Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Το Φανάρι της αγάπης


Διαβάσαμε :
Τον ρόλο του Οικουμενικού Πατριάρχη ως πρεσβευτή «σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες του ελληνικού λαού και σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες, μέσα στην Ευρώπη, να αντιμετωπίσει το πεπρωμένο του για τις μεγάλες προκλήσεις του καιρού μας» εξήρε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την επιφώνησή του στο επίσημο γεύμα που δόθηκε προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχη σε ξενοδοχείο της πόλης των Σερρών. 
Μεταξύ άλλων είπε :
«Γνωρίζουμε Παναγιότατε ποιες είναι οι δυνατότητές σας, τις έχουμε ανάγκη και την προσευχή σας και την προσωπικότητά σας» συνέχισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και συμπλήρωσε: «Από την πλευρά μας θα κάνουμε τα πάντα για να διευκολύνουμε αυτό το μεγάλο έργο το οποίο ήδη επιτελείτε. Και να θυμάστε το Φανάρι δεν είναι μόνο φανάρι της Ορθοδοξίας. Είναι φανάρι του πνεύματος σε παγκόσμια κλίμακα σήμερα, κι αυτό χάρη στη δική σας προσωπικότητα και χάρη στις δικές σας πρωτοβουλίες... .»

Βλέπε http://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio/158-proedros-dimokratias-to-fanari-einai-fanari-tou-pneumatos, το σχόλιο δεν δημοσιεύθηκε.

κχ.
"25 Καὶ ἰδοὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; 26 ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτόν· ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; 27 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν· 28 εἶπε δὲ αὐτῷ· ὀρθῶς ἀπεκρίθης· τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ. 29 ὁ δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαυτὸν εἶπε πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν· καὶ τίς ἐστί μου πλησίον". Ακολουθεί η γνωστή Παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, το δε τέλος έχει ως εξής : 36 τίς οὖν τούτων τῶν τριῶν πλησίον δοκεῖ σοι γεγονέναι τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς; ὁ δὲ εἶπεν· ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος μετ᾿ αὐτοῦ. εἶπεν οὖν αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· πορεύου καὶ σὺ ποίει ὁμοίως."

 Η ερώτηση του νομικού αφορούσε στον πλησίον και την προς αυτόν (πλησίον) αγάπη, η δε απάντηση ήταν "ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος πορεύου (...) καὶ σὺ ποίει ὁμοίως.". Άνθρωποι ανελεήμονες και ανοικτείρμονες δεν μπορούν να βάζουν προμετωπίδα τους την αγάπη για να καλύπτουν δόλια σχέδια. Το σημερινό - όχι και τόσο - πνευματικό φως του Φαναρίου είναι το φως του κόσμου τούτου. Δεν είναι Φως εκ του ανεσπέρου Φωτός, δεν είναι το φως, που μας φωτίζει όχι μόνο εις γνώσιν, αλλά και εις επίγνωσιν του " 23 Θεὸς ἐγγίζων ἐγώ εἰμι, λέγει Κύριος, καὶ οὐχὶ Θεὸς πόρρωθεν". Αυτός ήταν ο πλησίον, του θέλοντος να δικαιώσει τον εαυτό του νομικού. Γνώση είχε, επίγνωση δεν είχε.

Όποιος λοιπόν φύσει δεν συναισθάνεται - δεν γράφω αισθάνεται - το έλεος του αγίου Θεού, είναι προτιμότερο να αποφεύγει να χρησιμοποιεί τη λέξη αγάπη. Ο σημερινός κόσμος δεν πάσχει από έλλειψη αγάπης. Τα ανθρώπινα δικαιώματα αυτήν προτάσσουν έμμεσα με την ελευθερία, τη δημοκρατία, τον αντιρατσισμό, την "μη βία" και πολλά άλλα. Πάσχει από την καθολική απουσία συναίσθησης του ελέους του αγίου Θεού και μάλλον, γι΄ αυτό το λόγο δεν φωτίζει την Οικουμένη το εκ του Φαναρίου φως της αγάπης.

1 σχόλιο:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ὁ νέος πλοῦτος τῶν γνώσεων μας σχετικά μέ τό φυσικό φῶς, τό «κτιστό φῶς» (κατά τή θεολογική ὁρολογία) διευρύνει ἀκόμη περισσότερο τούς συμβολισμούς καί τίς ἐκπληκτικές ἐπιδράσεις τοῦ πνευματικοῦ φωτός στόν κόσμο ( ... ) Τό λευκό τοῦ φυσικοῦ φωτός ἀποτελεῖ, ὡς γνωστόν, σύνθεση διαφόρων χρωμάτων. Καί τό πάλλευκο φῶς τοῦ Ἀναστημένου Χριστοῦ ἀναλύεται σέ ποικίλους χρωματισμούς στή ζωή. Αὐτό, λοιπόν τό φῶς, καλοῦμεθα νά τό ἀκτινοβολήσουμε στήν κοινωνία μας ( ... ) Αὐτό τό ὁλόλευκο ἀναστάσιμο φῶς, μέ ὅλους τούς χρωματισμούς του, ἄς μᾶς ἀφυπνήσει κατά τή φετινή πασχαλινή περίοδο.

κχ
Αισθάνομαι μπερδεμένος με αυτό το άκτιστο ολόλευκο φως, από τη μία, και τη σύνθεση του κτιστού φωτός (σημ. φασματοσκοπική ανάλυση) από την άλλη. Και με προβληματίζει ακόμη περισσότερο αυτό που λέγεται consensus patrum. Τι είδους φως εξέπεμψαν οι πατέρες της Εκκλησίας ; Λευκό ή έναν από τους ποικίλους χρωματισμούς, όπως μας δείχνει η ανάλυση του φυσικού φωτός ; Το Φως, που είναι ο Χριστός, αναλύεται ή μήπως ο Χριστός, που είναι το φως του κόσμου (5 ὅταν ἐν τῷ κόσμῳ ᾦ, φῶς εἰμι τοῦ κόσμου. Ιν. θ΄), επιδέχεται φασματοσκοπική ανάλυση ;

Δεν ξέρω τί να πω, όμως γνωρίζω τί πρέπει να γράψω. Ότι πολλοί θα χάρηκαν με την Πασχάλιο Ποιμαντορική Εγκύκλιο 2016 του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Ιδιαίτερα, μάλιστα, οι ένοικοι του Πατριαρχείου Κων/πόλεως.