Ανέβηκε στις 18 Ιαν 2016
Στη Συναγωγή της Ρώμης ο πάπας Φραγκίσκος είπε ότι είμαστε μια οικογένεια με τους Εβραίους, "είσαστε τα μεγαλύτερα αδέλφια μας", είπε χαρακτηριστικά. Από την άλλη, έχουμε τον Μητροπολίτη Ιερόθεο Βλάχο της Ναυπάκτου, να προτείνει την αγιοκατάταξη του Σωφρονίου Σαχάρωφ, ιδρυτή της μοναδικής στον χριστιανικό κόσμο ανδρώας και γυναικείας Μονής - μικτό δηλαδή Μοναστήρι - στο Έσσεξ της Αγγλίας. Το δίχως άλλο, θα διδάσκεται εκεί η θεία μέθεξη, ο θείος έρως και η θεια ερωτική έκσταση. Καθόλου απίθανο αργότερα, να δούμε κι εδώ να ιδρύεται ένα παράρτημα της Μονής αυτής. Πού αλλού ; Μα, φυσικά, στο άγιον Όρος.
Τόσο άχρηστοι, τόσο επικίνδυνοι και τόσο φθοροποιοί έχουν γίνει οι της κρατούσης και επίσημης Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Εκείνοι που δίδαξαν αυτά τα πράγματα, έζησαν θείες εμπειρίες και λόγον εποίησαν περί αυτών, πέρασαν όλα τους τα χρόνια στις ερημιές, άφησαν τον κόσμο, κλείστηκαν σε Μοναστήρια και σε σπηλιές. Και τότε έμαθαν. Ύστερα μας έρχονται οι σημερινοί, ζώντας μέσα στον περισπασμό του κόσμου, να καταπιαστούν με αυτά τα πράγματα. Να διδάξουν σε ανθρώπους, που καλά-καλά δεν ξέρουν να κάνουν το σταυρό τους, να πουν το Πιστεύω ή το Πάτερ ημών, έρχονται λοιπόν αυτοί να διδάξουν την κάθαρση, τον φωτισμό, την θέωση !
Τι να τους πει κανείς ; Έχουν αφήσει το λαό του Θεού ακατήχητο και του λένε για θέωση ερωτική, για το πρόσωπο, γιαι τον έρωτα, για το ήθος και την ελευθερία. Άφησαν στην άκρη την αλήθεια και έπιασαν την ελευθερία. Κι εδώ όμως τα χάλασαν, τα ψεύτισαν. "ἐν ἀρετῇ γενήσεται πᾶν τὸ ἐλεύθερον", γράφει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, και η αρετή, η σημερινή αήθης αρετή, θεσπίζει νόμο για την ερωτική συμβίωση των ομόφυλων ζευγαριών και αλλού, όχι ακόμη εδώ, τον γάμο μεταξύ τους και τις υιοθεσίες τέκνων.
Το μικτό Μοναστήρι του Έσσεξ θα γίνει το διδασκαλείο - κάτι σαν το Καίμπριτζ ή την Οξφόρδη - της νέας παγκόσμιας ερωτικής οικογένειας.
«Δόξα τῇ μακροθυμίᾳ σου, Κύριε, δόξα σοι»!
Στη Συναγωγή της Ρώμης ο πάπας Φραγκίσκος είπε ότι είμαστε μια οικογένεια με τους Εβραίους, "είσαστε τα μεγαλύτερα αδέλφια μας", είπε χαρακτηριστικά. Από την άλλη, έχουμε τον Μητροπολίτη Ιερόθεο Βλάχο της Ναυπάκτου, να προτείνει την αγιοκατάταξη του Σωφρονίου Σαχάρωφ, ιδρυτή της μοναδικής στον χριστιανικό κόσμο ανδρώας και γυναικείας Μονής - μικτό δηλαδή Μοναστήρι - στο Έσσεξ της Αγγλίας. Το δίχως άλλο, θα διδάσκεται εκεί η θεία μέθεξη, ο θείος έρως και η θεια ερωτική έκσταση. Καθόλου απίθανο αργότερα, να δούμε κι εδώ να ιδρύεται ένα παράρτημα της Μονής αυτής. Πού αλλού ; Μα, φυσικά, στο άγιον Όρος.
Τόσο άχρηστοι, τόσο επικίνδυνοι και τόσο φθοροποιοί έχουν γίνει οι της κρατούσης και επίσημης Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Εκείνοι που δίδαξαν αυτά τα πράγματα, έζησαν θείες εμπειρίες και λόγον εποίησαν περί αυτών, πέρασαν όλα τους τα χρόνια στις ερημιές, άφησαν τον κόσμο, κλείστηκαν σε Μοναστήρια και σε σπηλιές. Και τότε έμαθαν. Ύστερα μας έρχονται οι σημερινοί, ζώντας μέσα στον περισπασμό του κόσμου, να καταπιαστούν με αυτά τα πράγματα. Να διδάξουν σε ανθρώπους, που καλά-καλά δεν ξέρουν να κάνουν το σταυρό τους, να πουν το Πιστεύω ή το Πάτερ ημών, έρχονται λοιπόν αυτοί να διδάξουν την κάθαρση, τον φωτισμό, την θέωση !
Τι να τους πει κανείς ; Έχουν αφήσει το λαό του Θεού ακατήχητο και του λένε για θέωση ερωτική, για το πρόσωπο, γιαι τον έρωτα, για το ήθος και την ελευθερία. Άφησαν στην άκρη την αλήθεια και έπιασαν την ελευθερία. Κι εδώ όμως τα χάλασαν, τα ψεύτισαν. "ἐν ἀρετῇ γενήσεται πᾶν τὸ ἐλεύθερον", γράφει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, και η αρετή, η σημερινή αήθης αρετή, θεσπίζει νόμο για την ερωτική συμβίωση των ομόφυλων ζευγαριών και αλλού, όχι ακόμη εδώ, τον γάμο μεταξύ τους και τις υιοθεσίες τέκνων.
Το μικτό Μοναστήρι του Έσσεξ θα γίνει το διδασκαλείο - κάτι σαν το Καίμπριτζ ή την Οξφόρδη - της νέας παγκόσμιας ερωτικής οικογένειας.
«Δόξα τῇ μακροθυμίᾳ σου, Κύριε, δόξα σοι»!
2 σχόλια:
"Οι Εβραίοι, σε ό,τι αφορά την πίστη, είναι τα μεγαλύτερα αδέρφια μας" [...!!!],
τάδε έφη ο πάπας Φραγκίσκος κατά την επίσκεψη του την Κυριακή 17 Ιαν.2016
στη συναγωγή της ιταλικής πρωτεύουσας.Την Κυριακή 13 Απρ.1986 ήταν η
πρώτη επίσκεψη ενός ποντίφικα,του Ιωάννη Παύλου του Β΄,στο εβραϊκό τέμενος
της ιταλικής πρωτεύουσας.Την Κυριακή 17 Ιαν. 2010 (ίδια ημερομηνία με το 2016,
και επίσης Κυριακή) είχε επισκεφθεί το εβραϊκό τέμενος της Ρώμης,ο τότε πάπας
Βενέδικτος 16ος.
.............................................................
Πάντως,παρεμπιπτόντως και συνειρμικώς να πω τα ακόλουθα.
Είμαι Ορθόδοξη Χριστιανή.Έχω δε τις εξής και μόνον τις εξής
δύο προσωπικές δοξασίες :
1) Η Παλαιά Διαθήκη είναι κατά πλειοψηφία θεόπνευστος,όχι καθ' ολοκληρία.
2) Ο Θεός δεν έδωσε τον ηθικό νόμο στον Μωυσή, αλλά
τον εμφύτευσε,εμφύτευσε τον χριστιανικό ηθικό νόμο σε
κάθε άνθρωπο εκ γενετής.
Για να κάνω χρήση ενός θεολογικά αδόκιμου όρου, η Παλαιά Διαθήκη είναι το "πρελούδιο" της Καινής Διαθήκης. Δεν πρόκειται περί "ηθικού νόμου". Αφορά στην δοκιμασία του ανθρώπου ως προς το σύνολο πράξεων που μονολεκτικά ονομάζονται αρετές, ειδικότερα δε, έλεος ή αγάπη.
Στη συζήτηση την οποία είχε ο Κύριος με τον νομικό διαβάζουμε : 25 Καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; 26 ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτόν· ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; 27 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν· 28 εἶπε δὲ αὐτῷ· ὀρθῶς ἀπεκρίθης· τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ. 29 ὁ δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαυτὸν εἶπε πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν· καὶ τίς ἐστί μου πλησίον; (Λκ. ι΄)
Και αλλού : 34 Οἱ δὲ Φαρισαῖοι ἀκούσαντες ὅτι ἐφίμωσε τοὺς Σαδδουκαίους, συνήχθησαν ἐπὶ τὸ αὐτό, 35 καὶ ἐπηρώτησεν εἷς ἐξ αὐτῶν, νομικός, πειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· 36 διδάσκαλε, ποία ἐντολὴ μεγάλη ἐν τῷ νόμῳ; 37 ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἔφη αὐτῷ· ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου. 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή. 39 δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. 40 ἐν ταύταις ταῖς δυσὶν ἐντολαῖς ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται. (Μτ. κβ΄)
Δημοσίευση σχολίου