνέβαινε αυτό, τότε ο εορτασμός του Πάσχα θα εξαρτιόταν από αστρονομικές παρατηρήσεις, οι οποίες μπορεί:
α) να ήταν δύσκολο να διεξαχθούν κάθε χρόνο,
β) να περιέχουν σφάλμα
γ) να ποικίλλουν από τόπο σε τόπο
δ) να ποικίλουν από χρόνο σε χρόνο
ε) να γνωρίζουμε την ημερομηνία του Πάσχα πολλές ημέρες πριν συμβεί αυτό, έτσι ώστε να είναι συνεπής η Εκκλησία με όλες τις ημερομηνίες, που την ενδιαφέρουν ... .
Με το Πασχάλιο, που καθιέρωσε η Α' Οικουμενική Σύνοδος, η Ισημερία προσδιορίστηκε ημερολογιακά και όχι αστρονομικά. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η "Ημερολογιακή Ισημερία" αποσυνδέθηκε από την (πραγματική) αστρονομική Ισημερία. Με άλλα λόγια, η Ισημερία έπαψε να είναι κινητή. Καθιερώθηκε ως ακίνητη, πάντα στις 21 Μαρτίου.
- Σημείωση κχ. Αν κάποιοι μας κατηγορούν ότι είμαστε ασυνεπείς ως προς την Αστρονομία, θα του απαντούσα ότι, επίσης, είμαστε ασυνεπείς και ως προς την Φυσιολογία :
3. Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα.
5. Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρα κατὰ τὰς Γραφάς.
Τέλος, υπάρχει και αυτό :
9. Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.
Η καινοτομία του 1924 δίχασε την Εκκλησία, γιατί έτσι το ήθελε η διπλωματία.
Η χρονολόγηση από τη γέννηση του Χριστού προτάθηκε από τον Σκύθη μοναχό και εκκλησιαστικό συγγραφέα Διονύσιο τον Μικρό (532 μ.Χ.), ηγούμενο μοναστηριού στη Ρώμη, κατά τον 6ο μ.Χ. αιώνα. Μέχρι τότε, η χρονολόγηση γινόταν, είτε με αφετηρία την Κτίση της Ρώμης είτε "από Διοκλητιανού", δηλαδή με αφετηρία την (υποτιθέμενη) 29η Αυγούστου του 284 μ.Χ., ημερομηνία κατά την οποίαν ο Διοκλητιανός ανακηρύχτηκε αυτοκράτορας. Αφού, λοιπόν, δημιουργήθηκε η χρονολόγηση με αφετηρία τη γέννηση του Χριστού, οι μετέπειτα προσπάθειες των σοφών επικεντρώθηκαν στον ακριβή προσδιορισμό της ημερομηνίας της.
Πότε όμως γεννήθηκε ο Χριστός ;
Βλέπε http://oodegr.co/oode/istoria/xronologiseis/dionisios1.htm
Την Εκκλησία ποτέ δεν απασχόλησε η ακριβής ημερομηνία Γέννησης και Ανάστασης του Κυρίου. Ο λόγος που αναγκάστηκε να προσδιορίσει την ημέρα του Πάσχα, την Κυριακή ημέρα, ήταν, αφ΄ ενός, να μην συνεορτάζουν οι Χριστιανοί μετά Ιουδαίων και, αφ΄ ετέρου, να έχουν κοινό συνεορτασμό μεταξύ τους οι Χριστιανοί. Κάτι το οποίο θεσπίστηκε δογματικά δια του " 9. Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.".
Επίσης, ποτέ δεν απασχόλησε την Εκκλησία να δογματίσει τα έτη, ημέρες και μήνες, από κτίσεως κόσμου. Ο προσδιορισμός αυτός είναι συμβατικός και κατά προσέγγιση. Ζητούμενο δεν είναι η ακριβής μέτρηση των ετών, δοθέντος ότι δεν είναι κανείς σε θέση να μας πει με απόλυτη - δηλαδή επιστημονική - βεβαιότητα, από πότε οι αμετάβλητες σταθερές του Σύμπαντος είναι αυτές που γνωρίζουμε. Πόση διάρκεια είχαν οι ημέρες κατά τη διάρκεια διαμόρφωσης του Σύμπαντος και της γης αυτής, στην οποία εμείς σήμερα ζούμε, κανείς δεν είναι σε θέση να το πει. Πού ξέρουμε ότι η διάρκεια των ημερών, πριν από εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια χρόνια, ήταν 24 ώρες ;
Αν λοιπόν υπάρξει Σύνοδος, που θα θελήσει να μας πει δογματικά με χρονολογική ακρίβεια - δηλαδή επιστημονικά - πότε ακριβώς έγινε η Γέννηση και πότε η Σταύρωση, έτσι ώστε να αλλάξουν οι μέρες, οι μήνες, τα έτη, οπωσδήποτε θα είναι ληστρική. Πέραν αυτών που η Εκκλησία έχει θεσπίσει, παρότι δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει την επιστημονική διαφορά του τροπικού χρόνου - με το Ιουλιανό διάρκεια 365,250 μέρες ή εικοσιτετράωρα, με το Γρηγοριανό διάρκεια 365,242 και 5 δεκάκις χιλιοστά του 24ώρου - είναι υπερβάλλων μαθηματικός σχολαστικισμός χωρίς έννοια και σημασία άλλη, εκτός από το να δώσουμε προτεραιότητα σε αυτά που εισηγείται η κεφαλή κάποιων σοφών, στερουμένων κατά Θεόν σοφίας. Η κατά Θεόν σοφία, θα έλεγα και λογική, είναι εντελώς διαφορετική της κατά κόσμον σοφίας.
Υστερόγραφο
Ποια επιστήμη και ποιος σοφός μπορεί ποτέ να συμφωνήσει με το "Σήμερον κρεμᾶται ἐπὶ ξύλου, ὁ ἐν ὕδασι τὴν γῆν κρεμάσας." ; Πώς είναι δυνατόν, θα πει, η γη να είναι κρεμασμένη από το νερό ; Βέβαια, το φτωχό του το μυαλό δεν πάει ποτέ στον Κατακλυσμό, όπου κυριολεκτικά, άπασα η γη βρέθηκε κρεμασμένη (να κρέμεται) από το νερό ! Αυτά είναι παραμύθια, θα μας πει. Αυτό ήταν ένα τοπικό φαινόμενο και τίποτες άλλο. Η επιστήμη, βάσει των γεωλογικών δεδομένων, επ΄ ουδενί συμφωνεί με αυτό. Οπωσδήποτε, όμως, γράφουμε εμείς, θα συμφωνεί με την ανώτερη συμπαντική δύναμη : σκόνη ή ενέργεια.
Δημοσίευση σχολίου