Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Ένα ερώτημα, και η δεύτερη απάντηση, από τον κύριο Μιχαήλ Καλόπουλο

 Η απάντηση Καλόπουλου ( βλέπε πρώτη κχ απάντηση http://kyprianoscy2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_28.html )

Αγαπητέ Φίλε (γιατρέ;) Κυπριανέ Χριστοδουλίδη
Προσπάθησα πολύ να καταλάβω την απάντησή σου… (τη διάβασα τρεις φορές) και να τι κατάλαβα. Το συντρίψτε τα κεφαλιά των νήπιων στο βράχο που αναφέρει ο ψαλμωδός είναι αλληγορικό. Δεν εννοεί πραγματικά νήπια αλλά, να συντριβούν τα νηπιακά διανοήματα των άμυαλων απίστων, στο σκληρό (ανθεκτικό) σαν πέτρα σοφό και σωτήριο οικοδόμημα της εκκλησιαστικής σοφίας! Σωστά κατάλαβα;

Ερωτήσεις πρώτη: Με δεδομένο ότι υπάρχει τόση διάχυτη σκληρότητα στην Παλαιά Διαθήκη, και η αγαπητή εκκλησία του χριστιανισμού δεν έχει εμφανιστεί ακόμα, είσαι σίγουρος ότι στην εποχή που αυτά γράφονται (η εχθρική Βαβυλώνα εμφανίζεται γύρω στο 600 π.Χ.) ότι ο μέσος αγράμματος Ιουδαίος, αντιλαμβανόταν έτσι την εντολή αυτή περί συντριβής νηπίων στο βράχο;

Ερώτηση δεύτερη: Ακόμα κι αν δεχθούμε την αλληγορική αυτή ερμηνεία… δεν καταλαβαίνω γιατί δεν σχολιάζεις με την ιδία αλληγορική διάθεση τα υπόλοιπα σχετικά εδάφια με την απεχθέστατη εντολή σφαγής νηπίων και θηλαζόντων;
Παραθέτω ξανά τα εδάφια:
-«και τώρα θανατώσατε εκ των παιδίων πάντα τα αρσενικά, και θανατώσατε πάσας τας γυναίκας, όσαι εγνώρισαν άνδρα»! Αριθμοί 31.15-17
-«θανάτωσον άνδρα και γυναίκα και παιδίον θηλάζον»!
Α΄ Σαμουήλ 15.3
-«θανατώστε νήπια και θηλάζοντα»
(Ο΄) Β΄ Βασιλειών 15.3
«Σφάξτε τους όλους, γέρους, νέους και παρθένες, μικρά παιδιά και μανάδες, εξοντώστε τους τελείως» Ιεζεκιήλ 9.6
«δεν θέλεις αφήσει ζων ουδέν έχον πνοήν• αλλά θέλεις εξολοθρεύσει αυτούς κατά κράτος»!
Δευτερονόμιο 20.13-17
-«Βαβυλώνα, η μέλλουσα να ερημωθής… Μακάριος όστις πιάση και ρί
ψη τα νήπιά σου επί την πέτραν»!
Ψαλμ.136 (ή137.9).

Ερώτηση τρίτη: Κατά την γνώμη σου, εφαρμόζεται και στα αλλά εδάφια η αλληγορική σφαγή και αφανισμός νηπίων και θηλαζόντων;

Ερώτηση τέταρτη: Τελικά η απάντηση σου είναι ποια;
Επιτρέπετε ή όχι σε οποιονδήποτε θεό να δίνει εντολές βρεφοκτονίας;


- κχ
 Προς τον κύριο Καλόπουλο και τα ερωτήματα. ...
Μου θέσατε αρκετά, στα οποία περιλαμβάνονται εδάφια από άλλα βιβλία της Π. Διαθήκης. Ίσως, θα χρειαζόταν να γράψω για το καθένα ακόμη περισσότερα, αν τα είχα πρόχειρα και ο χώρος ήταν διαφορετικός από το facebook. Σωστά καταλάβατε : "Δεν εννοεί πραγματικά νήπια αλλά, να συντριβούν τα νηπιακά διανοήματα των άμυαλων απίστων, στο σκληρό (ανθεκτικό) σαν πέτρα σοφό και σωτήριο οικοδόμημα της εκκλησιαστικής σοφίας! Σωστά κατάλαβα;"
(1) Η απάντηση που σας έδωσα, όπως διαβάσατε, ήταν για τον Ψαλμό ρλστ΄. Η συντριβή των νηπίων - εννοήσατε τον νηπιάζοντα νουν - ήταν και προφητική με όσα έγιναν αργότερα στην Ιερουσαλήμ με τα στρατεύματα των Ρωμαίων, αλλά θα έλεγα και αλληγορική, με την έννοια ότι αργότερα έγινε αποδεκτή η κατακρήμνιση των ειδώλων. Εδώ ερχόμαστε στην αλληγορία, που αφορά - για μένα - στο χώρο της φιλοσοφίας και την εκ μέρους των φιλοσόφων αποδοχής της ενανθρώπησης του Θεού. Οπότε πλέον αρχίζουμε να μιλούμε περί Θεολογίας.
Θα χρειαζόταν να επεκταθώ αρκετά στο ζήτημα αυτό, συγκεκριμένα, πώς έγινε αποδεκτό το πέρας της φιλοσοφίας και η έναρξη της Θεολογίας. Αμφότερες έχουν κοινά σημεία. (Παρένθεση, ο ενανθρωπήσας Κύριος και Θεός, δεν ήρθε να καταργήσει ούτε το λόγο, ούτε τα υψηλά επιτεύγματα των προγόνων μας ή άλλων, όπως επίσης, δεν ήρθε να καταργήσει την θρησκεία και στη θέση της να βάλει την εκκλησία). Αυτό όμως δεν σημαίνει σύμπτωση ή ταύτιση φιλοσοφίας και θεολογίας - κατά το κοινώς λεγόμενο, "'αλλαξε ο Μανωλιός και φόρεσε τα ρούχα του αλλιώς". Από ένα σημείο και μετά η διαφοροποίηση της Θεολογίας από τη Φιλοσοφία είναι ριζική, οι δρόμοι χωρίζουν.
(2) Ότι δεν ήταν σε θέση να γίνουν κατανοητά αυτά, τα οποία γράφει ο Ψαλμός ρλστ΄, από τον μέσο αγράμματο Ιουδαίο ουδεμία αντίρρηση, όπως δεν ήταν σε θέση να κάνουν δεκτή - εδώ έπαιξε σημαντικό ρόλο το ιερατείο - την ενανθρώπηση του αγίου Θεού. Μη σας παραξενεύει αυτό, διότι και σήμερα, που τόσα πολλά γράμματα ξέρουμε, πολλοί αυτό τό αρνούνται πλήρως, άλλοι περιμένουν τον ερχομό του δικού τους Μεσσία, άλλοι τα ούφο και έτεροι ό,τι έχουν μέσα στην κεφαλή τους, επικαλούμενοι τις αποδείξεις της επιστήμης. Εντάξει, τι να κάνουμε, αφού έτσι έχουν τα ανθρώπινα. (3) Για τα εδάφια άλλων βιβλίων της Π. Διαθήκης, που μου ζητήσατε να σας απαντήσω, είπα ότι θα πρέπει να δούμε το καθένα ξεχωριστά. Στη γενικότητά τους όμως, θα σας απαντούσα ότι τα εδάφια αυτά, που διεγείρουν σήμερα τα φιλάνθρωπα αισθήματα πολλών, θα πρέπει να τα εκτιμήσετε αφού λάβετε υπόψη τούτο : Ότι το συναίσθημα των ανθρώπων εκείνης της εποχής δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε με αυτο της σημερινής. Και να τα εκτιμήσετε ακόμη, τα εδάφια, με την ακόλουθη παρατήρηση : Ότι μεταξύ των στόχων της επιχειρούμενης δημιουργίας μιας νέας παγκόσμιας αυτοκρατορίας - επ΄ αυτού θα συμφωνείτε - είναι και η ολοκληρωτική απόσβεση του συναισθήματος ή γενικότερα των συναισθημάτων. Ο άνθρωπος που θα πατήσει το κουμπί για να στείλει στον άλλο κόσμο χιλιάδες ή εκατομμύρια ανθρώπων, οφείλει να είναι στεγνός από συναίσθημα, Προηγουμένως έχουν γίνει παγκόσμιο θέαμα οι αποκεφαλισμοί αιχμαλώτων από φανατικούς . Γιατί αυτό το θέαμα ; Διότι η θρησκεία, καθόσον συνυφασμένη με το συναίσθημα, πρέπει να δείχνει τη νοσηρότητα των φορέων της, άρα και του συναισθήματος. Έξω λοιπόν η θρησκεία, έξω το συναίσθημα και όλα είναι έτοιμα.
(4) Σας έγραψα πολλά, με προκαλέσατε, εύχομαι να μη χρειαστεί να τα διαβάσετε δυο και τρείς φορές. Έκανα ό,τι μπορούσα για να απλουστεύσω δύσκολα θέματα, συγχωρέστε τα λάθη μου. Σε υστερόγραφο, το ερωτηματικό στο "ιατρός" δεν χρειάζεται. Ως προς την ειδικότητα ναι. -

Δεν υπάρχουν σχόλια: