"Για πρώτη φορά φέτος,πήρα την απόφαση να γιορτάσω δυο φορές τα Χριστούγεννα:Η μία,όπως κάθε χρόνο.Η άλλη,στον σιωπηλό κόσμο του Άθωνα,με το παλιό ημερολόγιο.Τελικά,αποδείχθηκε πως...
αυτή η "επανάληψη",ήταν ό,τι καλύτερο!" (Βλέπε http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2011/01/blog-post_12.html)
Κυπριανός Χ :
Προφανώς ο άγνωστος αρθρογράφος έχει πλήρη άγνοια. Δεν ξέρει τι ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες για όποιον γιορτάζει μέσα στο χρόνο δυο φορές Χριστούγεννα.
Τουλάχιστον, αν αυτός δικαιολογημένα δεν το γνώριζε, οι Μοναχοί που συνάντησε στο άγιο Όρος δεν του το έλεγαν; Αλλά τι να του πουν; Ότι αφορίζονται οι διπλοεορτάζοντες;
Αλλά πήγε στη Μονή Βατοπεδίου, όπου και η πρόσφατη γνωστή περιπέτεια ...
Και δεν του είπαν τίποτα! Τον άφησαν κι αυτόν μέσα στην πλάνη και τα σκοτάδια που μας έχουν καλύψει.
Το ίδιο είχε γίνει κάποτε και με τον Χριστόδουλο. Είχε κάνει δυο φορές Χριστούγεννα τότε που είχε εκλεγεί. Τη μια εδώ, την άλλη στα Ιεροσόλυμα, όταν εδώ είχαμε "των Φώτων".
Και άντε, ύστερα, να δούμε άσπρη μέρα με αυτό το κοροϊδιλίκι που κάνουμε στον άγιο Θεό. Προκόψαμε.
15 σχόλια:
Τί λες βρε Κυπριανέ;Τότε ένας που θα πάει τώρα στα Ιεροσόλυμα είναι αφορισμένος;Τώρα έχουν Θεοφανεια. Τί να κάνει να μην πάει Ιεροσόλυμα.
Θα χαρούμε να μας πεις και τον κανόνα στον οποιο αναφέρεσαι.
φιλος
Κύριε Χριστοδουλίδη
συγχαρητήρια για την ανάρτηση.
Θέτετε πολύ Ορθόδοξα τον προβληματισμό σας...
Δώστε μας και παραπομπή σε σχετικό κανόνα, αν έχετε την καλωσύνη, για να καταλάβουμε καλύτερα
Ένας που θα κάνει Χριστούγεννα με το νέο ημερολόγιο στις 25 Δεκεμβρίου, το παλαιό θα δείχνει 13 Δεκεμβρίου, και όταν θα κάνει Φώτα με το νέο (6 Ιανουαρίου) το παλαιό θα δείχνει 25 Δεκεμβρίου.
Ένας που θα κάνει Χριστούγεννα με το παλαιό, (δηλαδή στις 6 Ιανουαρίου) και με το νέο (25 Δεκεμβρίου), θα έχει κάνει Χριστούγενα δυο φορές μέσα στον ίδιο χρόνο : Και στις 6 Ιανουαρίου (νέου) και στις 25 Δεκεμβρίου (νέου).
Την παραπομπή που μου ζητάς δεν την έχω πρόχειρη και με βάζεις σε μπελάδες. Θα κυττάξω να δω πώς θα βγάλω την άκρη.
Δηλαδή απαγορευεται να πάμε στα Ιεροσόλυμα;
ή όταν πάμε απαγορεύεται να πηγαίνουμε στην Εκκλησία;
φιλος
Αν θα κάνεις Φώτα με το νέο δεν επιτρέπεται να κάνεις Φώτα και με το παλαιό. Αν κάνεις Χριστούγεννα με το παλαιό δεν επιτρέπεται να κάνεις Χριστούγεννα και με το νέο. Δυο φορές να γιορτάσεις Χριστούγεννα και Φώτα μέσα στον ίδιο χρόνο απαγορεύεται. Τι το κάναμε; Θετρική παράσταση; Μιά για την "εργατική εστία" των φτωχών και μια για τους πλουσίους; Μιά για τους εργαζόμενους και μια για τους συνταξιούχους;
ΡΕ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ ΤΕΤΟΙΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΛΑΤΡΕΥΩΩΩΩ!
"Σήμερον η πλάνη κατήργηται, καί οδόν ημίν σωτηρίας εργάζεται η τού Δεσπότου επέλευσις.
Σήμερον τά άνω τοίς κάτω συνεορτάζει, καί τά κάτω τοίς άνω συνομιλεί. Σήμερον η Ιερά καί μεγαλόφωνος τών Ορθοδόξων πανήγυρις αγάλλεται. Σήμερον ο Δεσπότης πρός τό βάπτισμα επείγεται, ίνα αναβιβάση πρός ύψος τό ανθρώπινον."
=====================
Δεν ξέρω τι να πω; Επείγεται ο Δεσπότης "ίνα αναβιβάση προς ύψος το ανθρώπινον" και μετά από λίγες ημέρες, κατεβαίνει πάλι διότι κάποιους άφησε πίσω; Κάποιους ξέχασε;
Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
τΟΝ ΙΕΡΌ ΚΑΝΌΝΑ ΦΕΡΕ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ.
ΑΥΤΟ ΛΕΩ ΚΑΙ ΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Κ Α Θ Ο Λ Ο Υ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΑ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΟΥ ΛΕΝΕ...ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΣΚΑΒΕ!
Λοιπόν, ας κάνω πρώτα μια δική μου διόρθωση λέγοντας ότι το θέμα του διπλού, εντός του έτους εορτασμού, των Χριστουγέννων, των Φώτων, της Κοιμήσεως της Θεοτόκου κλπ. δεν είναι Ιεροκανονικό. Σημειώσατε λάθος. Είναι Εκκλησιολογικό και αφορά την εκκλησιαστική τάξη. Η οποία ουδέποτε, πριν της ημερολογιακής μεταβολής, είχε διαταραχθεί.(Εξαίρεση αποτελεί η έρις των Κολλυβάδων).
Αποτελεί πρωτοφανές γεγονός στα χρονικά της Εκκλησίας, διότι παρά την κατά τους πρώτους χρόνους της Εκκλησίας ποικιλία ημερολογίων και το ακαθόριστο του εορτολογίου, ουδέποτε παρουσιάσθηκε χρονική διαφορά εορτασμού ενός και του αυτού γεγονότος και μάλιστα, δυό φορές μέσα στον ίδιο χρόνο, όπως συμβαίνει σήμερα.
Και επαναλαμβάνω τα προηγούμενα :
"Σήμερον τά άνω τοίς κάτω συνεορτάζει, καί τά κάτω τοίς άνω συνομιλεί", για να επαναληφθεί αυτό μετά από 13 ημέρες. Προφανώς, διότι κάποιος εκ των άνω ή εκ των κάτω δεν άκουσε καλά τη συνομιλία.
Έπειτα : "Σήμερον ο Δεσπότης πρός τό βάπτισμα επείγεται, ίνα αναβιβάση πρός ύψος τό ανθρώπινον", αλλά μετά από 13 ημέρες κάποιος φαίνεται έμεινε πίσω και ο Δεσπότης πρέπει πάλι να κατεβεί "ίνα αναβιβάση προς ύψος το ανθρώπινον".
Αν αυτά είναι σοβαρά πράγματα και δεν είναι θείος εμπαιγμός, δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να ονομασθεί "εμπαιγμός".
Ως προς το "σύμπασα η ορθοδοξία μας εορτάζει κάθε 7 μέρες την Ανάσταση και το Πάσχα" - το ερώτημα μου ετέθη αλλού - θα μπορούσε κι εδώ - νομίζω απάντησα. Άλλο πράγμα η Κυριακή εορτή και άλλο η Κυριακή του Πάσχα. Αν νομίζουμε ότι είναι το ίδιο : Αναστάσιμο Ευαγγέλιο στον Όρθρο του Κυριακοδρομίου με τη Λειτουργία του Όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου, τότε εγώ καταθέτω τα όπλα.
Καλό θα είναι να σκεφθούμε μήπως πρέπει να καταργήσουμε την Κυριακή του Πάσχα, αφού με τη λογική αυτή, τό κάνουμε κάθε εβδομάδα. Ας αναθεωρήσουμε λοιπόν τα Λειτουργικά μας βιβλία και ας φτιάξουμε νέα Εκκλησιολογία και νέα Λειτουργιολογία. Άλλωστε, ήδη προχωρούμε με τη "λειτουργική αναγέννηση". Έχουμε και τη "γενική ιεροσύνη" οπότε το άλμα θα είναι μεγαλύτερο - πάμε για ολυμπιακό ρεκόρ.
Πολλά ζητήματα εκ πρώτης όψεως δεν είναι δογματικά, όπως ισχυρίσθηκαν και αυτοί που πρότειναν την (ασήμαντη) αλλαγή της εορτολογικής τάξης. Συμβαίνει όμως στην πορεία να βλέπουμε ότι είναι βαθύτατα δογματικά επαληθεύοντα τον λόγο του αγίου Θεοδώρου Στουδίτου : "Εάν τις δογματίζη ή προτάσση ποιείν ημάς, παρ΄ ο παρελάβομεν, παρ΄ ο οι Κανόνες των κατά καιρούς Συνόδων, καθολικών τε και τοπικών ορίζουσι ... απαράδεκτον αυτόν έχειν και μηδένα λογίζεσθαι αυτόν εν κλήρω".
Κάθε εκκλησιαστικός χρόνος που επαναλαμβάνεται ανά 365 ημέρες, συμβολίζει τον ενιαίο παρόντα αιώνα. Σ΄ αυτόν δεν γεννάται, ούτε βαπτίζεται δις ο Κύριος. Μία η Σταύρωση, μία η Ανάσταση, μια η Ανάληψη, μία η Μεταμόρφωση. Δεν έγιναν αυτά δυο φορές.
Ως προς ημάς, μια η φυσική μας γέννηση στον κόσμο, ένα και το βάπτισμα. Με αυτά, και από αυτά, πορευόμαστε προς την εν Χριστώ, δια Πνεύματος Αγίου, υπέρ φύσιν ένωση και γέννηση κατά το "εάν μη τις γεννηθή άνωθεν, ου δύναται ιδείν την βασιλείαν του Θεού".
ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Τα άλλα είναι δικά σου, λόγια του αέρα, λόγια παλαιοημερολογίτικα.
φιλος
"Όπου δεν υπάρχει νόμος δεν υπάρχει και παράβαση"
Σωστά, αλλά όπου δεν υπάρχει νόμος, υπάρχει και ο κοινός νους. Τι ήθελες να σου πουν; Ότι ο Χριστός μια φορά γεννήθηκε, μια φορά βαπτίσθηκε, μια φορά σταυρώθηκε, μια φορά αναστήθηκε, αναλήφθηκε κλπ;
Ποιος θα το φανταζόταν ότι θα ερχόταν καιρός εμείς να θέλουμε να μας το αποδείξει με το να ξαναγεννηθεί, να ξαναβαπτισθεί, σταυρωθεί κλπ.
Κοινός νους είναι αυτός ή απώλεια φρενών; Έπρεπε να μας πουν οι Ιεροί Κανόνες ότι μια φορά συμβαίνει η φυσική μας γέννηση;
Εντάξει, δεν το είπαν και γι΄ αυτό πετάχτηκε ο Ωριγένης και μίλησε για μετενσαρκώσεις. Αλλά πήρε τα φιλοσοφικά του και κατευθείαν εκεί όπου του άξιζε. Τι γίνεται σήμερα; Που είναι οι νεοησυχαστές να μας πουν αν είναι σωστό να εορτάζουμε δυο φορές τη Γέννηση, δυό φορές τα Φώτα κλπ; Σαν εμάς και ο Κύριος; Γεννήθηκε άπαξ και μετά ξαναγεννήθηκε άνωθεν;
Δεν είναι κοινός νούς αλλά παλαιοημερολογίτικος χαλασμένος απο υπερηφάνεια νους.
Όποιος εορτάζει δύο φορές επειδή τυχαίνει και πηγαίνει π.χ. στα Ιεροσόλυμα, αυτός απο ευλάβεια συμμετέχει στην εκκλησιαστική κοινότητα της περιοχής ενεργώντας απο διάκριση και εκκλησιαστικό πνεύμα.
Δεν σημαίνει ούτε ότι ξαναβαπτίζεται ο Χριστός ούτε ότι ξανασταυρώνεται.
Ο Χριστός σταυρώθηκε μια φορα και βαπτίστηκε μια φορά.
Όμως εμείς λαμβάνουμε Χάρη όσο απο ευλάβεια τιμούμε τα γεγονότα.
Και δεν είναι καθόλου ανευλαβές, να εορτάζει κάποιος, όχι επείτηδες, αλλά περιστασιακά επειδή μετέχει στον τόπο που πηγαίνει της εκκλησιαστικής κοινότητας της περιοχής.
Ο κοινός νους είναι διάφορος του χαλασμένου παλαιοημερολογίτικου που βλέπει κακά εκεί που δεν υπάρχουν. Ενω απο την άλλη αθωώνει χυδαιότητες και αισχρότητες γριών ή νέων και ποιεί την νήσσαν για να μην τον βρίσουν ή του φύγουν απο κοντά....
Πρώτα - πρώτα Δημήτρη,
Μην είσαι τόσο βέβαιος, σχεδόν απόλυτος, ότι ο κοινός νους είναι διάφορος του χαλασμένου παλαιοημερολογίτικου. 1924 χρόνια ο νούς αυτός δεν διανοήθηκε ποτέ να κάνει δυο φορές Χριστούγεννα και Φώτα μέσα στον ίδιο χρόνο.
Τι μεσολάβησε για να το αλλάξουμε; Η υπερβολική μας ευλάβεια;
Μην είσαι επίσης τόσο μεροληπτικός ρίχνοντας όλες τις χυδαιότητες και τις αισχρότητες νέων και γέρων στις πλάτες των παλαιών. Δεν γίνεται ανταγωνισμός μεταξύ αυτών και των νέων, για το ποιός είναι ο ηθικά συνεπέστερος ή ποιος κάνει τα στραβά μάτια και ποιος τα έχει ορθάνοιχτα.
Δεν είναι εκεί το θέμα. Είναι άλλο και με λυπεί που η ευλάβεια, φθάνει στο σημείο να παραβλέπει τι γινόταν για 1920 χρόνια, ανακαλύπτει ότι υστερούσε και αποφασίζει να τιμά δις τα Χριστούγεννα, δυο φορές τα Φώτα, δυο φορές την Κοίμηση της Θεοτόκου μέσα στον ίδιο χρόνο.
Ας το προχωρήσουμε λοιπόν και ας το κάνουμε τρις, τετράκις και πολλάκις, Ή ακόμη, ας συνεορτάζουμε μετά πάντων : Μωαμεθανών, Βουδιστών, Ινδουιστών και ό,τι άλλο υπάρχει. Είμαστε έτοιμοι και γι΄ αυτό.
Καθυστερημένο αλλά απαραίτητο για τους διπλοεορτίτες (Χριστούγεννα με το νέο και πίσω ξανά στο αγ. Όρος για Χριστούγεννα με το παλαιό).
Αντιγράφω :
"Και κάτι άλλο πολύ σπουδαίο σχετικά με το να διπλοεορτάζουν τα Χριστούγεννα κάποιοι πηγαινοερχόμενοι από το Άγιον Όρος ή Ιεροσόλυμα ή Ρωσία κλπ. Οι Αποστολικές διαταγές ρητά μιλούν γι΄αυτό το θέμα: « Μη δις του Ενιαυτού ενός παθήματος μνειαν ποιήσθε αλλά άπαξ του έτους». (Βιβλιον Ε΄κεφ. XVII ΒΕΠΕΣ 2.89)
Σημείωση
Από http://ksipnistere.blogspot.com/2011/12/video_18.html
Δημοσίευση σχολίου