Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009

Οι θλιβεροί ηδονοθήρες















Αυτό το έγραψαν οι ΑΚΤΙΝΕΣ  και αφορά σε δημοσίευμα από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία",08/08/2008 : Πρόβλημα έχει προκαλέσει επιστολή την οποία έγραψε ο Ρόουαν Ουίλιαμς, προτού γίνει αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι. Στην επιστολή του, καταλήγει ότι «η ενεργός σεξουαλική σχέση μεταξύ δύο ανθρώπων του ίδιου φύλου ενδέχεται να αντικατοπτρίζει την αγάπη του Θεού, με τρόπο παρόμοιο όπως συμβαίνει στον γάμο».

Και αυτό το έγραψε ένας δικός μας καλλιτεχνίζων (αισθητικός) φιλόσοφος, ένθερμος υποστηρικτής της Φροϊδικής ηδονιστικής αρχής (σ.σ. Αναφέρομαι στην "αρχή της ηδονής" η οποία, κατα τον Φρόιντ, ευθύνεται για όλα τα ανθρώπινα και τα του κόσμου). Έγραφε λοιπόν ο δικός μας : "Ο Θεός της ιστορικής αποκάλυψης και ο Άλλος της ερωτικής συνουσίας είναι η αλήθεια. Εδώ α-λήθεια σημαίνει τη μη-λήθη, την προσωπική εμφάνεια. Αλήθεια μόνο η φανέρωση, μόνο η γυμνότητα της «κένωσης», το σημαίνον της επιθυμίας. Το σημαινόμενο της επιθυμίας πάντα επέκεινα, απρόσιτο στη γλώσσα, προσιτό μόνο στην αμεσότητα της ερωτικής σχέσης."

Ασφαλώς, θα καταλάβατε, πρόκειται για τον Χ.Γιανναρά (Σχόλιο στο Άσμα Ασμάτων).

Ο συγγραφέας, φυσικά, φροντίζει να γράψει και πολλά άλλα. Για να μην τον κατηγορήσει κανείς, ότι αυτά που λέει, είναι τα ίδια με αυτά που λέει - ακόμη καλύτερα και με άμεσο τρόπο - ο Ρόουαν Ουίλιαμς. Και το δικό μου ερώτημα είναι : Τι κάνουν εκεί πέρα στο Άγιον Όρος; Έπεσαν κι αυτοί θύμα της Φροϊδικής ηδονιστικής αρχής; Νομίζουν ότι όλα πήραν το δρόμο τους εκ της ηδονής ; Αλλά τι προηγείται; Η χαρά ή η ηδονή ; Και ας μη μας πουν οι ψευτοφιλόσοφοι ότι η Χαρά της Δημιουργίας είναι το ίδιο με τη χαρά της ηδονής. Τα πάντα, και ο κόσμος, έχουν ως αιτία την Χαρά και όχι την ηδονή, η οποία (ηδονή) μας έχει φέρει σε σημείο πλήρους αποκτήνωσης. Ο άνθρωπος σήμερα δεν επιθυμεί καθόλου τη χαρά. Μόνο την ηδονή ορέγεται και κυνηγά το χρήμα για να την απολαύσει σε όλες τις μορφές και τις αναρίθμητες διαστροφές που αυτή έχει.

4 σχόλια:

Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκου είπε...

Kυπριανέ μου
αναφέρεσαι σε πολυ ψιλά γράμματα.
Ποιος νοιάζεται;
Τι λές , πουλάκι μου;
Χαλάρωσε και απόλαυσε τη ζωή σου!

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση:
Γιατί, καλέ, φωτογραφίζουτε τόσο σκουπιδομάνι;
Θέλατε να γίνετε σκουπιδιάρης όταν ήσασταν μικρούλης και δεν σας άφησε η μανούλα σας ;

Γιώργος Κοκκόλης είπε...

Θέλω να κανω μια ερώτηση αναφορικά με την ανάρτηση του κειμένου του κ.Γιανναρά και τον φρουδισμο.
Μηπως ο κ. Γιανναράς εννοεί τις ηδονές κατά την επικουρική έννοια -δηλαδή τις καταστηματικές ηδονές; Συγχωρήστε με αλλα εγω δεν βρήκα καμια σχέση μεταξύ των δύο κειμένων ετσι οπως τα διαβασα στην αναρτηση σας.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Πρώτον, ευχαριστώ για το σχόλιο και δεύτερον, έχω κι εγώ να κάνω μια ερώτηση. Ειδικά σ' αυτό :"Μηπως ο κ. Γιανναράς εννοεί τις ηδονές κατά την επικουρική έννοια - δηλαδή τις καταστηματικές ηδονές;". Περισσότερο αναλυτικά, τώρα, το "επικουρικές ηδονές", μπορεί να σημαίνει "υποβοηθητικές ηδονές" και αυτές, ίσως, είναι οι αγοραίες, αν το συνδυάσω με το "καταστηματικές".

Αν γίνετε σαφέστερος, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε.