Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Η διασπορά της ψήφου

Scan0085-1

Ένας “διαβαστερός” εφημεριδογράφος συνιστούσε “από στόμα σε στόμα” να διαδώσουμε την ιδέα για ένα Κίνημα πολιτών,ώστε κάτι καλό να δούμε από αυτούς που ψηφίζουμε.

Όλοι μας κοροϊδεύουν και η μόνη λύση είναι ο ψίθυρος μεταξύ μας για τον μελλοντικό σχηματισμό ενός νέου κινήματος.Δεν κρατήθηκα και έγραψα τα παρακάτω:

Όλα αυτά που γράφει ο αρθρογράφος είναι εύστοχες διαπιστώσεις,περιβεβλημένες με επιδέξιο λογοτεχνικό ύφος,για να γίνουν περισσότερο εύληπτες και αποδεκτές από αδαείς αναγνώστες. Λες και δεν βλέπει,όπου ψήφος,εκεί και όλα όσα περιγράφει.Σε παγκόσμιο επίπεδο.Πάντα η στόχευση του ψηφοφόρου θα είναι το "μη χείρον" και το "βέλτιστον",που κατά τον αρθρογράφο αποτελεί τώρα το "Κίνημα πολιτών" - διασπορά της ψήφου,θα αποδειχθεί κι αυτό να είναι "χείρον" ακόμη κι από αυτό το "μη χείρον".
Ο ίδιος διετέλεσε καθηγητής της Πολιτικής Φιλοσοφίας. Αν θέλει να μάθει πώς κατάντησε η πολιτική και οι οπαδοί-ψηφοφόροι της στο χάλι αυτό,καλύτερα θα ήταν να ψάξει στα γραφτά του και στα γραφτά όλων των ομότιτλων με αυτόν.Με μικρές παραλλαγές όλα αποτελούν υπερύμνηση της τιποτολογίας με περίτεχνο ένδυμα Λογοτεχνίας.Ανέμους έσπειραν,θύελλες θερίζουν.

Μια φωτογραφία θεωρείται επιτυχημένη όταν περιέχει ίσες αναλογίες σε θέμα,φόρμα και περιεχόμενο.Τα γραπτά του κ.Γιανναρά άλλοτε είναι καλά σε φόρμα,άλλοτε σε θέμα,πότε και στα δυο,αλλά στο περιεχόμενο μονίμως πάσχουν. Περιεχόμενο δεν υπάρχει. Όποιος ξέρει να διαβάζει φωτογραφίες,ξέρει να διαβάζει και γραπτά:Άρθρα ή κείμενα. Δεν μένει με το στόμα ανοικτό  διαβάζοντας (ή βλέποντας) σαχλαμάρες.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέλω εξήγηση ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε θέμα και φόρμα και περιεχόμενο...

Ανώνυμος είπε...

Περιμένω για την εξήγηση, το φτωχό ....

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Κάθε φωτογραφία έχει ένα Θέμα,πχ την Ακρόπολη.Κάθε φωτογραφία έχει τη Φόρμα της,πχ την επιλογή χρώματος (:ασπρόμαυρο ή έγχρωμο) την επιλογή του κάδρου (:οριζόντιο ή παραλληλόγραμμο) τη γωνία λήψης (:λήψη κατά μέτωπο,πλάγια,από κάτω προς τα πάνω ή αντίστροφα κλπ)την επιλογή κλειστής ή ανοικτής γωνίας.Κάθε φωτογραφία έχει και Περιεχόμενο: Τι φωτογραφίζουμε,πώς το φωτογραφίζουμε και τι προεκτάσεις υπάρχουν σ΄ αυτό που φωτογραφίζουμε.Φυσικά,σε συνδυασμό με το Θέμα και με τη φόρμα.

Αυτά περιληπτικά και για όσους "σκαλίζουν" τα πράγματα.Κάτι που πολλοί δεν κάνουν.Αυτοί που διαχειρίζονται τα μαζικά μέσα της έκπλυσης εγκεφάλων,ξέρουν ότι οι περισσότεροι θα μείνουν ικανοποιημένοι όταν δουν μια εντυπωσιακή Φόρμα ή ένα βαρύγδουπο και επίκαιρο Θέμα, και παρακάτω δεν θα προχωρήσουν.Ο Γιανναράς και άλλοι,ασχολείται με θέματα επίκαιρα , ηχηρά και τα παρουσιάζει με τέλεια (λογοτεχνική) φόρμα.Το περιεχόμενό τους είναι σκέτο μηδέν.Είναι άλλωστε θαυμαστής του Χάιντεγκερ και άλλων υπαρξιακών.Έφθασε μάλιστα στο σημείο να τον εξισώνει με τον αγ.Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη (αποφατισμός των δυτικών σχολαστικών).

Ανώνυμος είπε...

Θα αποθησαυρίσω τα όσα μου εμπιστευτήκατε στης καρδιάς μου τα βάθη.
Σας ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Y.Γ.
Επειδή είμαι και κόντρα μπούφος τι εννοείτε κλειστή γωνία και ανοιχτή γωνία;
Εχει σχέση με την κλειστή γωνία του γλαυκώματος που έπαθε η πεθερά μου;:-Ο
Και το άλλο:Στο περιεχόμενο γράψατε π ώ ς θα το φωτογραφίσουμε.
Αυτό δεν εμπλέκεται στα της φόρμας;
(κατά μέτωπον,απο πάνω προς κάτω και τούμπαλιν;)

Και τόλμησε ο κύριος Γιανναράς να συγκρίνει τα ασύγκριτα;
Εις το πυρ το Εξώτερον, για ΟΝΟΜΑΑΑΑ!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Κλειστή γωνία=φακός μεγάλου εστιακού μήκους (τηλεφακός)
Ανοικτή γωνία=φακός μικρού εστιακού μήκους (ευρυγώνιος)

"Και το άλλο:Στο περιεχόμενο γράψατε π ώ ς θα το φωτογραφίσουμε.
Αυτό δεν εμπλέκεται στα της φόρμας;"

Στο Περιεχόμενο υπεισέρχονται τα στοιχεία και του Θέματος και της Φόρμας αλλά δεν μπορούν μα το υποκαταστήσουν.

Ανώνυμος είπε...

Θα σας ευχαριστήσω πάλι -με ύφος σεμνό και ταπεινό ( και όχι σαν εκείνο το αναποδιασμένο υφάκι που έχει η κυρία Σαλογραία στο μπλογκάκι της) και θα τολμήσω μια ακόμη ερώτηση διότι τη Φυσική στο σχολείο την πέρναγα επειδή ο Φυσικός ηταν ερωτευμένος και μας το έκανε χάρη το πέρασμα:τι είναι ο φακός μεγάλου εστιακού μήκους;τι είναι το εστιακό μήκος;
Αν σας τα σπασα τα νεύρα, ζητώ συγνώμη έτι και έτι -εν ειρήνη του Κυριου δεηθώμεν, αμήηηην!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Και τόλμησε ο κύριος Γιανναράς να συγκρίνει τα ασύγκριτα;
Εις το πυρ το Εξώτερον, για ΟΝΟΜΑΑΑΑ!"

Αν υπάρχει και πιο πέρα,ναι.Όχι γιατί συγκρίνει τα ασύγκριτα,αλλά επειδή ποδοπατεί τα ασύγκριτα και διαφθείρει τα συγκρίσιμα.Αλλοτρίωσε όσο κανείς άλλος τις Ορθόδοξες οντολογικές (= περί υπάρξεως) πεποιθήσεις μας. Για τον Γιανναρά,ο άνθρωπος που πιστεύει,καλείται να δημιουργήσει "σχέση" με τον Θεό.Η σχέση αυτή οδηγείται στην "ερωτική σχέση" και ολοκληρώνεται με την "ερωτική μέθεξη" εμπειρικά.Τότε ο άνθρωπος μετέχει στο θείο,με την εμπειρία της ερωτικής μίξης ή μέθεξης.

Αλλά ως ικανός χρήστης της φόρμας,δεν χρησιμοποιεί τον όρο "κοινωνία" ,για το θέμα που διαπραγματεύεται.Χρησιμοποιεί την "μέθεξη" και το "μετέχω".Θα τον έπιαναν με τις πέτρες, αν τολμούσε να χρησιμοποιήσει τη λέξη "κοινωνία" και το ρήμα "κοινωνώ". Σχέση με τον Θεό δεν υπάρχει.Υπάρχει ή δεν υπάρχει,κοινωνία με τον Θεό.

Οι ποιμένες της Εκκλησίας είχαν άλλα πράγματα να ασχοληθούν και με αυτόν δεν ασχολήθηκαν.Μάλιστα,πολλοί τον ενέκριναν και ακόμη τον εγκρίνουν.Είναι απίστευτη η ζημιά που τους προκάλεσε.Δεν την καταλαβαίνουν, γιατί είναι ήδη "μπολιασμένοι" στην αίρεση του οικουμενισμού, της οποίας γνήσιο τέκνο είναι ο Γιανναράς. Από το ξεκίνημά του σε εφημερίδες, υπήρξε μεταξύ των πρώτων υμνητών του Αθηναγόρα.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"τι είναι ο φακός μεγάλου εστιακού μήκους;τι είναι το εστιακό μήκος;"

Πάμε στο δεύτερο μάθημα (υπάρχουν πάρα πολλά).Το "εστιακό μήκος φακού" είναι η απόσταση εστίασης του φακού από την επιφάνεια του φιλμ.Μεγάλο εστιακό μήκος (τηλεφακός) σημαίνει ό,τι συμβαίνει με τα κιάλια: Να βλέπουμε τα μακρινά σε μεγέθυνση. Το αντίθετο συμβαίνει με το μικρό εστιακό μήκος (ευρυγώνιος φακός),όπου ο φακός "βλέπει" και εστιάζει σε μικρή απόσταση πράγματα κοντινά ή μακρινά αλλά περισσότερα. Το πλεονέκτημα είναι ότι,το μικρό εστιακό μήκος, διευρύνει το οπτικό πεδίο του φακού,πράγμα που δεν συμβαίνει με τηλεφακούς.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι δυστυχώς έχεις δίκιο...
Πολύ καλή η διάκριση ανάμεσα σε σχέση και κοινωνία.
Μήπως μπορούμε να πούμε ότι χρειάζονται και τα δύο;

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ! Θα μου μείνει αξέχαστη η καλωσύνη σας! :-)

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Πολύ καλή η διάκριση ανάμεσα σε σχέση και κοινωνία.
Μήπως μπορούμε να πούμε ότι χρειάζονται και τα δύο;"

Προφορικά και φραστικά μπορεί να μας "ξεφύγει" (δεν γράφω "χρειάζεται").Θεολογικά και γραπτά ποτέ

Ανώνυμος είπε...

Για ένα λεφτό, Κυπριανέ μου
Εγώ με σένα μπορώ να έχω σχέση, με το Θεό δε μπορώ να έχω ένα νταραβέρι; πώς το βλέπεις έτσι εγκεφαλικά το ζήτημα;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Το "νταραβέρι" με το Θεό, λέγεται "θεογνωσία" και αυτή κοινωνείται ή δεν κοινωνείται. Ο Γιανναράς θέλοντας να πρωτοτυπήσει μας υπενθυμίζει ότι "Αδάμ έγνω την γυναίκα αυτού" για να μας πει ότι το ρήμα "γνωρίζω" σημαίνει "μίγνυμι μετά γυναικός".Τα υπόλοιπα έπονται κατά λογική συνέπεια από τους αφελείς.Όχι όμως και από όσους έχουν γνώση.