Γνωστοποίηση:
Αγαπητοί και σεβαστοί επισκέπτες της «ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΦΩΝΗΣ», σας πληροφορώ την διακοπή αυτής της ιστοσελίδας. Ο λόγος, είναι η αδυναμία μου για λόγους Ορθοδόξου Πίστεως, να συνεχίσω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου, ως διαχειριστής της ιστοσελίδας της αδελφότητας «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΦΩΝΗ». Συγκεκριμένα, δεν μπορεί η αδελφότητα να μου ζητά την προβολή αντιοικουμενιστικών άρθρων από την Πατερική γραμματεία και συγχρόνως να υπακούει στον κύριο Σωτηρόπουλο, και τον Γέροντα Εφραίμ για παραμονή τους και κοινωνία με τον λατινόφρονα Οικουμενιστή Μητροπολίτη Καναδά κ. Σωτήριο, και τους Κληρικούς του. Υπηρετώ την αδελφότητα σε ό,τι μου ζητούν, αλλά οι συνεχόμενες συστάσεις μου ότι δεν βαδίζουν τον Ορθόδοξο δρόμο, δεν βρίσκουν τόσα χρόνια ανταπόκριση. Λυπάμαι, αλλά δεν πάει άλλο. Νομίζω ότι η συνεχιζόμενη βοήθειά μου, προς την αδελφότητα που δεν υπηρετεί την Πίστη σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την Πατερική διδασκαλία, μου δημιουργεί πρόβλημα ενοχής. Η ανορθόδοξη «κατήχηση» του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου «υπομονή άχρι καιρού», δεν με αγγίζει. Για μένα υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο ένας του κ. Σωτηρόπουλου, του Γέροντα Εφραίμ και των «αντιοικουμενιστών», και ο άλλος είναι αυτός που αντηχεί συνεχώς στα αυτιά μου. Είναι η επιθυμία της Κυρίας Θεοτόκου που θέλει τα τέκνα Της να γνωρίζουν ότι οι εχθροί «εμού τε και του Υιού μου» μας πλανούν. Όθεν έχουμε εντολή: «Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε» και : «εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ΄ ο ευηγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω». Αυτό και κάνω. Είμαι παναμαρτωλός αλλά πιστεύω ότι είμαι Ορθόδοξος. Σας ευχαριστώ!
Σχόλιο κχ.
Η "Γνωστοποίηση" αφορά στον κύριο Κωνσταντίνο Αργυρακόπουλο και έρχεται από τον μακρινό Καναδά. Είναι αισιόδοξο, συνάμα όμως και θλιβερό. Αισιόδοξο, διότι το "ημερολογιακό" ζήτημα εξακολουθεί να υπάρχει μετά από σχεδόν ένα αιώνα επιβεβλημένης σιωπής και συστηματικής παραπλάνησης του εκκλησιαστικού σώματος.
Προφανείς οι λόγοι. Πολλοί εκ των κληρικών έχουν οικογένειες, είναι όμως και οι δημόσιες σχέσεις. Εκ του κόσμου των υπολοίπων, αλλά και των λειτουργών του Κυρίου, η λεγόμενη και καλώς νοούμενη κοινωνική καταξίωση αποτρέπει τολμήματα, όπως η εκ του Καναδά "Γνωστοποίηση" της ομολογίας Πίστεως.
Είναι όμως και θλιβερό το διάβημα του κ. Αργυρακόπουλου. Θλιβερό διότι δείχνει πόσο αδιάφοροι γίναμε στα θέματα της Θρησκείας. Την αποκλειστική ευθύνη επωμίζονται οι εκ των (αυθεντικών) ορθοδόξων μικροί και μεγάλοι αμύντορες της Εκκλησίας, αφού πλέον αποτελεί όνειδος η χρήση του όρου "θρησκεία". Ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, τον έκαναν οι άλλοι, μας είπαν. Είναι εκκλησία και εκεί πρέπει να ρίξουμε όλο το βάρος. Αυτό κάναμε, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, αν δεν αδειάσουν οι ναοί, θα γίνουν εστίες μύησης στη θεολογία της συνάφειας και των σχέσεων.
Οι μεταπατερικοί εισηγητές της λειτουργικής αναγέννησης, συνάμα δε και οι "μεταπαραδοσιακοί" - περιλαμβάνονται και οι "μετανηπτικοί" - τα εισαγωγικά χρήσιμα - καλπάζουν παρά τις αντιδράσεις των, εκ της καινοτομίας, αυθεντικών ορθοδόξων. Οι αντιδρώντες δεν βρήκαν λέξη να πουν για την ανοησία της περιφραστικής ερμηνείας του νεολογισμού αυτού, ότι δηλαδή σημαίνει "μαζί με τους πατέρες". Οι μαινόμενοι αυθεντικοί ορθόδοξοι δεν είναι ούτε μαζί με τους πατερικούς (sic), ούτε μαζί με τους παραδοσιακούς διδασκάλους της Ορθοδοξίας. Εκείνοι μας άφησαν την κληρονομία της Αγίας Γραφής και της Ιερής Παράδοσης, οι σύγχρονοι αυτά τα κλείδωσαν στο ντουλάπι της Ιστορίας λόγω της δυσνόητης γλώσσας - σημείωση, αυτό αφορά κυρίως στην Παλαιά Διαθήκη.
Άξιο παρατήρησης είναι και το φαινόμενο της προβαλλόμενης αποτείχισης από μέρους των νεωτεριστών. Δηλαδή, μολονότι ανήκουν στην καινοτομία του 1924, επιθυμούν να μείνουν εντός αυτής, αλλά εκτός των τειχών της υπάρχουσας νεωτερικής εκκλησίας. Κυριαρχεί η θεολογική άποψη, ότι με αυτό τον τρόπο θα συγκληθεί οικουμενική σύνοδος που θα δώσει την πρέπουσα λύση και επικαλούνται το ιστορικό παρελθόν. Την ίδια άποψη περί αποτείχισης υποστηρίζει και μερίδα των παλαιοημερολογιτών. Αυτοί όμως καταδικάζουν τη δημιουργία "προ διαγνώμης" Συνόδου - αν θυμάμαι έγινε το 1935 - και συλλήβδην κατηγορούν όλους όσους στεγάστηκαν και στεγάζονται υπ΄ αυτήν μετά τα γεγονότα του 1924.
Οι της καινοτομίας αυθεντικοί ορθόδοξοι δεν γνωρίζω αν περιμένουν τη σύνοδο, που θα γίνει, να επιληφθεί του εορτολογικού ζητήματος. Μάλλον το αποκλείω. Όσον δε για τους παραδοσιακούς, που μέμφονται τη δημιουργία Συνόδου "προ διαγνώμης", το ερώτημα είναι μέχρι πόσο μπορεί να περιμένει το πλήρωμα της ακαινοτόμητης εκκλησίας μένοντας ασκεπές και ανένταχτο; Ήδη καλύψαμε αιώνα και οι προοπτικές για Ορθόδοξη Οικουμενική Σύνοδο είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες. Η ληστρική είναι σχεδόν έτοιμη.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη, το οποίο θεωρώ σοβαρότερο. Είναι ένα επί πλέον ερώτημα, που δεν φαίνεται να απασχολεί το γνησίως, αλλά ασκεπές, ακαινοτόμητο πλήρωμα, τούτο δε είναι :
Η προσδοκώμενη Ορθόδοξη - δεν αναφέρομαι σε ορθόδοξη - Οικουμενική Σύνοδος δεν είναι σε θέση να δικαιώσει ή να καταδικάσει τη δημιουργία συνόδου ή συνόδων "προ διαγνώμης";
Οι πατέρες της εποχής του 1924 περίμεναν μια δεκαετία και τότε αποφάσισαν να συγκροτήσουν Σύνοδο. Προφανώς για να διαφυλάξουν το διασκορπισμένο πλήρωμα των αποτειχισθέντων από την καινοτομία. Η συνέχεια τους δικαιώνει - μπορεί, ίσως, να τους αποδοθεί προφητικό χάρισμα - ανεξάρτητα αν, αρχής γενομένης, βρήκαν την ευκαιρία άλλοι να κάνουν κι αυτοί το ίδιο.
Η Οικουμενική Σύνοδος θα κληθεί να μας απαντήσει και σ΄ αυτό το, κατά τη γνώμη μου, κρίσιμο ερώτημα, η ήρα θα ξεκαθαρίσει από το στάρι.
24 ... Ὡμοιώθη ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἀνθρώπῳ σπείραντι καλὸν σπέρμα ἐν τῷ ἀγρῷ αὐτοῦ· 25 ἐν δὲ τῷ καθεύδειν τοὺς ἀνθρώπους ἦλθεν αὐτοῦ ὁ ἐχθρὸς καὶ ἔσπειρε ζιζάνια ἀνὰ μέσον τοῦ σίτου καὶ ἀπῆλθεν ... 30 ἄφετε συναυξάνεσθαι ἀμφότερα μέχρι τοῦ θερισμοῦ, καὶ ἐν καιρῷ τοῦ θερισμοῦ ἐρῶ τοῖς θερισταῖς· συλλέξατε πρῶτον τὰ ζιζάνια καὶ δήσατε αὐτὰ εἰς δέσμας πρὸς τὸ κατακαῦσαι αὐτά, τὸν δὲ σῖτον συναγάγετε εἰς τὴν ἀποθήκην μου. ( Μτ. ιγ΄ )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου