Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Η Ασκητική της ερήμου


Ήταν νέος δόκιμος μοναχός, ο μοναχός Π. Την πρώτη του χρονιά και την πρώτη του Πασχαλιά άνοιξε την αγκαλιά του μετά την ακολουθία της εκ νεκρών Εγέρσεως του Ζωοδότη και φιλούσε τους συνασκητές του.

"Χριστός Ανέστη", τους έλεγε, αλλά εκείνοι δεν του απαντούσαν. Τη δεύτερη χρονιά πάλι τα ίδια. Ρώτησε έναν αδελφό κι αυτός του απάντησε : "Ε, τι τα θές, πολυλογίες". Την τρίτη χρονιά τα ίδια, "Χριστός Ανέστη" αυτός, τσιμουδιά οι άλλοι. Δεν άντεξε, πήγε στον πνευματικό (πήγαινε συχνά) και του είπε το παράπονό του.

- "Δεν μου μιλούν, δεν μου λένε "Αληθώς Ανέστη", με βάζουν σε λογισμό κακό"
- "Ανάστησες το Χριστό; Αναστήθηκες;", τον ρώτησε ο πνευματικός
- "Μα, φυσικά", είπε ο μοναχός Π
- "Τότε γιατί θέλεις να σου απαντούν οι άλλοι. Ο αληθώς αναστηθείς, αληθώς φαίνεται. Δεν ερωτά και ούτε αποκρίνεται. Οι άλλοι, αυτοί που δεν σου απαντούν, δεν αναστήθηκαν, δεν ανάστησαν το Χριστό ακόμη. Δεν θέλουν να σου πουν ένα συμβατικό "Αληθώς Ανέστη". Θέλουν να σου πουν "αληθώς, Αληθώς Ανέστη", αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμοι".

Ο μοναχός Π. έμεινε ακόμη λίγο καιρό στο Μοναστήρι. Ο πνευματικός του συνέστησε να πάει σε σκήτη. Δεν έμαθα τη συνέχεια. Κάποιοι είπαν ότι άγιασε, άλλοι έσκυψαν ταπεινά το κεφάλι και δεν απάντησαν.

Αντίγραφο παλαιού χειρογράφου μοναχού Αλυπίου
Σκήτη αγίου Ν ...
Καψάλα
Ημερομηνία δεν διακρίνεται

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μοναχέ Αλύπιε

να δικαιολογουσατε ετσι και τα παραπτώματα του κοσμου!

Να βρισκατε δικαιολογιες και για τις αδυναμιες των Επισκοπων!

Να ανατρέχατε σε παλαι χειρόγραφα για να 'σκεπασετε' τυχον αμαρτήματα συναθρωπωνων σας!

Τελικα μονο οταν σας συμφερει...ανακαλύπτετε ξαφνικα τα 'χριστιανικα σας αισθηματα'!

Εσεις...που βγαζετε 'αχρηστο και ακυρο', 98% του ελληνικου Ορθόδοξου λαου - μονο και μονο επειδή ακολοθουνε το Νεο Ημερολογιο και οχι το Παλαιο -

ω..να βρισκατε και εκει 'δικαιολογιες' οπως βρισκετε οταν 'απειληθει το τομαρι σας'!

Ω...'τοτε τα παντα θα ήσαν...διαφορετικα"!

Μετα τιμης

Μυρμιδόνας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"ω..να βρισκατε και εκει 'δικαιολογιες' οπως βρισκετε οταν 'απειληθει το τομαρι σας'!"

Το τομάρι μας, το κορμί σας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορω να πω, η απάντηση σας κρυβει πολυ μυστήριο!

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Και για να εχουμε καλο ερώτημα ΜΟναχέ Αλύπιε..

..δηλ αν προσχωρήσω στο Παλαιο Ημερολόγιο...τι θα αλλαξει στον Πνευματικο μου Αγώνα;

Αισθητα; Εμφανές;

Ποια θα ειναι η ΡΙΖΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ με το ΝΕο ημερολογιο στο οποιο ανηκω;

Αντι να καθεστε να μας απαριθμειτε στις 'κατινιές' που κανετε εσεις οι Παλαιοημερολογιτες, και σαν κατασκοποι του Τριτου Ραιχ...των Ναζί - κρατατε ημερολογιο, πότε ηρθε ο Πάπας στην Ελλαδα και σε ποιο Ξενοδοχειο κοιμηθηκε ο Πάπας...και σε πιο εστιατοριο εφαγε....

...μπορειτε σας παρακαλω Μοναχέ Αλύπιε να μου εξηγησετε...ποια ειναι η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ διαφορα 'μεταξυ μου και σου" - και τι φοβερο θα "ΚΕΡΔΙΣΩ" αν 'προσχωρησω' στο Παλαιο Ημερολογιο.... ;

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Ειχες την ευκαιρια σου Μοναχέ ΑΛύπιε...να μου εξηγησεις το πως και το γιατι!

Προτιμησες, αντι αυτου...να γραψεις μια 'εξυπναδα!

Τετοια κανεις...γιαυτο κανεις αλλος δεν σου μιλαει στο ιστολογιο σου, εκτος 'εμου'!

Με αυτα ομως...θα διωξεις και μενα...και τοτε...τι θα απογινεις;!

Μονος σου θα τα γραφεις..μονος σου θα τα διαβαζεις!

Δεν μου ακουγεται και πολυ 'παραγωγικο' αυτο!

Αλλα εμενα δεν μου πεφτει λογος!
Οπως την βρισκει κανεις!

Εμενα βρηκες βρε Μοναχέ Αλύπιε...να κανεις πλακιτσα;

Καντην, ελεύθερα!
Εγω δεν ειμαι Παλαιοημερολογιτης να προσβέλνομαι τοσο ευκολα!

Πρεπει να σκαρφιστεις κατι πιο δυσκολο..για να με βγαλεις 'εξω απο τα νερα μου'!
:)

Μυρμιδόνας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

- μεταξυ "μου και σου" ποια ειναι η
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ διαφορα;

- το εμού και σού

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

- "Με αυτα ομως...θα διωξεις και μενα...και τοτε...τι θα απογινεις; Μονος σου θα τα γραφεις..μονος σου θα τα διαβαζεις!"

- Λάθος. Τα διαβάζει και ένας άλλος, ένας μόνο. Μου λέει, συνέχισε, γράφε μόνο για μένα. Και αυτό κάνω.

Ανώνυμος είπε...

Ακομα ενας λοιπον, ε;

Ε τοτε...βλεπω να ειστε μονο εσεις οι δυο στον... Παραδεισο!
:)

Εσυ που τα γραφεις...
..και εκεινος που τα διαβαζει!

Τωρα τι να σας ευχηθω;

Να 'τους εκατοστησετε'; Να τους 'χιλιασετε;' - χλωμο το κοβω!

Δεν πειραζει...καλη και η μοναξιά...και ας ειναι και στον Παραδεισο!

Αρκει να περασει το δικο σας!

Μετα τιμης

Μυρμιδονας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

-"βλεπω να ειστε μονο εσεις οι δυο στον... Παραδεισο!"

- Δύο ήταν και στον Παράδεισο, δεν ήταν περισσότεροι.

Ανώνυμος είπε...

Δυο ήτανε...ομως δεν αντεξαν για πολυ..το κανανε το λαθος τους! Και απο τοτε στενάζει ολη η ανθρωποτητα!

Ενω αν ητανε ακομα ενας τριτος στην παρρεα;
Που ξερεις...μπορει να τους συγκρατουσε απο το 'φαγωμα του μηλου'!

...Λοιπον; Με δεχεστε; Υπαρχει θεση στον Παραδεισο σας και για εναν αμαρτωλο σαν και μενα;

Μυρμιδόνας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

- "Ενω αν ητανε ακομα ενας τριτος στην παρεα;"

- Ήταν

Ανώνυμος είπε...

Αφου σου ειχα στειλει ηδη το μηνυμα, μετα το σκεφτηκα:

Λεω κοιταξε να δεις, που η 'αγιότητα' του θα με 'συγκρινει με τον Οφι"!
:)

Οπερ και εγενετο!

Καλα λεω σε αλλη σελιδα οτι ειστε τοσο προβλεψιμοι τελικα!

Μα δεν μπορεις να περιμενεις και κατι περισσοτερο απο εναν ανθρωπο που πασχει απο 'διχρωμια' - βλεπει τα παντα ή μαυρο ή ασπρο!

********************************

εγω λοιπον ειμαι ο Αρχαικακος Οφις!

Ε τοτε να προσεχετε κυριε Χριστοδουλιδη!

Τι κανετε τοτε τοσο καιρο διαλογο μαζι μου;
Δεν φοβηθηκατε ποτέ...μην τυχον σας 'τυλιξω';!

Μυρμιδόνας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Δεν είσαι εύστροφος. Είσαι πονηρός (είμαστε όλοι) και βγάλε από μέσα σου την πονηρία.

Ο Τρίτος ήταν ο Θεός, αλλά οι πρωτόπλαστοι προτίμησαν τι φαντασία του Διαβόλου. Το αυτεξούσιο, η ελευθερία τους, έκανε αυτή την επιλογή.

Ανώνυμος είπε...

Μπορει να μην ειμαι ευστροφος...

ομως δεν ειμαι και αλαζόνας !!!

Η αφεντιά μου δεν τολμησε να σκεφτει οτι εγω θα μπορουσε ποτέ να παρω την θεση του Θεου!

Ευστροφία;
Αν ειναι να κερδισω τον Παραδεισο - που αυτο μονο με ταπεινωση πετυχάνετε -

- τοτε οχι μονο δεν θελω να ειμαι ευστροφος...αλλα μπορω να γινω 'χαζουλης' σαν ενα μικρο παιδακι;

Και ακομα καλυτερα: μπορω να γινω ΣΑΛΟΣ;

Σαλος ομως εν Χριστώ!

και αφηνω σε σας την ευστροφια σας...την εξυπναδα σας...τις γνωσεις σας...τα νόμπελ σας!

Μυρμιδόνας

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

- Ευστροφία; Αν ειναι να κερδισω τον Παραδεισο - που αυτο μονο με ταπεινωση πετυχάνετε -τοτε οχι μονο δεν θελω να ειμαι ευστροφος...αλλα προτιμώ (και όχι μπορω) να είμαι (και όχι να γινω) χαζουλης σαν ενα μικρο παιδακι

- Ξέχνας ότι πρέπει να είσαι φρόνιμος όπως το φίδι.(Διάβασε το παραπάνω διορθωμένο γραπτό σου, κάνεις σημαντικά λάθη).

Ούτε καν σκέφθηκα να σε τοποθετήσω εκεί που βάζεις τον εαυτό σου.

Ανώνυμος είπε...

Φρονιμος σαν το φιδι;

Και ξαναρωταω:

Κάνεις διαλογο με τον Οφι;

Καλα...το παθημα σας...δεν σας εγινε ακομα μαθημα;

Μυρμιδόνας

(Πρεπει να 'αποχωρησω' απο τον πολυ ενδιαφερον διαλογο μας....τα λεμε απο αυριο παλι - Καλο σας βραδυ)

cummulus είπε...

Ήρεμαααα!

Γιάννης είπε...

Κύριε Χριστοδουλίδη,
Χρόνια πολλά - υγεία - ευτυχία.
Χαιρετισμούς

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια πολλα κύριε Χριστοδουλιδη!

Διαβασα οτι ειναι του Αγιου Κυπριανου και της Ιουστίνης...αλλα το μυαλο μου δεν πηγε σε σας!

Οτι επιθυμειτε!

Μυρμιδόνας

Υ.Γ.: εχω να γραψω ενα άρθρο 'κατα σου' - ομως το σκεφτομαι...να το γραψω...να μην το γραψω...μαλλον θα ριξω το κερμα!
:)

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ πολύ.