... και την ανάρτηση "Μικρά συμβολή στην κατανόησι του θέματος περί του μολυσμού των μυστηρίων". (*)
Το σχόλιο που θα διαβάσετε επιχείρησα να το αναρτήσω στο αναφερόμενο ιστολόγιο. Αλλά δεν κατέστη δυνατό, επειδή δέχθηκα την απάντηση : "Τα σχόλια σε αυτή τη σελίδα περιορίζονται στα μέλη της ομάδας". Αν κάποιος εκ της ομάδας επιθυμεί να απαντήσει εδώ, τον πληροφορώ ότι γίνονται δεκτά σχόλια μόνο από όσους έχουν ηλεκτρονικά ανιχνεύσιμα στοιχεία. Ανώνυμοι δεν γίνονται δεκτοί. Το σχόλιο ήταν το ακόλουθο :
Προς τον Διαχειριστή της ιστοσελίδας "Πατερική Παράδοσις"
Κατ΄ αρχάς να σας ζητήσω συγγνώμη, διότι φαινομενικά ενδέχεται να νομισθεί ότι απαξίωνα να απευθυνθώ "σε πρώτο χέρι", όπως λέμε. Κατέθετα σχόλια επί των γραφομένων σας στο ιστολόγιο "ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ", που αναδημοσιεύει τις αναρτήσεις σας.
Εκεί έχω γράψει κατά καιρούς τις ενστάσεις και απορίες, ίσως και ερωτήματα, που σας αφορούν. Μερικά εξ αυτών (απορίες, ενστάσεις, ερωτήματα) βρίσκονται σε ιστολόγιο, του οποίου έχω την φροντίδα.
Εν πάση περιπτώσει, άργησα να καταλάβω το λάθος μου. Το διορθώνω καθυστερημένα, ζητώντας συγγνώμη και μια εξήγηση για τα κατωτέρω.
Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι
Επειδή σέβομαι τον π. Ευθύμιο και τον υπέρ πίστεως και Ορθοδοξίας αγώνα του μαζί με άλλους αδελφούς, έστω εντός καινοτομίας ευρισκόμενους
Επειδή οι αντιλογίες δεν είναι της αρεσκείας μου
Και τέλος, επειδή οι θεολογικές γνώσεις του π. Ευθυμίου και των συνεργατών του υπερτερούν κατά πολύ της δικής μου μαθητείας στα Θρησκευτικά
Πολύ θα τον παρακαλούσα να διαβάσει δις, τρις και πολλάκις το κατωτέρω,
"τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ, ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο"
και αν το κρίνει σκόπιμο να το διαγράψει ή να το διορθώσει . Διότι δεν εξηγείται τίνι τρόπω :
"τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο ... ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις, διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο".
Προτιμώ να γράψω ότι δεν βγαίνει συμπέρασμα από αυτό, ή ότι αν κάτι προκύπτει, αυτό είναι πέρα για πέρα εκτός των επιδιωκόμενων οφελημάτων του αναγνωστικού κοινού. Δεν θα γράψω ποιο είναι αυτό, διότι πιστεύω, ναι, πιστεύω, θα το καταλάβει ο π. Ευθύμιος και οι συνεργάτες του.
Για να μην κατηγορηθώ ότι κάνω επιλεκτική και αποσπασματική χρήση μιας ολοκληρωμένης νοηματικά πρότασις, ευρισκόμενης σε παράγραφο κειμένου, θέτω το όλο εδάφιο :
"Ἐδῶ ὁ ὅσιος δέν ὁμιλεῖ περί μολυσμοῦ τοῦ μυστηρίου ἤ περί τῆς ἐγκυρότητός του, ἀλλά προφανῶς, στέκεται στήν προαίρεσι τοῦ προσερχομένου, ὁ ὁποῖος, ἄν καί ἐγνώριζε τόν αἱρετικό καί τόν προφανῶς διαβεβλημένο κατά τόν βίο, προσῆλθε καί μετέλαβε ἀπό αὐτόν. Διότι τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ, ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο. Ὅταν λοιπόν εἶναι ἔγκυρο τό μυστήριο, μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ κακή προαίρεσις μέ τήν ὁποία προσερχόμεθα καί, εἰδικά, ἡ γνῶσις τῆς αἱρέσεως τήν ὁποία ἀναγνωρίζομε λειτουργικά καί μέ τήν ὁποία ἐνσωματούμεθα μυστηρικά."
Περιττό να συμπληρώσω ότι, κατά τη γνώμη μου, η αναφορά στην προαίρεση κάνει ακόμη πιο δύσκολη την όλη νοηματική προσέγγιση.
Σας ευχαριστώ
κχ
(*) http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2014/09/blog-post_18.html
Βλέπε και το σχόλιο που ακολουθεί
Το σχόλιο που θα διαβάσετε επιχείρησα να το αναρτήσω στο αναφερόμενο ιστολόγιο. Αλλά δεν κατέστη δυνατό, επειδή δέχθηκα την απάντηση : "Τα σχόλια σε αυτή τη σελίδα περιορίζονται στα μέλη της ομάδας". Αν κάποιος εκ της ομάδας επιθυμεί να απαντήσει εδώ, τον πληροφορώ ότι γίνονται δεκτά σχόλια μόνο από όσους έχουν ηλεκτρονικά ανιχνεύσιμα στοιχεία. Ανώνυμοι δεν γίνονται δεκτοί. Το σχόλιο ήταν το ακόλουθο :
Προς τον Διαχειριστή της ιστοσελίδας "Πατερική Παράδοσις"
Κατ΄ αρχάς να σας ζητήσω συγγνώμη, διότι φαινομενικά ενδέχεται να νομισθεί ότι απαξίωνα να απευθυνθώ "σε πρώτο χέρι", όπως λέμε. Κατέθετα σχόλια επί των γραφομένων σας στο ιστολόγιο "ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ", που αναδημοσιεύει τις αναρτήσεις σας.
Εκεί έχω γράψει κατά καιρούς τις ενστάσεις και απορίες, ίσως και ερωτήματα, που σας αφορούν. Μερικά εξ αυτών (απορίες, ενστάσεις, ερωτήματα) βρίσκονται σε ιστολόγιο, του οποίου έχω την φροντίδα.
Εν πάση περιπτώσει, άργησα να καταλάβω το λάθος μου. Το διορθώνω καθυστερημένα, ζητώντας συγγνώμη και μια εξήγηση για τα κατωτέρω.
Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι
Επειδή σέβομαι τον π. Ευθύμιο και τον υπέρ πίστεως και Ορθοδοξίας αγώνα του μαζί με άλλους αδελφούς, έστω εντός καινοτομίας ευρισκόμενους
Επειδή οι αντιλογίες δεν είναι της αρεσκείας μου
Και τέλος, επειδή οι θεολογικές γνώσεις του π. Ευθυμίου και των συνεργατών του υπερτερούν κατά πολύ της δικής μου μαθητείας στα Θρησκευτικά
Πολύ θα τον παρακαλούσα να διαβάσει δις, τρις και πολλάκις το κατωτέρω,
"τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ, ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο"
και αν το κρίνει σκόπιμο να το διαγράψει ή να το διορθώσει . Διότι δεν εξηγείται τίνι τρόπω :
"τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο ... ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις, διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο".
Προτιμώ να γράψω ότι δεν βγαίνει συμπέρασμα από αυτό, ή ότι αν κάτι προκύπτει, αυτό είναι πέρα για πέρα εκτός των επιδιωκόμενων οφελημάτων του αναγνωστικού κοινού. Δεν θα γράψω ποιο είναι αυτό, διότι πιστεύω, ναι, πιστεύω, θα το καταλάβει ο π. Ευθύμιος και οι συνεργάτες του.
Για να μην κατηγορηθώ ότι κάνω επιλεκτική και αποσπασματική χρήση μιας ολοκληρωμένης νοηματικά πρότασις, ευρισκόμενης σε παράγραφο κειμένου, θέτω το όλο εδάφιο :
"Ἐδῶ ὁ ὅσιος δέν ὁμιλεῖ περί μολυσμοῦ τοῦ μυστηρίου ἤ περί τῆς ἐγκυρότητός του, ἀλλά προφανῶς, στέκεται στήν προαίρεσι τοῦ προσερχομένου, ὁ ὁποῖος, ἄν καί ἐγνώριζε τόν αἱρετικό καί τόν προφανῶς διαβεβλημένο κατά τόν βίο, προσῆλθε καί μετέλαβε ἀπό αὐτόν. Διότι τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ, ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο. Ὅταν λοιπόν εἶναι ἔγκυρο τό μυστήριο, μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ κακή προαίρεσις μέ τήν ὁποία προσερχόμεθα καί, εἰδικά, ἡ γνῶσις τῆς αἱρέσεως τήν ὁποία ἀναγνωρίζομε λειτουργικά καί μέ τήν ὁποία ἐνσωματούμεθα μυστηρικά."
Περιττό να συμπληρώσω ότι, κατά τη γνώμη μου, η αναφορά στην προαίρεση κάνει ακόμη πιο δύσκολη την όλη νοηματική προσέγγιση.
Σας ευχαριστώ
κχ
(*) http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2014/09/blog-post_18.html
Βλέπε και το σχόλιο που ακολουθεί
1 σχόλιο:
Πρός τον
Ανώνυμος19 Σεπτεμβρίου 2014 - 9:10 π.μ.
http://apotixisi.blogspot.gr/2014/09/blog-post_26.html
"τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ, ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο"
Αναλυτικά
1) τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας δέν μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο, ὅταν εἶναι ἄκυρο, δηλαδή ὅταν δέν εἶναι σῶμα καί αἷμα Χριστοῦ
- κχ : Τότε με τι μας οικειώνει ; Όταν ένα Μυστήριο δεν είναι σώμα και αίμα Χριστού και είναι "μπισκότο", όπως έγραψε κάποιος, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάμε να το πάρουμε από την εκκλησιά. Να πάμε στο σουπερμάρκετ, ή σε περίπτερο.
Έγκυρο ή άκυρο Μυστήριο σημαίνει Μυστήριο με, ή άνευ, αγιαστικής Χάριτος. Ή έχει πνευματική υπόσταση η ιεροπραξία και ιερολογία της θείας Λειτουργίας και λατρείας, ή δεν έχει. Το πανάγιον Πνεύμα είναι το τελεσιουργό της ιεράς Μυσταγωγίας, συνεπώς, ή είναι, ή δεν είναι τελεσιουργό.
Σημείωση
Εδώ παρεμβαίνει η Ουνία και η παρόμοια αυτής - σε καλύτερη επεξεργασία - αγγλικανική κακουργία.
2) ἀλλά μᾶς οἰκειώνει μέ τόν διάβολο ἡ αἵρεσις διά τήν ὁποία ἀποκόπτεται κάποιος ἀπό τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο
- κχ : Και αφού βγάλαμε έξω την αίρεση από το άκυρο (άκυρα) Μυστήριο, τώρα την ξαναβάζουμε μέσα. Δηλαδή, στο (στα) άκυρο Μυστήριο δεν υπεισέρχεται ο παράγων αίρεση, άρα η οικείωση με τον διάβολο αθωώνεται. Η οικείωση με αυτόν γίνεται όταν παρεμβαίνει η αίρεση, για την οποία κόβεται κάποιος από το σώμα Χριστού "καί εἶναι ἡ αἰτία πού καθίσταται ἄκυρο καί τό μυστήριο". Τι μας λέει εδώ ; Ότι η αίρεση παρεμβαίνει. ώστε κάποιος να κοπεί από το σώμα του Χριστού κι έτσι, το Μυστήριο να καταστεί άκυρο !
Οποίο μέγεθος κακοδοξίας, για να μη γράψω κάτι βαρύτερο. Το άκυρο και άνευ αγιαστικής Χάριτος Μυστήριο, το κάνει αυτός που ενεργεί (πράττει) την αποκοπή από το σώμα του Χριστού και όχι εκείνος που διδάσκει και διασπείρει το φιλιόκβε, την Ουνία, τον όμορρο αγγλικανισμό και κάθε άλλης φύσεως κακοήθη νεόπλαστη θεολογία.
Εν πάση περιπτώσει, για να τελειώνουμε και να μην κάνουμε δύσκολα και ακατανόητα τα εύκολα και απλά. Το άκυρο Μυστήριο σέρνει πίσω του μια εντελώς άκυρη δογματικά θεωρία και αυτό είναι η αίρεση. Αν αυτή δεν πολεμηθεί, καταδειχθεί και αποκαλυφθεί έγκαιρα, "7 τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται· " Μτφ. Ι.Θ. Κολιτσάρα : 7 Διότι τώρα η δράσις και το έργον της ανομίας ενεργείται και επεκτείνεται κατά τρόπον ακόμη μυστικόν, ώστε να μη είναι εξ ολοκλήρου φανερόν. Και τούτο διότι υπάρχει κάποιος, που εμποδίζει τον άνομον να εκδηλωθή με όλην αυτού την θρασύτητα και αναισχυντίαν. Και έτσι η πλήρης εμφάνισις του ανόμου θα γίνη, όταν το εμπόδιον αυτό λείψη από το μέσον.
Το φιλιόκβε είναι γνωστή και καταδικασμένη αίρεση. Τα αγγλικανικά και άλλα παρακλάδια που φύτρωσαν, αφού κοινή έχουν τη ρίζα του παπισμού, δεν χρειάζεται να δικαστούν και καταδικαστούν. Ας όψωνται εκείνοι που μας βούλιαξαν μέσα στην αίρεση (ουνία), αρχής γενόμενης με την Καινοτομία του 1924.
Υστερόγραφο
Αυτά δεν θα τα έγραφα. Οι λόγοι που με αναγκάζουν, ήδη, εκτέθηκαν
Δημοσίευση σχολίου